Öt szabály, hogy az üzletben is megtaláld az igazit

2015. június 17., szerda 06:05

Budapest, 2015. június 17. - A randizásban és a networkingben több közös van, mint gondolnánk. Első benyomást kelteni csak egyszer lehet. Sandra Hart, az elismert networking szakértő, a Business Network International (BNI) európai ügyekért felelős igazgatója öt tippet ad, hogy mit tegyünk és mit ne a tudatos üzleti kapcsolatépítés során.

1. Ne ijeszd el a másikat!
Ha már az első alkalommal értékesíteni akarod a terméked/szolgáltatásod, az olyan, mintha valakinek az első randin megkérnéd a kezét. De ott sem kapod meg azonnal az igent, sokkal inkább örökre elijeszted a másikat.

 

2. Figyelj a partneredre!
A kölcsönös figyelem az üzleti networkingben is meghatározó. Az első randi után is könnyebb közös témát találni legközelebb, ha nyílt és kétoldalú érdeklődés.

hirdetés

 

3. Ne kalandozz el!
Koncentrálj arra, akivel vagy, de ne úgy, hogy fél szemmel már a következő „prédát” lesed! A networking programokon számos emberrel találkozol, de amíg benne vagy egy beszélgetésben, a figyelmed is ott legyen. Amikor szeretnél, a múlt idő használatával könnyen kiléphetsz a beszélgetésből. „Nagyon jó volt veled találkozni, és várom, hogy újra láthassalak!” És ez jól működik egy első randin is.

 

4. Tedd el a telefonod!
Rossz üzenetet hordoz, ha folyamatosan a telefonoddal foglalkozol egy üzleti programon: ezzel mások számára is nyilvánvalóvá teszed, hogy ez az egész nem igazán érdekel. Ha a randipartnered az egész estét a telefonjával töltené, azzal téged sem nyerne meg.

 

5. Mi legyen utána?
Ha azt mondod, hogy keresni fogod az esemény után, akkor tégy így! Amikor a randipartnered azt mondja, hogy felhív kedden, azután pedig ez elmarad, rossz benyomást kelt. Az ellenkezője is igaz: emailekkel zaklatni valakit, hogy vegye meg a terméked/szolgáltatásod, az pont olyan, mint amikor randi után a másik fél folyamatosan telefonál vagy kéretlen sms-eket küld.

 

- A világ legnagyobb, a tudatos üzleti kapcsolatépítéssel az „Aki ad, az nyer!®” filozófia mentén foglalkozó szervezete, a BNI idehaza is rendkívül fontosnak tartja, hogy tagjai folyamatosan fejlődhessenek, tanulhassanak - mondja Avidor András, a BNI Magyarország igazgatója. - Képzéseinken azt is elsajátíthatják a vállalkozók, hogyan kell hatásos és mély első benyomást kelteni úgy, hogy abból később mindkét fél számára előnyös üzleti kapcsolat alakulhasson ki.

 

Ez a fejlődés pedig jól mérhető: a BNI keretrendszerét használó több mint 800 hazai vállalkozás idén eddig már közel 10 milliárd forintnyi árbevételt generált.

 

Forrás: BNI Hungary, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

czippan-anett-gyerekekkel400-1450557015.jpgBudapest, 2015. december 20. - Országszerte közel 350 hátrányos helyzetű, gyermekotthonban élő gyermek vett részt a MinDig TV Extra karácsonyi ajándéknak szánt mesefilm premiervetítésén.

Budapest, 2014. május 9. - Az elmúlt évek üzleti sikertörténetei, az egyre bővülő taglétszám, a BNI tagok tavalyi évi 12,1 milliárdos többletbevétele és az ország különböző részein egymást ismerősként köszöntő üzletemberek növekvő száma mind arra utal, hogy a „GIVERS GAIN” („AKI AD, AZ NYER!®”) sikerfilozófia nem csak Amerikában, de immár Magyarországon is hódít.

szelessav-pecs400-1439677859.jpgBudapest, 2015. augusztus 16. - A szolgáltatók fejlesztéseit segítő új jogszabályok, valamint az országos internet hálózatra vonatkozó friss felmérés megalapozza a 2018-ra vállalt kormányzati cél megvalósulását a legalább 30 Mbit/s sávszélességért - összegezte az elmúlt időszak eredményeit Solymár Károly Balázs, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért felelős helyettes államtitkára.