Öt szabály, hogy az üzletben is megtaláld az igazit

2015. június 17., szerda 06:05

Budapest, 2015. június 17. - A randizásban és a networkingben több közös van, mint gondolnánk. Első benyomást kelteni csak egyszer lehet. Sandra Hart, az elismert networking szakértő, a Business Network International (BNI) európai ügyekért felelős igazgatója öt tippet ad, hogy mit tegyünk és mit ne a tudatos üzleti kapcsolatépítés során.

1. Ne ijeszd el a másikat!
Ha már az első alkalommal értékesíteni akarod a terméked/szolgáltatásod, az olyan, mintha valakinek az első randin megkérnéd a kezét. De ott sem kapod meg azonnal az igent, sokkal inkább örökre elijeszted a másikat.

 

2. Figyelj a partneredre!
A kölcsönös figyelem az üzleti networkingben is meghatározó. Az első randi után is könnyebb közös témát találni legközelebb, ha nyílt és kétoldalú érdeklődés.

hirdetés

 

3. Ne kalandozz el!
Koncentrálj arra, akivel vagy, de ne úgy, hogy fél szemmel már a következő „prédát” lesed! A networking programokon számos emberrel találkozol, de amíg benne vagy egy beszélgetésben, a figyelmed is ott legyen. Amikor szeretnél, a múlt idő használatával könnyen kiléphetsz a beszélgetésből. „Nagyon jó volt veled találkozni, és várom, hogy újra láthassalak!” És ez jól működik egy első randin is.

 

4. Tedd el a telefonod!
Rossz üzenetet hordoz, ha folyamatosan a telefonoddal foglalkozol egy üzleti programon: ezzel mások számára is nyilvánvalóvá teszed, hogy ez az egész nem igazán érdekel. Ha a randipartnered az egész estét a telefonjával töltené, azzal téged sem nyerne meg.

 

5. Mi legyen utána?
Ha azt mondod, hogy keresni fogod az esemény után, akkor tégy így! Amikor a randipartnered azt mondja, hogy felhív kedden, azután pedig ez elmarad, rossz benyomást kelt. Az ellenkezője is igaz: emailekkel zaklatni valakit, hogy vegye meg a terméked/szolgáltatásod, az pont olyan, mint amikor randi után a másik fél folyamatosan telefonál vagy kéretlen sms-eket küld.

 

- A világ legnagyobb, a tudatos üzleti kapcsolatépítéssel az „Aki ad, az nyer!®” filozófia mentén foglalkozó szervezete, a BNI idehaza is rendkívül fontosnak tartja, hogy tagjai folyamatosan fejlődhessenek, tanulhassanak - mondja Avidor András, a BNI Magyarország igazgatója. - Képzéseinken azt is elsajátíthatják a vállalkozók, hogyan kell hatásos és mély első benyomást kelteni úgy, hogy abból később mindkét fél számára előnyös üzleti kapcsolat alakulhasson ki.

 

Ez a fejlődés pedig jól mérhető: a BNI keretrendszerét használó több mint 800 hazai vállalkozás idén eddig már közel 10 milliárd forintnyi árbevételt generált.

 

Forrás: BNI Hungary, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. március 4. - Tizenkét kategóriában ismerték el a magyarországi borvilág kimagasló teljesítményeit a VinCE magazin által tavaly alapított VinCE Awards nevű díjjal, amelyet csütörtökön adtak át a 7. VinCE Budapest Wine Show nyitónapjának gálaestjén.

2013. május 10., péntek - Az ügyészségtől átfogó vizsgálatot, a kormánytól a trafikpályázatok érvénytelenítését követeli az MSZP azután, hogy a hvg.hu egy birtokába került, nyilvánosságra nem hozott hangfelvétel alapján közölte: a szekszárdi fideszes városvezetés egyeztetett a dohányboltokra pályázókról.

    

A Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kara (PTE ÁOK) hosszú és mindenre kiterjedő akkreditációs eljárást követően egyetemi oktatókórházi címet adományozott a fővárosi Egyesített Szent István és Szent László Kórháznak. 2014. május 20-án rendkívüli főorvosi értekezlet keretén belül  került sor az együttműködési megállapodás aláírására, valamint az oktatókórházi táblaavató ünnepségre Dr. Miseta Attila dékán és Dr. Ertl Tibor általános dékánhelyettes részvételével. Ezáltal az intézmény egy kiterjedt oktatókórházi rendszer aktív tagjává vált.