Sokkal több külföldi turista jött hozzánk

2016. január 5., kedd 06:05

Budapest, 2016. január 5. - A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) 2015. decemberi jelentése (World Tourism Barometer) szerint a világon 4,4%-kal, Európában 5,1%-kal, a közép-kelet-európai régióban 6,6%-kal, Magyarországon pedig 19,1%-kal nőtt a nemzetközi turistaérkezések száma 2015 első háromnegyed évében. Ezzel - a turisták számának növekedését tekintve - Magyarország került a dobogó legfelső fokára a legjelentősebb európai úti célok közül - közölte a Magyar Turizmus Zrt.

Magyarországon regisztrálták a legnagyobb növekedést a nemzetközi turistaérkezések számában a 2015-ös évről rendelkezésre álló legfrissebb adatok szerint, a nemzetközi turizmusban legjelentősebb európai úti célok közül. A 19,1%-os növekedés azt jelenti, hogy Magyarországon több mint a világátlag négyszeresével nő a nemzetközi turistaérkezések száma.

 

Az UNWTO TOP 50-es listáján szereplő Európai országok közül a második legnagyobb növekedést (13,3%) Szlovákiában mérték, a bronzérmes pedig Írország lett 12,8%-kal.

hirdetés

 

Csehországban 8,5, Ausztriában 6,4, Lengyelországban pedig 5%-os bővülés volt a vizsgált időszakban a nemzetközi turistaérkezések számában.

A nemzetközi turisztikai bevételek vonatkozásában is kimagasló teljesítményt, (dollárban számítva) több mint 7%-os növekedést ért el Magyarország.

Abszolút értékben a Magyarországra érkező többnapos látogatók száma 11,0 millió fő volt 2015 első háromnegyedévében, akik 95,6 milliárd forintot (forintban számítva +15,2%) költöttek itt a vizsgált időszakban.

 

Bármily nemzetközi, politikai és egyéb viharok sújtották is idén Európát és hazánkat is - jó esélyünk van arra, hogy 2015-ben is új rekordot könyvelhessünk el Magyarországon. A turizmus világtrendjei, valamint az utazási szokások és igények változása kifejezetten kedveznek a magyar turisztikai kínálatnak: a többszöri, rövid utazások trendje például a budapesti városlátogatásoknak, az európai demográfiai trendek pedig az egészségturizmusnak teremtenek jó lehetőségeket.

 

A Magyar Turizmus Zrt. kiemelt célkitűzése továbbra is Magyarország turisztikai kínálatának hiteles bemutatása, népszerűsítése külföldön és belföldön, erősítve a keresletet a beutazó és a belföldi turizmus tekintetében egyaránt. A Magyarország mint turisztikai célország népszerűsítését célzó 2016. évi nemzeti marketingterv két fókuszát a GINOP pályázatból következő erőforrások és kötelezettségek, illetve a 2016-os tematikus év, a Gasztroélmények Éve programjai jelentik.

 

A Turisztikai Világszervezet jelentése szerint világszerte 1014 millió nemzetközi turistaérkezést regisztráltak 2015. január-októberben, ami 43 millióval haladja meg az előző év azonos időszakának adatát.

 

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2014. október 8. - A Széchenyi 2020  program támogatását élvező „A Munkáért” projekt részeként a következő hetekben és hónapokban rendezik meg az ország több pontján a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének vállalkozói tapasztalatcserét szolgáló rendezvénysorozatát.

Budapest, 2016. augusztus 9. - Van egy álmod: egy saját cég. Minden készen áll ahhoz, hogy beindíthasd, de itt állj meg, és gondolj újra mindent, hiszen a kezdő vállalkozások számos helyzetbe belebukhatnak. Most épp a szemünk előtt zajlik egy élő példa: a riói olimpia, ahol az indulásig a felkészületlenségről és a problémákról szóltak a hírek. Tanner Simkins, az Entrepreneuer szerzője szerint viszont van legalább öt dolog, amelyből ennek kapcsán a vállalkozók időben okulhatnak.

Budapest-Pécs, 2016. február 8. - Közel kétmillió tonna élelmiszerfelesleget termelünk évente. Az Élelmiszerbank több vidéki városban - köztük Pécsen - helyi élelmiszermentő hálózatot létesít a feleslegek összegyűjtésére.