Rengeteg diák keres nyári munkát a neten, de sokan hiába

2014. augusztus 8., péntek 07:00

Budapest, 2014. augusztus 8. - A Profession.hu legújabb felmérése azt vizsgálta, milyen lehetőségeik voltak és vannak azoknak a munkakeresőknek, akik idén nyáron csak pár hónapra szeretnének elhelyezkedni. Az eredmények alapján az igény meglepően magas, a szezonmunkákat kínáló munkáltatók azonban még más alternatívákat keresnek az internet helyett. A diákmunkák esetében minden egyes meghirdetett pozícióra több mint 1100 keresés jutott eddig.

Míg a jelek szerint a szezonmunkák iránt érdeklődők is leginkább online keresgélnek, a munkáltatók egyéb megoldásokat, például a diákszövetkezeteket részesítik előnyben. A Profession.hu adatai szerint a második negyedévben 62878 alkalommal kerestek az oldalon diákmunkát és összesen 1422 jelentkezés történt. A számokból jól látható, hogy sok fiatal szeretne dolgozni a nyáron, de egyelőre kevés a lehetőséget talál arra, hogy közvetítő cégek nélkül tudjon 2-3 hónapra munkát vállalni.

hirdetés

 

A részmunkaidős és időszakos állások leginkább a nyári hónapokban népszerűek, a vállalatok is ilyenkor keresik a legtöbb ideiglenes alkalmazottat. A második negyedévben 17 százalékkal több ilyen jellegű állást hirdettek meg az első negyedévhez képest. A frissen végzett pályakezdőknek is kedvezett a nyár eleje: 24 százalékkal több állást találhattak a rendszerben.

 

Azoknak, akik külföldi karrierben gondolkodnak, Németország és Franciaország kínálja a legtöbb lehetőséget, de az év első felében kiemelkedően sok dolgozót kerestek óceánjáró luxushajóra. A felmérésekből azonban eddig úgy tűnik, hogy a magyar álláskeresőket nem vonzzák a tengeri kalandok, a legtöbben Németországba, azon belül Münchenbe vagy Berlinbe szeretnének menni dolgozni.

 

Forrás: Profession.hu / Noguchi Porter Novelli

Kapcsolódó cikkek

download-1371127539.jpg

Simba, Kamal és Kirán névre keresztelték a Fővárosi Növény- és Állatkert ázsiaioroszlán-családjának három legfiatalabb - két hím és egy nőstény - tagját csütörtökön Budapesten.

zanza-tv400-1415533619.jpgBudapest, 2014. november 10. - Hogyan tudnánk digitális taneszközökkel segíteni a középiskolás diákok tanulását? - tette fel a kérdést az Eduweb Multimédia. A választ pedig a világ bármely pontjáról, bármelyik multimédiás eszközzel elérhető rövid, könnyen emészthető videóban találta meg. Az ötperces animációk nyolc tantárgy 550 témáját és csaknem ezer fogalmát ölelik fel lényegre törően.

Budapest, 2016. július 1. - Sokaknak az jelenti a kapcsolatépítést, hogy minél több ismerősük legyen a közösségimédia-felületeken, felszínes kapcsolati hálót kialakítva ezzel. Az üzleti életben ez másoknak névjegykártyagyűjtés, értékesítési célú megkeresések, felületes ismertségek sokasága. Pont ezek azok, amelyek nem érvényesek a networkingre, mert az sokkal több, mint kapcsolatépítés.