Mit mondanak a mesterek a megrendelőkről?

2015. augusztus 29., szombat 07:05

Budapest, 2015. augusztus 29. - Az építőipari szakemberek kapnak hideget, meleget. Mindenki hallott rémtörténeteket Mekk mesterekről, kontár és félbehagyott munkáról. A Mapei Kft. kíváncsi volt az érem másik oldalára: burkolókat és kőműveseket kérdezett meg arról, hogy milyennek látják a megrendelőket.

Bár a szakemberek többségének alapvetően nincs gondja a megrendelővel, azért vannak visszatérő problémák.

 

Az egyik legfontosabb a szakemberek szerint, hogy jó megrendelő elég időt szán a tervezett munkára. Egyrészt időben szól a mesternek, másrészről elég időt hagy a megfelelő kivitelezésre, sőt még rá is hagy 10-20 százalékot az előre nem látott problémákra.

 

Nincs rosszabb, mint amikor egymást kell kerülgetnie a szakembereknek, ami nem csak kellemetlen, de nem is hatékony. Ennek ellenére gyakran csak az utolsó pillanatban szólnak a szakembernek, hogy a jövő héten kellene menni.

 

Főleg a lakossági építtetőknél gyakori, hogy a kivitelezés közben merülnek fel újabb ötletek, ami plusz, előre nem tervezett időt jelent. A csúszást pedig úgy akarják behozni, hogy sürgetik a munkát, mert már jönne a festő…

hirdetés

 

A jó megrendelő megbízik a szakemberben, kikéri és figyelembe veszi a véleményét. Nem szeretik a szakemberek, ha másoktól hallott tanácsokkal látják el őket, és nem nagyon szeretik, ha beleszólnak a segédanyag kiválasztásába.

 

Gondok a fizetési morállal

 

A jó megrendelő pontosan, annyit és akkor fizet, ahogyan a megállapodás szólt. A legjobban a részfeladatokhoz kötött elszámolást szeretik a szakemberek.

 

Sajnos rendszeresen előfordul, hogy a megrendelő utólag alkudozik, néha vélt vagy valós minőségi kifogások miatt. De az sem ritka, hogy a megrendelő nem elérhető, ha fizetni kell és nem tudja átadni a munkát a szakember.

 

Ugyancsak rendszeres probléma a menet közben felmerülő “kisebb” kérések, munkák elvégzése és elszámolása. Ezt sokan hajlamosak az eredeti megállapodás terhére számítani, ami félreértéshez vezethet.

 

Egyébként a pénzről szól a megrendelők leggyakoribb kérdése is, azaz, hogy  “mennyibe fog kerülni” a munka? Emellett a legtöbbször elhangzó kérdések, hogy “Szép ez a burkolat?”, “Mikor lesz kész? ”, “Mikor lehet rálépni?” és “Mikor jöhet a festő?”.

 

Jólesik a megbecsülés

 

A legjobban az fáj az építőipari szakembereknek, amikor bántó és lekezelő stílusban beszélnek velük a megrendelők. Ezzel szemben nagyon hálásak, ha azt érzik, hogy megbecsülik őket, örülnek, ha elégedett a megrendelő és megdicsérik a munkájukat.

 

A Mapei Kft. a kiemelkedő színvonalú munkát nyújtó építőipari szakemberek munkájának elismerésére hozta létre a Mesterek Mestere Díjat, mely idén először kerül átadásra.

 

Az évente kiosztásra kerülő díjra minden, munkáját mesteri szinten, hivatásként folytató ma is aktív kőműves és burkoló szakember pályázhat. A minden megyében, Budapesten és országosan kiosztásra kerülő díjról szakmai zsűri és közönségszavazás dönt.

 

A díjazottak magas erkölcsi és jelentős anyagi elismerésben részesülnek. A pályázatok benyújtásának határidejét 2015. szeptember 1-ről szeptember 30-ig meghosszabbították. További információk a pályázatról www.mapei.hu/mesterekmestere címen található.

 

Forrás: Fülöp Zoltán

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2015. augusztus 24. - A fogyasztói visszajelzések azt mutatják, hogy minden igyekezet ellenére is nehéz ma tudatos, megalapozott információkon nyugvó vásárlói döntéseket hozni. A jogi útvesztőkben, a panaszrendezési lehetőségekben, a termékek dömpingjében eligazodni szinte lehetetlen feladat a fogyasztók számára.

A Széchenyi Kereskedelmi Bank honlapján közzétett, december 27-i keltezésű, Szakács Tibor elnök-vezérigazgató által jegyzett sajtóközleményt közöljük.

Budapest, 2016. november 7. - Majdnem minden ötödik televíziót és mosógépet, illetve közel minden negyedik magyar háztartásban található hűtőszekrényt több mint tíz éve cseréltek le utoljára, derült ki az Euronics Műszaki Áruházlánc legfrissebb 18 év feletti lakosságra súlyozott októberi felméréséből, amely 996 fő megkérdezésével készült, a 18 év feletti magyar internethasználó lakosság körében.