Öt stratégiai partnerség, amire nem is gondolnál

2015. augusztus 31., hétfő 06:05

Budapest, 2015. augusztus 31. - Egy vállalkozás életében elengedhetetlenek a stratégiai partnerek, amelyekkel közös célcsoportért, egymást segítve dolgozhatnak. Sok cég azonban konkurenciaként tekint az ugyanazon tevékenységi körben dolgozó vállalatokra, pedig léteznek helyzetek, amikor váratlan szövetségesekre lehet találni. Íme, öt példa a gyümölcsöző stratégiai partnerség kialakításához!

1. 20% különbség = partnerség!

 

Amikor két cég esetében pl. 80%-ban megegyeznek a kínált szolgáltatások, előtérbe kerül a gondolat, miszerint itt konkurenciáról beszélhetünk. Pedig a 20%-nyi eltérésnél a vállalatok kiaknázhatják egymás hiányosságait, és az egyes hiányzó szolgáltatásokat beépíthetik a portfólióba. Ezzel máris egymást ajánlva nyerhetnek az ügyfeleken.

 

2. A távolság nem akadály!

 

Vegyünk példaként egy vidéki céget, amelynek nincs sok alkalmazottja, nem kerül be nagyobb cégekhez, mert nincsenek referenciái és kapacitása. Egy nagyobb, fővárosi cégnek megvan a kellő erőforrása, de költséges számára a vidéki munkavégzés. E két vállalat egymást segítve olyan üzleteket tud elnyerni a földrajzi távolságokat is áthidalva, amelyeket egyébként nem tudna megvalósítani.

hirdetés

 

3. Egységben az erő

 

Könyvvizsgáló, könyvelő, adótanácsadó – három olyan szakmáról van szó, ahol a kölcsönös együttműködés mindenki számára haszonnal járhat. A könyvvizsgáló nem könyvelhet, de összefoghat a könyvelővel, amely a vállalkozók napi működéséhez tud tanácsot adni. Eközben az adótanácsadó praktikus tippekkel és adóoptimalizálással segít. A megfelelően, egymást kiegészítve megosztott feladatok így elégedett ügyfeleket hozhatnak.

 

4. Kölcsönreklám visszajár

 

A stratégiai partnerség egyszerű módokon is kifejezésre juthat, elég egy kölcsönös ajánlásra gondolni. Az egyes cégek a saját prospektusukban tudják reklámozni partnereiket, és viszont, így az összes reklámanyagban kétoldalúan jelen vannak, és a vállalatok híre sokkal több embert ér el.

 

5. Közösen valami újért

 

Ahhoz, hogy például egy marketingcég új szolgáltatással/termékkel jelenjen meg a piacon, stratégiai partnereivel összefogva, egy hatékony tervezet mentén is megvalósíthatja elképzeléseit. Egy felmérésekkel foglalkozó céggel kiderítheti az igényeket, a marketinges felépítheti stratégiáját, kiadhatja a grafikai feladatokat, szövegírókat kérhet fel stb. A különböző szakterületek tehát egy célért tudnak közösen dolgozni.

___

 

Tímár Gábor, a Business Network International (BNI) országos fejlesztési igazgatója szerint a stratégiai partnerség az egyik leghatékonyabb formája az üzleti együttműködésnek: - Ha valamit tudatosan csinálunk, az sokkal eredményesebb, mintha ösztönből cselekednénk. A BNI 30 év és világszerte 180 000 tag tapasztalata mellett jelöli meg a szervezeten belüli legfőbb csapásirányát, a stratégiai partnerség kialakítását. A tudatos ajánlatadás két fél esetén úgy valósul meg, hogy aki ad egy ajánlást, az kapni is fog egyet cserébe. A stratégiai partner esetében az a különbség, hogy akár hetente egy üzleti ajánlásban is részesülhet.

 

A BNI Magyarországon belül idén eddig 18 500 jutalékmentes ajánlást adtak a tagok, ezzel több mint 11,5 milliárd forintnyi többletbevételt generálva egymásnak.

 

Forrás: BNI Magyarország, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

Budapest 2014. június 23. - A Telenor adatcsomag-előfizetéssel rendelkező ügyfelei augusztus 31-ig belföldön teljesen ingyenesen használhatják a Facebookot mobileszközeiken és számítógépükön egyaránt.

rossz-hutok400-1468674372.jpg

Budapest, 2016. július 17. - Folytatódik a július 4-én indult, államilag támogatott hűtőgép- és fagyasztócsere-program, jövő hétfőn a nyugat-dunántúli régióban, kedden pedig a dél-dunántúli régióban nyílik meg a jelentkezések benyújtásának lehetősége.

Budapest, 2015. augusztus 29. - Az építőipari szakemberek kapnak hideget, meleget. Mindenki hallott rémtörténeteket Mekk mesterekről, kontár és félbehagyott munkáról. A Mapei Kft. kíváncsi volt az érem másik oldalára: burkolókat és kőműveseket kérdezett meg arról, hogy milyennek látják a megrendelőket.