Mit mondanak a mesterek a megrendelőkről?

2015. augusztus 29., szombat 07:05

Budapest, 2015. augusztus 29. - Az építőipari szakemberek kapnak hideget, meleget. Mindenki hallott rémtörténeteket Mekk mesterekről, kontár és félbehagyott munkáról. A Mapei Kft. kíváncsi volt az érem másik oldalára: burkolókat és kőműveseket kérdezett meg arról, hogy milyennek látják a megrendelőket.

Bár a szakemberek többségének alapvetően nincs gondja a megrendelővel, azért vannak visszatérő problémák.

 

Az egyik legfontosabb a szakemberek szerint, hogy jó megrendelő elég időt szán a tervezett munkára. Egyrészt időben szól a mesternek, másrészről elég időt hagy a megfelelő kivitelezésre, sőt még rá is hagy 10-20 százalékot az előre nem látott problémákra.

 

Nincs rosszabb, mint amikor egymást kell kerülgetnie a szakembereknek, ami nem csak kellemetlen, de nem is hatékony. Ennek ellenére gyakran csak az utolsó pillanatban szólnak a szakembernek, hogy a jövő héten kellene menni.

 

Főleg a lakossági építtetőknél gyakori, hogy a kivitelezés közben merülnek fel újabb ötletek, ami plusz, előre nem tervezett időt jelent. A csúszást pedig úgy akarják behozni, hogy sürgetik a munkát, mert már jönne a festő…

hirdetés

 

A jó megrendelő megbízik a szakemberben, kikéri és figyelembe veszi a véleményét. Nem szeretik a szakemberek, ha másoktól hallott tanácsokkal látják el őket, és nem nagyon szeretik, ha beleszólnak a segédanyag kiválasztásába.

 

Gondok a fizetési morállal

 

A jó megrendelő pontosan, annyit és akkor fizet, ahogyan a megállapodás szólt. A legjobban a részfeladatokhoz kötött elszámolást szeretik a szakemberek.

 

Sajnos rendszeresen előfordul, hogy a megrendelő utólag alkudozik, néha vélt vagy valós minőségi kifogások miatt. De az sem ritka, hogy a megrendelő nem elérhető, ha fizetni kell és nem tudja átadni a munkát a szakember.

 

Ugyancsak rendszeres probléma a menet közben felmerülő “kisebb” kérések, munkák elvégzése és elszámolása. Ezt sokan hajlamosak az eredeti megállapodás terhére számítani, ami félreértéshez vezethet.

 

Egyébként a pénzről szól a megrendelők leggyakoribb kérdése is, azaz, hogy  “mennyibe fog kerülni” a munka? Emellett a legtöbbször elhangzó kérdések, hogy “Szép ez a burkolat?”, “Mikor lesz kész? ”, “Mikor lehet rálépni?” és “Mikor jöhet a festő?”.

 

Jólesik a megbecsülés

 

A legjobban az fáj az építőipari szakembereknek, amikor bántó és lekezelő stílusban beszélnek velük a megrendelők. Ezzel szemben nagyon hálásak, ha azt érzik, hogy megbecsülik őket, örülnek, ha elégedett a megrendelő és megdicsérik a munkájukat.

 

A Mapei Kft. a kiemelkedő színvonalú munkát nyújtó építőipari szakemberek munkájának elismerésére hozta létre a Mesterek Mestere Díjat, mely idén először kerül átadásra.

 

Az évente kiosztásra kerülő díjra minden, munkáját mesteri szinten, hivatásként folytató ma is aktív kőműves és burkoló szakember pályázhat. A minden megyében, Budapesten és országosan kiosztásra kerülő díjról szakmai zsűri és közönségszavazás dönt.

 

A díjazottak magas erkölcsi és jelentős anyagi elismerésben részesülnek. A pályázatok benyújtásának határidejét 2015. szeptember 1-ről szeptember 30-ig meghosszabbították. További információk a pályázatról www.mapei.hu/mesterekmestere címen található.

 

Forrás: Fülöp Zoltán

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. október 10. - Az új tanévvel megkezdődött a beadandó dolgozatok szezonja a diákoknak. Az összeollózott dolgozatok beadói számára azonban nagyobb a kicsapás veszélye, mint valaha, a tanárok ugyanis szerte az országban magyar nyelven is működő plágiumkereső-rendszereket kezdenek használni.

download-1365192925.jpg

Segíts egy mosollyal címmel jótékonysági akciót indít a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat javára a Mercedes-Benz Hungária Kft. - közölte a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing- és PR-vezetője pénteken Kecskeméten az MTI-vel.

Budapest, 2016. június 27. - Nem kell feltétlenül felkeresnie annak a NAV ügyfélszolgálatát, akinek javítania kell hibás személyijövedelemadó-bevallását. PIN-kóddal ugyanis telefonon korrigálható az értesítésben említett hiba.