„Klikk”, egy ház CSOK-kal rendel

2016. november 28., hétfő 07:05

Budapest, 2016. november 28. - Nem vagyunk messze attól, hogy akár teljes házépítést rendeljenek online az építtetők - véli a Mapei Kft., miután 3500 lakossági építtető megkérdezésével végzett online felmérést a médiafogyasztási szokásaikról novemberben.

A felmérésből kiderül, hogy a lakossági építtetők közül többen fogyasztanak internetes médiát, mint TV-t. Előbbit a válaszadók 38%, míg utóbbit 30%-uk használ. Rádiót a válaszadók 15%-a, nyomtatott sajtót pedig 15%-uk használ.

 

Informálódásra az internetet kétszer annyian használják, mint a TV-t. A két platform közül az internetet tartják a hitelesebbnek. A válaszadók 27%-ban hírek olvasására,  21%-ban közösségi oldalak böngészésére, 18%-ban vásárlásra, 16%-ban pedig kommunikációra használják az internetet.

hirdetés

 

A tájékozódásra a leggyakrabban használt internetes forrás a Facebook (25%), valamint a Google kereső (22%) és a hírportálok (21%). A három legnépszerűbb közösségi média platform a megkérdezettek körében a Facebook, a YouTube és a Pinterest.

 

Felújítással kapcsolatos információk keresésének nagy része áttevődött az internetre. A válaszadók 58%-a az interneten keres információt, míg a boltokat 12%, a lakberendezési magazinokat 10% használja erre a célra.

 

A válaszadók 80%-a szokott online vásárolni. Többségük (60%), évente néhány alkalommal, 19% havonta többször is, 2% pedig már hetente. A vásárláshoz utánvétet használ a többség (44%), 23% bankkártyás fizetést és 11% átutalást. 24% már külföldi webáruházakban is vásárol. A válaszadók fele gondolja úgy, hogy vásárolna építőanyagot webáruházban.

 

- Hamarosan eljön az idő, amikor akár egy teljes lakásépítést fognak online vásárolni az emberek. Különösen a digitális bennszülöttként is emlegetett Y és Z generáció piacra lépésével lehet ez robbanásszerű, akik hamarosan megjelennek megrendelőként a lakáspiacon. Az online építőanyag-vásárlás pedig már szinte a jelen. Az építőiparnak megoldást kell kínálnia erre a piaci igényre. Ez óriási kihívás akkor, amikor az építőiparban még az aktív honlappal rendelkező cégek száma is kevés - mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője.

 

Forrás: Fülöp Zoltán

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2015. január 8. - Az iskolai szünidő végével sikeresen zárult a "Jótevő 2014" szünidei gyermekétkeztetési program. A Hit Gyülekezete Szeretetszolgálata által szervezett akció célja azon gyermekek étkeztetésének biztosítása volt, akik a szünidőben nem jutottak volna megfelelő, tápláló élelemhez.

nnh-sikerkozosseg400-1457764431.jpg

Budapest, 2016. március 12. - A networking, illetve a networking fejlesztésében hazánkban is meghatározó szerepet játszó BNI által képviselt üzleti modell eredményeit tekintették át a magyar üzletemberek a Nemzetközi Networking Héten®, március 8-án és 9-én.

Budapest, 2014. március 18. - Új elemmel bővül a civil szervezetek részére biztosított állami támogatások rendszere az Emberi Erőforrások Minisztériumának Egyházi, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért Felelős Államtitkárság kezdeményezésére. Az új infrastruktúra-támogatási rendszer célja, hogy a Kormány az intézmények által felajánlott szabad kapacitások - ingatlan és ingó vagyon, szolgáltatások - használatba adásával is segítse a köz érdekében tevékenykedő civil szervezeteket.