Sokkal több külföldi turista jött hozzánk

2016. január 5., kedd 06:05

Budapest, 2016. január 5. - A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) 2015. decemberi jelentése (World Tourism Barometer) szerint a világon 4,4%-kal, Európában 5,1%-kal, a közép-kelet-európai régióban 6,6%-kal, Magyarországon pedig 19,1%-kal nőtt a nemzetközi turistaérkezések száma 2015 első háromnegyed évében. Ezzel - a turisták számának növekedését tekintve - Magyarország került a dobogó legfelső fokára a legjelentősebb európai úti célok közül - közölte a Magyar Turizmus Zrt.

Magyarországon regisztrálták a legnagyobb növekedést a nemzetközi turistaérkezések számában a 2015-ös évről rendelkezésre álló legfrissebb adatok szerint, a nemzetközi turizmusban legjelentősebb európai úti célok közül. A 19,1%-os növekedés azt jelenti, hogy Magyarországon több mint a világátlag négyszeresével nő a nemzetközi turistaérkezések száma.

 

Az UNWTO TOP 50-es listáján szereplő Európai országok közül a második legnagyobb növekedést (13,3%) Szlovákiában mérték, a bronzérmes pedig Írország lett 12,8%-kal.

hirdetés

 

Csehországban 8,5, Ausztriában 6,4, Lengyelországban pedig 5%-os bővülés volt a vizsgált időszakban a nemzetközi turistaérkezések számában.

A nemzetközi turisztikai bevételek vonatkozásában is kimagasló teljesítményt, (dollárban számítva) több mint 7%-os növekedést ért el Magyarország.

Abszolút értékben a Magyarországra érkező többnapos látogatók száma 11,0 millió fő volt 2015 első háromnegyedévében, akik 95,6 milliárd forintot (forintban számítva +15,2%) költöttek itt a vizsgált időszakban.

 

Bármily nemzetközi, politikai és egyéb viharok sújtották is idén Európát és hazánkat is - jó esélyünk van arra, hogy 2015-ben is új rekordot könyvelhessünk el Magyarországon. A turizmus világtrendjei, valamint az utazási szokások és igények változása kifejezetten kedveznek a magyar turisztikai kínálatnak: a többszöri, rövid utazások trendje például a budapesti városlátogatásoknak, az európai demográfiai trendek pedig az egészségturizmusnak teremtenek jó lehetőségeket.

 

A Magyar Turizmus Zrt. kiemelt célkitűzése továbbra is Magyarország turisztikai kínálatának hiteles bemutatása, népszerűsítése külföldön és belföldön, erősítve a keresletet a beutazó és a belföldi turizmus tekintetében egyaránt. A Magyarország mint turisztikai célország népszerűsítését célzó 2016. évi nemzeti marketingterv két fókuszát a GINOP pályázatból következő erőforrások és kötelezettségek, illetve a 2016-os tematikus év, a Gasztroélmények Éve programjai jelentik.

 

A Turisztikai Világszervezet jelentése szerint világszerte 1014 millió nemzetközi turistaérkezést regisztráltak 2015. január-októberben, ami 43 millióval haladja meg az előző év azonos időszakának adatát.

 

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség

Kapcsolódó cikkek

csipemameheket400-1406288644.jpgBudapest, 2014. július 26. - A Greenpeace július 14-én elindított „Csípem a méheket!” kampányának első négy napján közel négyezer, mostanra pedig már több mint 6500 méhecskét fogadtak örökbe a www.csipemameheket.hu oldalon.

csucstalalkozo400-1441830154.jpgBudapest, 2015. szeptember 10. - Alig akad olyan területe az életünknek, amely ne befolyásolná alapjaiban a jelenleg ismert vagyon- és életbiztosítási termékeket - hangzott el a Pénzkultúra Alapítvány megbeszélésén.

oktf2016-filmpalyazat400b-1458028443.jpg

Budapest, 2016. március 16. - Idén is meghirdeti filmpályázatát az OKTF NHI. Fiatal, elsősorban egyetemista és középiskolás korú amatőr filmesektől várják, hogy fogalmazzák meg képekben, mit takar számukra a „HOZZ KI TÖBBET KEVESEBBŐL!” gondolat a környezetünkre való odafigyelés, a körülöttünk keletkező hulladékokkal való felelős bánásmód terén.