Nem elégedett a karácsonyi ajándékkal?

2015. december 23., szerda 08:05

Budapest, 2015. december 23. - Minden évben - különösen karácsony környékén - problémát okoz a fogyasztóknak, hogy az ajándékba vásárolt hibátlan termékeket egyáltalán visszavihetik-e a boltba, ha igen akkor meddig, és ha visszaveszik egyáltalán tőlük, akkor cserét, levásárlást vagy vételárat kérhetnek. A problémát nehezítik a fogyasztók 3 és 8 nappal kapcsolatos tévhitei, a kusza jogi szabályozás.

Vásárlás előtt és után is jó tudni, mihez van joga a fogyasztónak. Itt az aranyszabály:

  • A fogyasztó csak webes vagy más csomagküldő, üzleten kívüli (házaló) vásárlás esetén gondolhatja meg magát, ebben az esetben a 14 napon belül elállhat a vásárlástól és követelheti a vételárat, a termék egyidejű visszaküldése mellett.
  • A kötelező jótállás alá eső tartós fogyasztási cikkek esetében a jogszabály lehetővé teszi, ha a termék hibás, és a minőségi kifogásunkat 3 munkanapon belül jelezzük, a kereskedő köteles azt cserélni (és nem vállalhatja annak javítását).
  • Ha boltban vásároltunk, és a termék hibátlan – csak éppen méretben nem jó, nem tetszik, vagy kettőt kaptunk belőle – a vonatkozó jogszabályok alapján nem állhatunk el a szerződéstől. Így sem a pénz visszatérítését, sem a termék cseréjét vagy levásárlást nem követelhetünk.

Van más megoldás és követendő példa!

hirdetés

 

Az üzletek többsége a szigorú szabályozás mellett érzékelte azt a fogyasztói igényt, hogy - minőségi kifogás hiányában is-, ha a fogyasztók meggondolták magukat, levásárolhassák a termék vételárát vagy akár a pénzt is visszakaphassák.

 

Egyre inkább egyértelmű, hogy ahol a verseny erős, ott a cégek akár egymásra is licitálnak abban a tekintetben, hogy a fogyasztók mit és mennyi ideig vihetnek vissza.

 

A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének megbízásából, a CP Contact Kft., 400 üzletre kiterjedő kutatás készített, amely alapján, egyértelműen kijelenthető, hogy jelentős fejlődésen ment keresztül a kereskedelmi szektor. A felmérésből kiderül az is, hogy a fogyasztók tájékoztatásának módja még mindig fejlesztendő terület.

 

A szakemberek utánajártak, milyen üzletekbe, milyen panaszkezeléssel, meddig és hogyan lehet visszavinni a nem tetsző karácsonyi ajándékokat(*):

 

uzletek-1450853296.jpg

 

(*) A kutatást a CP Contact Tanácsadó Kft. készítette.

 

A Gazdasági Versenyhivatal megbízásából és vele együttműködésben dolgozó, Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda munkatársai díjmentesen segítenek személyesen, telefonon, online (két ünnep között és januárban is) a fogyasztóvédelmi problémák kezelésében: versenyugyi-tanacsadoiroda.hu/kapcsolat/

 

Forrás: Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda

Kapcsolódó cikkek

ddc-zold-megoldas-palyazat-pecs-2016-400-1473396979.jpg

Vác-Beremend-Pécs, 2016. szeptember 9. - A Duna-Dráva Cement Kft. idén is meghirdeti a Zöld Megoldás-pályázatot, melynek keretében az elmúlt 5 évben 21 projektet támogatott, több mint 30 millió forinttal. A tavalyi évhez hasonlóan a vállalat idén is összesen 7,5 millió forintot szán a legjobb pályamunkák támogatására.

Budapest, 2014. április 25. - Az 1920-as évek végén válságba került bethleni konszolidációból kiutat kereső, fajvédő, szélsőjobboldali Gömbös Gyuláról a Napvilág Kiadónál megjelent monográfiát mutatják be ma a Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál keretében.

Budapest, 2015. július 13. - A GfK Komplex Fogyasztói Bizalom Indexe 2015 júniusában minimálisan nőtt, ugyanakkor a fogyasztói várakozások javultak az ország gazdasági helyzetének rövidtávú javulásában reménykedők növekvő arányának okán. A tavasz a vásárlási hajlandóság mindössze 1 százalékpontos emelkedését hozta. Márciushoz képest mérséklődött a munkanélküliek számának csökkenésére számítók aránya és tízből hatan további drágulást valószínűsítenek. Jelentősen nőtt a lakásvásárlást jó befektetésnek tartók aránya és a válaszadók 63 százaléka saját bevallása szerint soha nem venne fel hitelt.