Köszönjük Neked! kampány: folytatás Pécsen

2016. szeptember 28., szerda 06:05

kellerferenc-koszonjukneked400-1475007822.jpg

Pécs, 2016. szeptember 28. - A Magyarországon foglalkoztatottaknak több mint 50%-a végez fizikai munkát és egyre inkább hiányszakmának minősül minden fizikai munka. A Pécsre érkező országos kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a fizikai dolgozók munkájának megbecsülésére.

A 2011 és 2016 első negyedéve között országos összesítésben növekedett a fizikai munkások száma mind a kereskedelmi, mind a szolgáltatási szektorban - a mezőgazdaságban, az iparban, az építőiparban, valamint a gépkezelők, összeszerelők, járművezetők -, illetve szakképzettséget nem igénylők körében is. Ez azonban nem jelenti azt, hogy hazánk minden régiójában kiegyensúlyozott lenne a fizikai munkavállalók iránti kereslet és kínálat.

 

Sajnos egyre égetőbb probléma, hogy egyes kiemelt régiók munkaerőhiánnyal küzdenek. Emellett komoly kihívást és országos problémát jelent a fizikai munkások toborzása, és kölcsönzése, illetve a jó munkaerő megtartása. Egyértelmű, hogy manapság már „nem sikk” fizikai munkát végezni, pedig nélküle szinte leállna a mindennapi élet.

hirdetés

 

A probléma érzékeltetésére először regionális szinten, Miskolcon aktiválták a Köszönjük Neked! kampányt 2014 végén, amely során fotósorozatban mutatták be a helyi cégek fizikai munkásait. Ez a program akkor nagyon sokat jelentett a fizikai munkavállalóknak és munkáltatóiknak, így megszületett az ötlet, hogy legyen a kampány országos. Az elmúlt időszak munkaerő-piaci tendenciái is ennek igényét támasztották alá: országos szintű kihívással nézünk szembe.

 

A program szervezőinek célja, hogy átformálják a köztudatban a fizikai munkát végzők megítélését és a Köszönjük Neked! kampány keretében megköszönjék értékes munkájukat.

 

Az ősszel induló országos kampány során a programhoz csatlakozó cégek maguk javasolják azt a kollégájukat, akit a vállalat arcaként szeretnének bemutatni, és aki nemcsak az elmúlt időszakban, de a jövőben is képviselheti a kollégákat. Pécsen már 11 cég csatlakozott a kezdeményezéshez, így 11 munkatárs arcát és inspiráló történetét ismerhetjük meg.

 

- Termelésvezetőként tudom, hogy milyen fontos egy jó szó, egy dicséret a munkatársaknak és sokszor nekem is. Ez ösztönöz és motivál minket és azt érezzük, hogy fontos részei vagyunk az egész vállalati kollektívának. Köszönöm, hogy nagykövete lehetek ennek a kampánynak, mert mind emberileg, mind szakmailag sokat jelent nekem - mondta Keller Ferenc, a Köszönjük Neked! kampány egyik nagykövete.


- Célunk az, hogy átformáljuk a köztudatban a fizikai munkát végzők megítélését és felhívjuk a figyelmet a fizikai dolgozók munkájának megbecsülésére. Fontos, hogy ne csak számokként, statisztikai adatokként lássák a fizikai munkásokat, hanem személyes történetekként és arcokként, akik minden nap csodát tesznek és megkönnyítik az életünket - mondta Horváth Zsófia, a HRC Group Köszönjük Neked! kampány marketingvezetője.

 

A HRC Group több mint egy évtizede foglalkozik fizikai munkatársak toborzásával és kölcsönzésével, amely már évek óta hatalmas kihívás. A HRC Group szakemberei nap, mint nap együtt dolgoznak és beszélgetnek a fizikai munkát végzőkkel és számos alkalommal az derült ki, hogy jól esne nekik több megbecsülés és elismerés.

 

- Örülök, hogy egy ilyen emberközpontú kezdeményezésnek adhat otthont Pécs, ahol a város történelmének és földrajzi adottságának köszönhetően, mindig is kiemelt fontossággal bírt a fizikai munka megbecsülése és a fizikai munkások elismerése. Ez nem csupán a mostani munkavállalóknak és munkáltatóknak fontos, hanem a következő generációknak is. Ha látják ezen szakmák megbecsülését, akkor több esélye van annak, hogy a jövőben is lesznek jó szakembereink - mondta Csizi Péter országgyűlési képviselő.

 

Forrás: HRC Group, további részletek: www.koszonjukneked.hu

Kapcsolódó cikkek

Pécs, 2015. október 22. - Valótlan tartalmú számlalevelekkel, trükkös marketingfogásokkal próbálják az pécsi vállalkozásokat tisztességtelenül megtéveszteni. A vállalkozók által küldött levelek első oldala megjelenésében sokszor nagyon hasonlít egy jól ismert szolgáltató által kibocsátott számlára, melyet valósnak gondolnak az üzletfelek és olyan szolgáltatásért fizetnek, amelyet nem rendeltek meg.

Budapest, 2015. január 27. - Zöld utat kapott a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivataltól az első, tableten működő online pénztárgép. Az eszköz lényegesen kisebb helyet foglal, mint egy hagyományos kassza, ugyanakkor a tudása megfelel egy PC-s pénztárgépének, így kereskedelmi háttérrendszerekhez is csatlakoztatható. Az új eszköz 120-130 ezer forinttal olcsóbb, mint a hasonló tudású, PC-alapú rendszerek.

Csákvár, 2014. április 20. - A Pro Vértes Közalapítvány izgalmas fotó- és videópályázatot hirdetett általános iskola felső tagozatos és középiskolás diákok számára „Fedezd fel a helyi természeti értékeket!” címmel.