Nem elégedett a karácsonyi ajándékkal?

2015. december 23., szerda 08:05

Budapest, 2015. december 23. - Minden évben - különösen karácsony környékén - problémát okoz a fogyasztóknak, hogy az ajándékba vásárolt hibátlan termékeket egyáltalán visszavihetik-e a boltba, ha igen akkor meddig, és ha visszaveszik egyáltalán tőlük, akkor cserét, levásárlást vagy vételárat kérhetnek. A problémát nehezítik a fogyasztók 3 és 8 nappal kapcsolatos tévhitei, a kusza jogi szabályozás.

Vásárlás előtt és után is jó tudni, mihez van joga a fogyasztónak. Itt az aranyszabály:

  • A fogyasztó csak webes vagy más csomagküldő, üzleten kívüli (házaló) vásárlás esetén gondolhatja meg magát, ebben az esetben a 14 napon belül elállhat a vásárlástól és követelheti a vételárat, a termék egyidejű visszaküldése mellett.
  • A kötelező jótállás alá eső tartós fogyasztási cikkek esetében a jogszabály lehetővé teszi, ha a termék hibás, és a minőségi kifogásunkat 3 munkanapon belül jelezzük, a kereskedő köteles azt cserélni (és nem vállalhatja annak javítását).
  • Ha boltban vásároltunk, és a termék hibátlan – csak éppen méretben nem jó, nem tetszik, vagy kettőt kaptunk belőle – a vonatkozó jogszabályok alapján nem állhatunk el a szerződéstől. Így sem a pénz visszatérítését, sem a termék cseréjét vagy levásárlást nem követelhetünk.

Van más megoldás és követendő példa!

hirdetés

 

Az üzletek többsége a szigorú szabályozás mellett érzékelte azt a fogyasztói igényt, hogy - minőségi kifogás hiányában is-, ha a fogyasztók meggondolták magukat, levásárolhassák a termék vételárát vagy akár a pénzt is visszakaphassák.

 

Egyre inkább egyértelmű, hogy ahol a verseny erős, ott a cégek akár egymásra is licitálnak abban a tekintetben, hogy a fogyasztók mit és mennyi ideig vihetnek vissza.

 

A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének megbízásából, a CP Contact Kft., 400 üzletre kiterjedő kutatás készített, amely alapján, egyértelműen kijelenthető, hogy jelentős fejlődésen ment keresztül a kereskedelmi szektor. A felmérésből kiderül az is, hogy a fogyasztók tájékoztatásának módja még mindig fejlesztendő terület.

 

A szakemberek utánajártak, milyen üzletekbe, milyen panaszkezeléssel, meddig és hogyan lehet visszavinni a nem tetsző karácsonyi ajándékokat(*):

 

uzletek-1450853296.jpg

 

(*) A kutatást a CP Contact Tanácsadó Kft. készítette.

 

A Gazdasági Versenyhivatal megbízásából és vele együttműködésben dolgozó, Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda munkatársai díjmentesen segítenek személyesen, telefonon, online (két ünnep között és januárban is) a fogyasztóvédelmi problémák kezelésében: versenyugyi-tanacsadoiroda.hu/kapcsolat/

 

Forrás: Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda

Kapcsolódó cikkek

bachman-zoltan-prima-mti-1386369246.jpgBudapest, 2013. december 6. - Átadták a tíz kategóriában meghirdetett Prima Primissima Díjakat és a közönségdíjat ma este a Művészetek Palotájában. Bachman Zoltán pécsi egyetemi tanár lett az építészet és építőművészet kategória Primissimája.

Budapest, 2016. december 23. - Harmadik éve tartja hagyományos karácsonyi gyűjtését a Ments életet karácsonyra mozgalom, amely célja a hazai fagyhalálok megelőzése. A teljesen civil kezdeményezés eredménye, hogy az elmúlt két évben 4920 mentőfóliát osztottak ki mintegy 2,2 millió forint értékben, de idén magasabbra tették a lécet.

Budapest-Pécs, 2016. április 2. - Öt éve, 2011 áprilisában kezdte meg működését a pénzügyi kérdések és panaszok esetén segítséget nyújtó országos hálózat, melynek irodáit eddig több mint negyven ezren keresték fel. Jelenleg tizenegy megyeszékhelyen találhatóak meg a tanácsadó pontok, ahol felkészült szakértők állnak az ügyfelek rendelkezésére - tájékoztatta portálunkat dr. Morvai Gábor koordinátor.