„Klikk”, egy ház CSOK-kal rendel

2016. november 28., hétfő 07:05

Budapest, 2016. november 28. - Nem vagyunk messze attól, hogy akár teljes házépítést rendeljenek online az építtetők - véli a Mapei Kft., miután 3500 lakossági építtető megkérdezésével végzett online felmérést a médiafogyasztási szokásaikról novemberben.

A felmérésből kiderül, hogy a lakossági építtetők közül többen fogyasztanak internetes médiát, mint TV-t. Előbbit a válaszadók 38%, míg utóbbit 30%-uk használ. Rádiót a válaszadók 15%-a, nyomtatott sajtót pedig 15%-uk használ.

 

Informálódásra az internetet kétszer annyian használják, mint a TV-t. A két platform közül az internetet tartják a hitelesebbnek. A válaszadók 27%-ban hírek olvasására,  21%-ban közösségi oldalak böngészésére, 18%-ban vásárlásra, 16%-ban pedig kommunikációra használják az internetet.

hirdetés

 

A tájékozódásra a leggyakrabban használt internetes forrás a Facebook (25%), valamint a Google kereső (22%) és a hírportálok (21%). A három legnépszerűbb közösségi média platform a megkérdezettek körében a Facebook, a YouTube és a Pinterest.

 

Felújítással kapcsolatos információk keresésének nagy része áttevődött az internetre. A válaszadók 58%-a az interneten keres információt, míg a boltokat 12%, a lakberendezési magazinokat 10% használja erre a célra.

 

A válaszadók 80%-a szokott online vásárolni. Többségük (60%), évente néhány alkalommal, 19% havonta többször is, 2% pedig már hetente. A vásárláshoz utánvétet használ a többség (44%), 23% bankkártyás fizetést és 11% átutalást. 24% már külföldi webáruházakban is vásárol. A válaszadók fele gondolja úgy, hogy vásárolna építőanyagot webáruházban.

 

- Hamarosan eljön az idő, amikor akár egy teljes lakásépítést fognak online vásárolni az emberek. Különösen a digitális bennszülöttként is emlegetett Y és Z generáció piacra lépésével lehet ez robbanásszerű, akik hamarosan megjelennek megrendelőként a lakáspiacon. Az online építőanyag-vásárlás pedig már szinte a jelen. Az építőiparnak megoldást kell kínálnia erre a piaci igényre. Ez óriási kihívás akkor, amikor az építőiparban még az aktív honlappal rendelkező cégek száma is kevés - mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője.

 

Forrás: Fülöp Zoltán

Kapcsolódó cikkek

varkonyi-futo400-1477540168.jpg

Budapest, 2016. október 27. - A Menedzserek Országos Szövetsége (MOSZ) ez évben is nyílt pályázatot hirdet Az Év Menedzsere 2016 és Az Év Fiatal Menedzsere 2016 cím elnyerésére. Az Év Menedzsere díj kiírására huszonharmadik, míg Az Év Fiatal Menedzsere díjra tizenhetedik alkalommal kerül sor az idén. 2016-tól Életműdíj is átadásra kerül.

Budapest, 2016. augusztus 9. - Van egy álmod: egy saját cég. Minden készen áll ahhoz, hogy beindíthasd, de itt állj meg, és gondolj újra mindent, hiszen a kezdő vállalkozások számos helyzetbe belebukhatnak. Most épp a szemünk előtt zajlik egy élő példa: a riói olimpia, ahol az indulásig a felkészületlenségről és a problémákról szóltak a hírek. Tanner Simkins, az Entrepreneuer szerzője szerint viszont van legalább öt dolog, amelyből ennek kapcsán a vállalkozók időben okulhatnak.

Pécs, 2015. május 19. - A Budai-Városkapu Iskolában járt az Országos  Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) Gyere-K-épbe elnevezésű gyermekjogi programsorozata május 16-án. Az országos roadshow nyolcadik állomására a Dél-dunántúli Régió 450 gyermekotthonban, nevelőszülőnél élő fiatalja és kísérője látogatott el.