Online okoskodók változtatják meg az építőipart?!

2016. szeptember 26., hétfő 07:05

laptop400-1474746864.jpg

Budapest, 2016. szeptember 26. - Az internet egyre nagyobb hatással van az építőiparra is. Az építőanyag-kereskedők 61, a kőműves és burkoló szakemberek 45 százaléka a saját bőrén érzi, hogy online tájékozódnak a lakossági építtetők, főleg a „CSOK-os” megrendelők. Képeket mutatnak, szakmai kérdéseket tesznek fel, néha tudálékosak és sokan használják ki, hogy online lehet olcsóbbat találni.

A Mapei Kft. 2016. augusztusában online felmérést végzett a lakossági építtetők, burkolat-kereskedők és szakemberek körében. A felmérés rámutatott, hogy egyre több építtető tájékozódik az interneten megrendelés előtt.

 

A megkérdezett kereskedők 61 százaléka szerint érezhető, hogy a megrendelők online tájékozódnak a vásárlás előtt. Ez leginkább ott érhető tetten, hogy felkészültebben, konkrét kérdésekkel, kész elképzelésekkel mennek a vevők az üzletbe. Főleg a CSOK-os korosztályt jellemzi a vásárlás előtti online információgyűjtés.

 

Ezt zokon veszik a szakik

 

A válaszadó szakemberek 45 százaléka érzi, hogy a vevők előzetesen tájékozódnak az interneten. Egyrészt egyre több megkeresés érkezik az internetről, főleg a Facebookról és szakemberkeresőkből. Másrészt tájékozottabbak a vevők, mint eddig, gyakran az internetről kinyomtatott képek alapján adnak megbízást. Ugyanakkor vannak, akik az interneten látottak alapján megkérdőjelezik a szakember döntéseit és szakmai kérdésekben akarnak utasításokat adni. Ezt pedig zokon veszik a szakemberek.

hirdetés

 

A megkérdezett szakemberek nem szeretik ha a megrendelő tudálékos, ha ok nélkül bizalmatlan és alkudozik. Jellemző, hogy a lakossági megrendelők sok mindent akarnak kevés pénzért, az anyagért még csak-csak hajlandók fizetni, de a munkát nem ismerik el. Viszont nem gondolkodnak előre, mindent azonnal szeretnének.

 

Mindez különösen érdekes szembeállítva azzal, hogy a vevők pont a határidők be nem tartását nem szeretik a mesterekben. Ezen felül a megbízhatatlanságot, az igénytelen munkavégzést és pontatlanságot élik meg negatívumként. Ugyanakkor a vevők 75 százaléka nem talál könnyen szakembert. Ez utóbbi lehet az egyik magyarázata az online szakemberkeresések növekvő számának.

 

A változás eredménye a fejlődés

 

A jelenség valójában minden szereplőt új kihívások elé állít - véli Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője. A kereskedőknek szembe kell nézni azzal, hogy egyre gyakoribb, hogy a vevők a kereskedésbe mennek szaktanácsért, megnézni, kézbe venni a terméket, de az interneten veszik meg - olcsóbban. A jelenség megállíthatatlan, ezért a megoldás a kereskedések online értékesítésének elindítása, valamint olyan hozzáadott érték nyújtása, ami versenyképessé teszi a kereskedések ajánlatát a kis webshopokkal szemben.

 

A szakembereknek együtt kell élniük azzal, hogy a vevők utánanéznek mindennek az interneten, konkrét elképzelésekkel rendelkeznek mind a végeredmény, mind a munkafolyamatok és a felhasznált anyagok terén. Ez nagyobb szakmai felkészültséget, jobb kommunikációt és az eddiginél sokkal nagyobb transzparenciát feltételez a szakemberektől.

 

A vevőknek meg kell szokni, hogy gyakran versengeniük kell a jó szakemberekért. Aki jó minőséget szeretne kapni és ehhez jó szakembert szeretne találni, annak reális árakkal és határidővel kell számolnia. Markovich Béla véleménye szerint ezek a változások az építőipari kultúra fejlődéséhez vezetnek, ami minden szereplő érdekéül szolgál.

 

Forrás: Fülöp Zoltán, képünk illusztráció

Kapcsolódó cikkek

Pécs, 2015. június 3. - A Kodály Központ adott otthont május 29. és 31. között a Rotary Magyarország District Konferenciájának. Több mint száz hazai és külföldi tag gyűlt össze, hogy értékeljék az előző évet, és a jövőbeli tervekről tanácskozzanak.

Budapest, 2014. március 22. - A magas egy főre jutó hozzáadott értéket termelő ágazatok, közöttük az infokommunikáció tudatos fejlesztése olyan kitörési lehetőséget jelenthet, ami a térség legfejlettebb digitális gazdaságává teheti Magyarországot - derül ki az informatikai szövetség tanulmányából, amelyet sajtótájékoztatón mutattak be tegnap.

2013. március 29., péntek- Negyven város és 90 workshop után megérkezik Budapestre a Lean Startup Machine, hogy első kézből sikeres külföldi és hazai vállalkozóktól lehessen tanulni a lean metodikát. Nem csendes-ülős konferencia, nem geek meetup vagy öltönyös villásreggeli várható április végén, hanem 3 napos intenzív workshop, amely megtanít arra, hogyan lehet hatékonyan vállalkozást indítani, illetve a gyakorlatba átemelni az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő elméletet.