Öt éven belül eltűnhet a cégek negyven százaléka

2015. szeptember 8., kedd 06:00

lego-villanyszerelo400-1441650776.jpgSiófok, 2015. szeptember 8. - A gőzerővel dübörgő digitális ipari forradalom életünk minden területét átszövi. Aki nem alkalmazkodik a fénysebességű változásokhoz, az pedig lemarad és előbb-utóbb elbukik. Hazánk legnagyobb infokommunikációs konferenciája, az Internet Hungary a lehető legtöbb aspektusból vizsgálja a digitális gazdaság jelenlegi és jövőbeli trendjeit.

IoT, OTT, M2M, Big Data, szenzorok, startupok, automatizáció - ezek ma a digitális világ leggyakoribb buzzword-jei, melyek nagyban meg is határozzák azt, hogy milyen irányba halad a mindennapi élet és a gazdaság. A szeptember 29-30-án megrendezésre kerülő Internet Hungary hazánk legnagyobb digitális gazdaság-fókuszú konferenciájaként, két napon át 5-5 teremben szintén a fenti hívószavak mentén járja körbe a téma aktuális kérdéseit kiváló hazai és külföldi szakértők segítségével.

 

Szupergyors internetet Magyarországnak

 

Egy korszerű gazdaságban a fejlődés motorja a minél nagyobb sávszélesség és minél magasabb arányú internet penetráció. Az Internet Hungary a téma fontossága miatt egy külön termet szentel annak a témának, hogy hogyan lehet Magyarországon mindenhová eljuttatni a szélessávú internetet. Szó lesz többek között a Szupergyors Internet Projektről, melynek célja, hogy 2018-ra minden háztartás legalább 30 Mbps sávszélességű internet hozzáféréssel rendelkezzen. A konferencián felszólaló szakértők továbbá azt is részletesen bemutatják, hogy a hazai cégek 2020-ig milyen uniós támogatásokat vehetnek igénybe infokommunikációs fejlesztésekre és innovációra a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében.

hirdetés

 

Hol lesz ember és gép helye az új piacgazdaságban?

 

Az Internet Hungary központi témája a változás, és az ehhez való alkalmazkodás szükségessége. A Cisco és a svájci International Institute of Management Development (IMD) által készített tanulmány szerint öt éven belül a cégek 40 százaléka szorulhat ki a piacról, vagy veszíthet jelentősen a pozíciójából a digitalizáció következtében. A digitális gazdaság egyik közelgő dilemmája, hogy a technikai fejlődés, az automatizáció fokozza a hatékonyságot és biztosítja a növekedést, ugyanakkor rengeteg emberi munkaerőt kivált, akik átmenetileg elveszíthetik vásárlóerejüket is. A konferencia több előadásban is foglalkozik ezzel a témával olyan kérdésekre keresve a választ, hogy vajon csak a fodrász és a fogorvos munkája lesz-e biztonságban, illetve, hogy hol lesz ember és gép helye az új struktúrájú piacgazdaságban.

 

Új szelek fújnak a reklámiparban is

 

A digitalizáció újabb és újabb hullámai a reklámipart is folyamatosan formálják. A nem túl hosszú történelme ellenére mára már klasszikusnak mondható online hirdetési modellek gyökeres átalakuláson mennek keresztül. Előretörnek a tőzsdei logikán alapuló rendszerek, melyeken keresztül szó szerint licitálni lehet a hirdető szempontjából releváns média felületekre. A neuromarketing tudományos megközelítése is egyre nagyobb szerepet kap a modern üzleti világban: az emberi psziché mechanizmusainak feltérképezésével pontos képet kaphatunk arról, hogy mi áll egy-egy (fogyasztói) döntés hátterében.

 

Az idei Internet Hungary konferencián a fentiek mellett külön szekciót kap a digitális reklámpiac, a kiskereskedelem és digitalizáció találkozása, a legújabb közösségi média trendek, a hazai startup ökoszisztéma égető kérdései, a tartalommarketing aktualitásai illetve a programozott online hirdetésekkel kapcsolatos legfrissebb tudnivalók. A Vodafone főtámogatásával megrendezésre kerülő kétnapos siófoki rendezvényre mintegy 1600 látogatót várnak a szervezők.

 

Forrás: Internet Hungary, bővebben: www.internethungary.com

Kapcsolódó cikkek

download-1365192925.jpg

Segíts egy mosollyal címmel jótékonysági akciót indít a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat javára a Mercedes-Benz Hungária Kft. - közölte a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing- és PR-vezetője pénteken Kecskeméten az MTI-vel.

15741-1372708238.jpg

 Megjelent a dohánytermék-kiskereskedők által vezetendő nyilvántartásokról, valamint a dohányboltban forgalmazott egyes termékekre vonatkozó adatszolgáltatási kötelezettség teljesítéséről szóló kormányrendelet - hívja fel a figyelmet a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit (NDN) Zrt.

Budapest, 2015. július 31. - Az elmúlt években a fővárosban is igazolódott: a hagyományos üzleti modellek mellett izgalmasabb üzleti struktúrákra is nyitottak a hazai vállalkozások. A Business Network International (BNI) az „Aki ad, az nyer®” elvén alapuló, jutalékmentes üzleti ajánlások rendszerét honosította meg hazánkban, budapesti régiója pedig néhány év alatt a világ öt legeredményesebb körzete közé került.