Sokkal több külföldi turista jött hozzánk

2016. január 5., kedd 06:05

Budapest, 2016. január 5. - A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) 2015. decemberi jelentése (World Tourism Barometer) szerint a világon 4,4%-kal, Európában 5,1%-kal, a közép-kelet-európai régióban 6,6%-kal, Magyarországon pedig 19,1%-kal nőtt a nemzetközi turistaérkezések száma 2015 első háromnegyed évében. Ezzel - a turisták számának növekedését tekintve - Magyarország került a dobogó legfelső fokára a legjelentősebb európai úti célok közül - közölte a Magyar Turizmus Zrt.

Magyarországon regisztrálták a legnagyobb növekedést a nemzetközi turistaérkezések számában a 2015-ös évről rendelkezésre álló legfrissebb adatok szerint, a nemzetközi turizmusban legjelentősebb európai úti célok közül. A 19,1%-os növekedés azt jelenti, hogy Magyarországon több mint a világátlag négyszeresével nő a nemzetközi turistaérkezések száma.

 

Az UNWTO TOP 50-es listáján szereplő Európai országok közül a második legnagyobb növekedést (13,3%) Szlovákiában mérték, a bronzérmes pedig Írország lett 12,8%-kal.

hirdetés

 

Csehországban 8,5, Ausztriában 6,4, Lengyelországban pedig 5%-os bővülés volt a vizsgált időszakban a nemzetközi turistaérkezések számában.

A nemzetközi turisztikai bevételek vonatkozásában is kimagasló teljesítményt, (dollárban számítva) több mint 7%-os növekedést ért el Magyarország.

Abszolút értékben a Magyarországra érkező többnapos látogatók száma 11,0 millió fő volt 2015 első háromnegyedévében, akik 95,6 milliárd forintot (forintban számítva +15,2%) költöttek itt a vizsgált időszakban.

 

Bármily nemzetközi, politikai és egyéb viharok sújtották is idén Európát és hazánkat is - jó esélyünk van arra, hogy 2015-ben is új rekordot könyvelhessünk el Magyarországon. A turizmus világtrendjei, valamint az utazási szokások és igények változása kifejezetten kedveznek a magyar turisztikai kínálatnak: a többszöri, rövid utazások trendje például a budapesti városlátogatásoknak, az európai demográfiai trendek pedig az egészségturizmusnak teremtenek jó lehetőségeket.

 

A Magyar Turizmus Zrt. kiemelt célkitűzése továbbra is Magyarország turisztikai kínálatának hiteles bemutatása, népszerűsítése külföldön és belföldön, erősítve a keresletet a beutazó és a belföldi turizmus tekintetében egyaránt. A Magyarország mint turisztikai célország népszerűsítését célzó 2016. évi nemzeti marketingterv két fókuszát a GINOP pályázatból következő erőforrások és kötelezettségek, illetve a 2016-os tematikus év, a Gasztroélmények Éve programjai jelentik.

 

A Turisztikai Világszervezet jelentése szerint világszerte 1014 millió nemzetközi turistaérkezést regisztráltak 2015. január-októberben, ami 43 millióval haladja meg az előző év azonos időszakának adatát.

 

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség

Kapcsolódó cikkek

Hosszú távú együttműködési megállapodást kötött az Árukereső.hu árösszehasonlító oldal és a GKI Gazdaságkutató Zrt. új leányvállalata, a GKI Digital Kft., a két cég a jövőben együtt kutatja a magyarországi e-kereskedelem kiemelt szegmenseinek, mint például a számítástechnikai vagy műszakicikk-piac jellegzetességeit.

Budapest, 2015. október 14. - Hétfőig, október 19-ig lehet szavazni, hogy ki legyen a Magyarország Mesterek Mestere 2015 közönségdíjasa. Az első alkalommal meghirdetett díjra összesen 29 érvényes pályázat érkezett 11 megyéből.

Budapest, 2016. november 9. - Miközben összeurópai probléma a fiatalok munkanélkülisége, Magyarországon kiemelkedően aggasztó a helyzet. Az egymillió magyarországi vállalkozó csupán 27%-a 40 év alatti, a 40 év alatti önfoglalkoztatók száma pedig csupán hozzávetőleg 65 000 fő. Az ország leggazdagabb üzletasszonya, Kósa Erika és az ország egyik leggazdagabb üzletembere, Demján Sándor mégis a fiatalokban látja a jövőt: ingyenes előadásokkal buzdítják cégalapításra a fiatalokat.