Köszönjük Neked! kampány: folytatás Pécsen

2016. szeptember 28., szerda 06:05

kellerferenc-koszonjukneked400-1475007822.jpg

Pécs, 2016. szeptember 28. - A Magyarországon foglalkoztatottaknak több mint 50%-a végez fizikai munkát és egyre inkább hiányszakmának minősül minden fizikai munka. A Pécsre érkező országos kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a fizikai dolgozók munkájának megbecsülésére.

A 2011 és 2016 első negyedéve között országos összesítésben növekedett a fizikai munkások száma mind a kereskedelmi, mind a szolgáltatási szektorban - a mezőgazdaságban, az iparban, az építőiparban, valamint a gépkezelők, összeszerelők, járművezetők -, illetve szakképzettséget nem igénylők körében is. Ez azonban nem jelenti azt, hogy hazánk minden régiójában kiegyensúlyozott lenne a fizikai munkavállalók iránti kereslet és kínálat.

 

Sajnos egyre égetőbb probléma, hogy egyes kiemelt régiók munkaerőhiánnyal küzdenek. Emellett komoly kihívást és országos problémát jelent a fizikai munkások toborzása, és kölcsönzése, illetve a jó munkaerő megtartása. Egyértelmű, hogy manapság már „nem sikk” fizikai munkát végezni, pedig nélküle szinte leállna a mindennapi élet.

hirdetés

 

A probléma érzékeltetésére először regionális szinten, Miskolcon aktiválták a Köszönjük Neked! kampányt 2014 végén, amely során fotósorozatban mutatták be a helyi cégek fizikai munkásait. Ez a program akkor nagyon sokat jelentett a fizikai munkavállalóknak és munkáltatóiknak, így megszületett az ötlet, hogy legyen a kampány országos. Az elmúlt időszak munkaerő-piaci tendenciái is ennek igényét támasztották alá: országos szintű kihívással nézünk szembe.

 

A program szervezőinek célja, hogy átformálják a köztudatban a fizikai munkát végzők megítélését és a Köszönjük Neked! kampány keretében megköszönjék értékes munkájukat.

 

Az ősszel induló országos kampány során a programhoz csatlakozó cégek maguk javasolják azt a kollégájukat, akit a vállalat arcaként szeretnének bemutatni, és aki nemcsak az elmúlt időszakban, de a jövőben is képviselheti a kollégákat. Pécsen már 11 cég csatlakozott a kezdeményezéshez, így 11 munkatárs arcát és inspiráló történetét ismerhetjük meg.

 

- Termelésvezetőként tudom, hogy milyen fontos egy jó szó, egy dicséret a munkatársaknak és sokszor nekem is. Ez ösztönöz és motivál minket és azt érezzük, hogy fontos részei vagyunk az egész vállalati kollektívának. Köszönöm, hogy nagykövete lehetek ennek a kampánynak, mert mind emberileg, mind szakmailag sokat jelent nekem - mondta Keller Ferenc, a Köszönjük Neked! kampány egyik nagykövete.


- Célunk az, hogy átformáljuk a köztudatban a fizikai munkát végzők megítélését és felhívjuk a figyelmet a fizikai dolgozók munkájának megbecsülésére. Fontos, hogy ne csak számokként, statisztikai adatokként lássák a fizikai munkásokat, hanem személyes történetekként és arcokként, akik minden nap csodát tesznek és megkönnyítik az életünket - mondta Horváth Zsófia, a HRC Group Köszönjük Neked! kampány marketingvezetője.

 

A HRC Group több mint egy évtizede foglalkozik fizikai munkatársak toborzásával és kölcsönzésével, amely már évek óta hatalmas kihívás. A HRC Group szakemberei nap, mint nap együtt dolgoznak és beszélgetnek a fizikai munkát végzőkkel és számos alkalommal az derült ki, hogy jól esne nekik több megbecsülés és elismerés.

 

- Örülök, hogy egy ilyen emberközpontú kezdeményezésnek adhat otthont Pécs, ahol a város történelmének és földrajzi adottságának köszönhetően, mindig is kiemelt fontossággal bírt a fizikai munka megbecsülése és a fizikai munkások elismerése. Ez nem csupán a mostani munkavállalóknak és munkáltatóknak fontos, hanem a következő generációknak is. Ha látják ezen szakmák megbecsülését, akkor több esélye van annak, hogy a jövőben is lesznek jó szakembereink - mondta Csizi Péter országgyűlési képviselő.

 

Forrás: HRC Group, további részletek: www.koszonjukneked.hu

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. április 8. - Még mindig talál egyszerű megoldást az, akinek személyijövedelemadó-bevallása nem a munkáltatója, és nem is a NAV közreműködésével készül. Az úgynevezett csökkentett adattartalmú szja-bevallás - mely a tapasztalatok szerint leggyakrabban kitöltött sorokat tartalmazza, a hagyományosnál kisebb terjedelmű, pár oldalas nyomtatvány - május 20-ig elektronikusan és papíron is beadható a NAV-hoz.

magyarok-kenyere400-1471722716.jpg

Pécs, 2016. augusztus 20. - Megáldották a Magyarok kenyere programban összegyűjtött lisztből készült augusztus 20-i kenyeret szombaton a pécsi székesegyház előtt megtartott ünnepségen.

Pécs, 2015. szeptember 20. - A magyar kultúrának szerves része a panaszkodás, ami okoz ugyan némi megnyugvást a háborgó léleknek, de a problémákra általában nem megoldás. A pécsi GVTI (Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda) fogyasztóvédők viszont épp a megoldások keresésében tudnak segíteni a hozzájuk fordulóknak - és most már a nemcsak az irodáikban, hanem Magyarország legnépszerűbb online fogyasztóvédelmi közösségében, a Tékozló Homár blogon.