„Klikk”, egy ház CSOK-kal rendel

2016. november 28., hétfő 07:05

Budapest, 2016. november 28. - Nem vagyunk messze attól, hogy akár teljes házépítést rendeljenek online az építtetők - véli a Mapei Kft., miután 3500 lakossági építtető megkérdezésével végzett online felmérést a médiafogyasztási szokásaikról novemberben.

A felmérésből kiderül, hogy a lakossági építtetők közül többen fogyasztanak internetes médiát, mint TV-t. Előbbit a válaszadók 38%, míg utóbbit 30%-uk használ. Rádiót a válaszadók 15%-a, nyomtatott sajtót pedig 15%-uk használ.

 

Informálódásra az internetet kétszer annyian használják, mint a TV-t. A két platform közül az internetet tartják a hitelesebbnek. A válaszadók 27%-ban hírek olvasására,  21%-ban közösségi oldalak böngészésére, 18%-ban vásárlásra, 16%-ban pedig kommunikációra használják az internetet.

hirdetés

 

A tájékozódásra a leggyakrabban használt internetes forrás a Facebook (25%), valamint a Google kereső (22%) és a hírportálok (21%). A három legnépszerűbb közösségi média platform a megkérdezettek körében a Facebook, a YouTube és a Pinterest.

 

Felújítással kapcsolatos információk keresésének nagy része áttevődött az internetre. A válaszadók 58%-a az interneten keres információt, míg a boltokat 12%, a lakberendezési magazinokat 10% használja erre a célra.

 

A válaszadók 80%-a szokott online vásárolni. Többségük (60%), évente néhány alkalommal, 19% havonta többször is, 2% pedig már hetente. A vásárláshoz utánvétet használ a többség (44%), 23% bankkártyás fizetést és 11% átutalást. 24% már külföldi webáruházakban is vásárol. A válaszadók fele gondolja úgy, hogy vásárolna építőanyagot webáruházban.

 

- Hamarosan eljön az idő, amikor akár egy teljes lakásépítést fognak online vásárolni az emberek. Különösen a digitális bennszülöttként is emlegetett Y és Z generáció piacra lépésével lehet ez robbanásszerű, akik hamarosan megjelennek megrendelőként a lakáspiacon. Az online építőanyag-vásárlás pedig már szinte a jelen. Az építőiparnak megoldást kell kínálnia erre a piaci igényre. Ez óriási kihívás akkor, amikor az építőiparban még az aktív honlappal rendelkező cégek száma is kevés - mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője.

 

Forrás: Fülöp Zoltán

Kapcsolódó cikkek

migransok-harkanynal-20150918-400-1442642949.jpgLetenye, 2015. szeptember 19. - Szombatra virradó éjjel mintegy háromezer illegális bevándorlót szállítottak Horvátországból buszokkal a Letenye-Muracsány (Gorican) autópálya-határátkelőre. Horvátország menekültügyi rendszere pénteken összeomlott, az embercsempészek egy nap alatt legyűrték - jelentette ki a magyar kormányszóvivő Beremenden.

zanza-tv400-1415533619.jpgBudapest, 2014. november 10. - Hogyan tudnánk digitális taneszközökkel segíteni a középiskolás diákok tanulását? - tette fel a kérdést az Eduweb Multimédia. A választ pedig a világ bármely pontjáról, bármelyik multimédiás eszközzel elérhető rövid, könnyen emészthető videóban találta meg. Az ötperces animációk nyolc tantárgy 550 témáját és csaknem ezer fogalmát ölelik fel lényegre törően.

Budapest, 2014. november 8. - Míg a vezető pozícióban dolgozók többször is részt vehettek már csapatépítő tréningen, a fizikai munkások többségét még nem hívták ilyen rendezvényre - derült ki a Profession.hu és a KonferenciaHotelek.hu felméréséből. Az átlagos csapatépítő tréning kétnapos, pénteken és szombaton zajlik, és jellemzően egy vidéki hotelben ér véget.