Öt stratégiai partnerség, amire nem is gondolnál

2015. augusztus 31., hétfő 06:05

Budapest, 2015. augusztus 31. - Egy vállalkozás életében elengedhetetlenek a stratégiai partnerek, amelyekkel közös célcsoportért, egymást segítve dolgozhatnak. Sok cég azonban konkurenciaként tekint az ugyanazon tevékenységi körben dolgozó vállalatokra, pedig léteznek helyzetek, amikor váratlan szövetségesekre lehet találni. Íme, öt példa a gyümölcsöző stratégiai partnerség kialakításához!

1. 20% különbség = partnerség!

 

Amikor két cég esetében pl. 80%-ban megegyeznek a kínált szolgáltatások, előtérbe kerül a gondolat, miszerint itt konkurenciáról beszélhetünk. Pedig a 20%-nyi eltérésnél a vállalatok kiaknázhatják egymás hiányosságait, és az egyes hiányzó szolgáltatásokat beépíthetik a portfólióba. Ezzel máris egymást ajánlva nyerhetnek az ügyfeleken.

 

2. A távolság nem akadály!

 

Vegyünk példaként egy vidéki céget, amelynek nincs sok alkalmazottja, nem kerül be nagyobb cégekhez, mert nincsenek referenciái és kapacitása. Egy nagyobb, fővárosi cégnek megvan a kellő erőforrása, de költséges számára a vidéki munkavégzés. E két vállalat egymást segítve olyan üzleteket tud elnyerni a földrajzi távolságokat is áthidalva, amelyeket egyébként nem tudna megvalósítani.

hirdetés

 

3. Egységben az erő

 

Könyvvizsgáló, könyvelő, adótanácsadó – három olyan szakmáról van szó, ahol a kölcsönös együttműködés mindenki számára haszonnal járhat. A könyvvizsgáló nem könyvelhet, de összefoghat a könyvelővel, amely a vállalkozók napi működéséhez tud tanácsot adni. Eközben az adótanácsadó praktikus tippekkel és adóoptimalizálással segít. A megfelelően, egymást kiegészítve megosztott feladatok így elégedett ügyfeleket hozhatnak.

 

4. Kölcsönreklám visszajár

 

A stratégiai partnerség egyszerű módokon is kifejezésre juthat, elég egy kölcsönös ajánlásra gondolni. Az egyes cégek a saját prospektusukban tudják reklámozni partnereiket, és viszont, így az összes reklámanyagban kétoldalúan jelen vannak, és a vállalatok híre sokkal több embert ér el.

 

5. Közösen valami újért

 

Ahhoz, hogy például egy marketingcég új szolgáltatással/termékkel jelenjen meg a piacon, stratégiai partnereivel összefogva, egy hatékony tervezet mentén is megvalósíthatja elképzeléseit. Egy felmérésekkel foglalkozó céggel kiderítheti az igényeket, a marketinges felépítheti stratégiáját, kiadhatja a grafikai feladatokat, szövegírókat kérhet fel stb. A különböző szakterületek tehát egy célért tudnak közösen dolgozni.

___

 

Tímár Gábor, a Business Network International (BNI) országos fejlesztési igazgatója szerint a stratégiai partnerség az egyik leghatékonyabb formája az üzleti együttműködésnek: - Ha valamit tudatosan csinálunk, az sokkal eredményesebb, mintha ösztönből cselekednénk. A BNI 30 év és világszerte 180 000 tag tapasztalata mellett jelöli meg a szervezeten belüli legfőbb csapásirányát, a stratégiai partnerség kialakítását. A tudatos ajánlatadás két fél esetén úgy valósul meg, hogy aki ad egy ajánlást, az kapni is fog egyet cserébe. A stratégiai partner esetében az a különbség, hogy akár hetente egy üzleti ajánlásban is részesülhet.

 

A BNI Magyarországon belül idén eddig 18 500 jutalékmentes ajánlást adtak a tagok, ezzel több mint 11,5 milliárd forintnyi többletbevételt generálva egymásnak.

 

Forrás: BNI Magyarország, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2014. december 8. - A mi iskolánk címmel indított kampányt tizenhárom oktatásügyben és ifjúságügyben dolgozó civil szervezet. Olyan tanárok, szülők és civil szervezetek történeteit mutatják be, akiknek sikerült megtörni a közöny falát, és valamilyen pozitív változást értek el együtt az iskola falain belül. Az akcióval arra szólítanak, hogy egymásra találjanak azok, akik egy-egy iskola életében változást szeretnének elérni.

gumicsere-noi-szemmel400-1478937081.jpg

Budapest, 2016. november 12. - A nők 64%-a rendszeresen vezet autót, és ma már minden második hölgy maga intézi téli-nyári autógumi-cseréjét. Bár sokakban az a meggyőződés él, hogy műhelybe járni férfi feladat, a tény az, hogy a nők egyre bátrabban szervizeltetnek.

Budapest, 2015. november 10. - A munkaképes lakosság fogyása az évszázad közepére kritikus munkaerőhiányhoz vezethet Európában: 2050-re kontinensünk lesz a legöregebb régió, a GDP 15 százalékát fogja kitenni a nyugdíj. A Randstad tanulmánya, a Flexibility@Work 2015 elemzés szerint a rugalmas foglalkoztatási formák jelenthetik az egyik megoldást, ráadásul a feketegazdaság visszaszorítását is segíthetik.