„Klikk”, egy ház CSOK-kal rendel

2016. november 28., hétfő 07:05

Budapest, 2016. november 28. - Nem vagyunk messze attól, hogy akár teljes házépítést rendeljenek online az építtetők - véli a Mapei Kft., miután 3500 lakossági építtető megkérdezésével végzett online felmérést a médiafogyasztási szokásaikról novemberben.

A felmérésből kiderül, hogy a lakossági építtetők közül többen fogyasztanak internetes médiát, mint TV-t. Előbbit a válaszadók 38%, míg utóbbit 30%-uk használ. Rádiót a válaszadók 15%-a, nyomtatott sajtót pedig 15%-uk használ.

 

Informálódásra az internetet kétszer annyian használják, mint a TV-t. A két platform közül az internetet tartják a hitelesebbnek. A válaszadók 27%-ban hírek olvasására,  21%-ban közösségi oldalak böngészésére, 18%-ban vásárlásra, 16%-ban pedig kommunikációra használják az internetet.

hirdetés

 

A tájékozódásra a leggyakrabban használt internetes forrás a Facebook (25%), valamint a Google kereső (22%) és a hírportálok (21%). A három legnépszerűbb közösségi média platform a megkérdezettek körében a Facebook, a YouTube és a Pinterest.

 

Felújítással kapcsolatos információk keresésének nagy része áttevődött az internetre. A válaszadók 58%-a az interneten keres információt, míg a boltokat 12%, a lakberendezési magazinokat 10% használja erre a célra.

 

A válaszadók 80%-a szokott online vásárolni. Többségük (60%), évente néhány alkalommal, 19% havonta többször is, 2% pedig már hetente. A vásárláshoz utánvétet használ a többség (44%), 23% bankkártyás fizetést és 11% átutalást. 24% már külföldi webáruházakban is vásárol. A válaszadók fele gondolja úgy, hogy vásárolna építőanyagot webáruházban.

 

- Hamarosan eljön az idő, amikor akár egy teljes lakásépítést fognak online vásárolni az emberek. Különösen a digitális bennszülöttként is emlegetett Y és Z generáció piacra lépésével lehet ez robbanásszerű, akik hamarosan megjelennek megrendelőként a lakáspiacon. Az online építőanyag-vásárlás pedig már szinte a jelen. Az építőiparnak megoldást kell kínálnia erre a piaci igényre. Ez óriási kihívás akkor, amikor az építőiparban még az aktív honlappal rendelkező cégek száma is kevés - mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője.

 

Forrás: Fülöp Zoltán

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. január 12. - Felkavarták az amúgy is élénkülőben lévő ingatlanpiacot a lakásépítést ösztönző új kormányzati intézkedések. December második felében és január első napjaiban számottevően, 64 százalékkal nőtt a magánszemélyek által feladott hirdetések száma, ami elsősorban a Családok Otthonteremtési Kedvezményének (CSOK) kibővítésével magyarázható - derül ki az ingatlan.com friss összeállításából. Budapesten a CSOK-képes új lakások átlagos négyzetméterára 535 ezer forint, Székesfehérváron 380 ezer forint, Debrecenben pedig 345 ezer forint.

Soha nem látott ütemben szűntek meg az építőipari vállalkozások 2012 utolsó negyedévében: egyetlen negyedév alatt 1677 építőipari cég megszűnését tették közzé a cégbíróságok, az ágazat cégeinek 2,3 százaléka zárt be három hónap alatt.

Budapest, 2014. augusztus 7. - A nyári szezonban a tipikus időszaki játékok mellett elsősorban az iskolai felszerelések fogynak a JátékNet.hu Webáruházban. A szülők már júniusban megkezdik a készülődést a tanévkezdésre, a csúcs ugyanakkor augusztusra várható. Egy alap iskolacsomag körülbelül 25 000 forintba kerül, míg egy iskolatáskára mintegy 12 000 forintot fordítanak. Az idei szezon eddigi legkisebb rendelése egy 20 forintos órarend volt, de volt olyan is, aki közel 300 darab füzetet, hegyezőt rendelt egyszerre.