Mi a helyzet az utazásszervezői piacon?

2016. július 24., vasárnap 22:35

Budapest, 2016. július 24. - Az utazásszervezési piac évről évre tisztul, tavaly például több mint 30%-kal emelkedett a megszűnő cégek száma ebben az ágazatban. Jó hír azonban, hogy a felszámolással megszűnő cégek száma jelentősen (41%-kal) csökkent. Az üzleti lehetőséget ismét egyre többen látják meg e területben, hiszen idén már az első félévben annyi utazásszervező céget alapítottak, mint 2015. egészében - derül ki az OPTEN céginformáció szolgáltató adataiból.

Az utazási célpontok beszűkülése, átrendeződése, valamint az utazási irodák reakciója a változásokra nagymértékben alakíthatja át a hazai utazásszervezési piacot. Természetesen nem csak hazánkban, de az Európai Unióban és a világ legtöbb országában látható, hogy az utóbbi időben jelentősen megváltoztak az utazási szokások.

 

Egyiptom és Tunézia idegenforgalmának visszaesése után csökkent (és várhatóan tovább csökken) a Törökországba irányuló turizmus is éppúgy, mint ahogy Franciaországba is kevesebben utaznak nyaralni. Az, hogy a világban lezajló folyamatokat hogyan reagálják le azok a vállalkozások, amelyek magából az idegenforgalomból élnek, üzleti előnyt és hátrányt is jelenthet számukra.

hirdetés

 

Egy dolog azonban biztosra vehető: a közel 1300 céget és mintegy 5000 alkalmazottat magába foglaló piac átalakulóban van. Mint minden változásnak, ennek is lesznek nyertesei és vesztesei. Utazóként nem könnyű eldönteni, melyik iroda ajánlatát fogadjuk el, amikor lefoglalunk egy külföldi utazást.

 

- Egy vállalkozás kockázatának felmérésénél több száz tényezőt is figyelembe vesznek a komoly üzleti kockázati modellek: cégadatokat, pénzügyi adatokat, személyes és cégkapcsolatokat, pozitív és negatív információkat, fizetési tapasztalatokat - mondja Pertics Richárd az OPTEN Kft. céginformációs igazgatója. Hozzáteszi: - A minimális körültekintéshez gyakran elég néhány alapadat is, mint például: hány éve működik a cég, hány alkalmazottja van, vagy nyereséges-e.

 

A nyereségességességet tekintve az utazásszervezők piaca számára 2015. igen jó év volt, azonban a cégek csaknem ¼-e így is veszteséggel zárta a múlt évet.

Az utazásszervező cégek életkor szerinti megoszlásában látható, hogy több mint 7 %-uk még 2 éve sem működik, közel negyedük 2 és 10 év közötti, míg majd 60 %-uk már több mint 10 éves múlttal rendelkezik.

 

Az alkalmazotti létszám szerint vizsgálva a cégeket kirajzolódik, hogy 5 fő feletti alkalmazotti létszámmal csupán minden nyolcadik cég büszkélkedhet, 20 főnél több foglalkoztatott pedig csak minden negyvenedik cégnél van. A cégek közel 2/3-a egyszemélyes vállalkozásként működik.

 

Az igazgató szerint: "A vállalkozók között már beépült az üzleti kultúrába a cégtár rendszerek és cégelemzések használata, néha azonban magánszemélyként sem árt az óvatosság". Pertics szerint: "Egy kis tájékozódással igen sok későbbi problémától kímélhetjük meg magunkat".

 

Forrás: Opten

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. szeptember 19. - Országszerte 46 város csaknem 200 helyszínén több mint kétezer programmal várja az érdeklődőket szeptember 30-án a Kutatók Éjszakája, amelynek célja, hogy kedvet adjon a fiataloknak a tudományos életpályához, és életszerűbbé tegye a kutatókról kialakult, gyakran előítéleteken alapuló képet.

broker400-1440608065.jpgBudapest, 2015. augusztus 27. - Huszonötödik évébe lépett Közép-európai Brókerképző Alapítvány. A szervezetet az értékpapír-kereskedés szabályszerűségeinek és előírásainak oktatása, tananyagainak fejlesztése érdekében hozták létre az alapítók.

Budapest, 2016. szeptember 25. - A családi vállalatok gazdasági és társadalmi értéke, jövőképe és az általuk meghatározott magatartási normák példaértékűek lehetnek nem csak a kisebb családi cégek, de a vállalati szektor egészére nézve is. A K&H díjat hirdet a magyarországi családi tulajdonban lévő vállalatok számára, hogy támogassa és elismerje hozzájárulásukat a gazdasághoz és elkötelezettségüket a társadalom iránt.