Nem elégedett a karácsonyi ajándékkal?

2015. december 23., szerda 08:05

Budapest, 2015. december 23. - Minden évben - különösen karácsony környékén - problémát okoz a fogyasztóknak, hogy az ajándékba vásárolt hibátlan termékeket egyáltalán visszavihetik-e a boltba, ha igen akkor meddig, és ha visszaveszik egyáltalán tőlük, akkor cserét, levásárlást vagy vételárat kérhetnek. A problémát nehezítik a fogyasztók 3 és 8 nappal kapcsolatos tévhitei, a kusza jogi szabályozás.

Vásárlás előtt és után is jó tudni, mihez van joga a fogyasztónak. Itt az aranyszabály:

  • A fogyasztó csak webes vagy más csomagküldő, üzleten kívüli (házaló) vásárlás esetén gondolhatja meg magát, ebben az esetben a 14 napon belül elállhat a vásárlástól és követelheti a vételárat, a termék egyidejű visszaküldése mellett.
  • A kötelező jótállás alá eső tartós fogyasztási cikkek esetében a jogszabály lehetővé teszi, ha a termék hibás, és a minőségi kifogásunkat 3 munkanapon belül jelezzük, a kereskedő köteles azt cserélni (és nem vállalhatja annak javítását).
  • Ha boltban vásároltunk, és a termék hibátlan – csak éppen méretben nem jó, nem tetszik, vagy kettőt kaptunk belőle – a vonatkozó jogszabályok alapján nem állhatunk el a szerződéstől. Így sem a pénz visszatérítését, sem a termék cseréjét vagy levásárlást nem követelhetünk.

Van más megoldás és követendő példa!

hirdetés

 

Az üzletek többsége a szigorú szabályozás mellett érzékelte azt a fogyasztói igényt, hogy - minőségi kifogás hiányában is-, ha a fogyasztók meggondolták magukat, levásárolhassák a termék vételárát vagy akár a pénzt is visszakaphassák.

 

Egyre inkább egyértelmű, hogy ahol a verseny erős, ott a cégek akár egymásra is licitálnak abban a tekintetben, hogy a fogyasztók mit és mennyi ideig vihetnek vissza.

 

A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének megbízásából, a CP Contact Kft., 400 üzletre kiterjedő kutatás készített, amely alapján, egyértelműen kijelenthető, hogy jelentős fejlődésen ment keresztül a kereskedelmi szektor. A felmérésből kiderül az is, hogy a fogyasztók tájékoztatásának módja még mindig fejlesztendő terület.

 

A szakemberek utánajártak, milyen üzletekbe, milyen panaszkezeléssel, meddig és hogyan lehet visszavinni a nem tetsző karácsonyi ajándékokat(*):

 

uzletek-1450853296.jpg

 

(*) A kutatást a CP Contact Tanácsadó Kft. készítette.

 

A Gazdasági Versenyhivatal megbízásából és vele együttműködésben dolgozó, Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda munkatársai díjmentesen segítenek személyesen, telefonon, online (két ünnep között és januárban is) a fogyasztóvédelmi problémák kezelésében: versenyugyi-tanacsadoiroda.hu/kapcsolat/

 

Forrás: Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2015. március 9. - Új trükkök, megalázó helyzetek, pszichés nyomás, ménesgazda végez egészségügyi vizsgálatot. Ez mind jellemző volt több vizsgált termékbemutatóra is. A területi felügyelőségek 99 árubemutatón végeztek hatósági ellenőrzést, és 68-nál találtak valamilyen jogsértést. A törvényi szigorítás miatt a termékbemutatók szervezése megnehezedett, de újabb trükkök is megjelentek.

Siófok, 2016. február 20. - Volencsik Zsolt, a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. (DRV) vezérigazgatója pénteken sajtótájékoztatón beszélt a jelenlévő újságíróknak a társaságot érintő szervezeti átalakulásról.

website400-1473798562.jpg

Budapest, 2016. szeptember 14. - Az elmúlt években egyre nagyobb prioritása lett az online marketingnek, ezzel együtt erősödött a verseny, ami permanens módosításokra, innovációra sarkallta a webfejlesztőket, weboldal-tulajdonosokat.