„Klikk”, egy ház CSOK-kal rendel

2016. november 28., hétfő 07:05

Budapest, 2016. november 28. - Nem vagyunk messze attól, hogy akár teljes házépítést rendeljenek online az építtetők - véli a Mapei Kft., miután 3500 lakossági építtető megkérdezésével végzett online felmérést a médiafogyasztási szokásaikról novemberben.

A felmérésből kiderül, hogy a lakossági építtetők közül többen fogyasztanak internetes médiát, mint TV-t. Előbbit a válaszadók 38%, míg utóbbit 30%-uk használ. Rádiót a válaszadók 15%-a, nyomtatott sajtót pedig 15%-uk használ.

 

Informálódásra az internetet kétszer annyian használják, mint a TV-t. A két platform közül az internetet tartják a hitelesebbnek. A válaszadók 27%-ban hírek olvasására,  21%-ban közösségi oldalak böngészésére, 18%-ban vásárlásra, 16%-ban pedig kommunikációra használják az internetet.

hirdetés

 

A tájékozódásra a leggyakrabban használt internetes forrás a Facebook (25%), valamint a Google kereső (22%) és a hírportálok (21%). A három legnépszerűbb közösségi média platform a megkérdezettek körében a Facebook, a YouTube és a Pinterest.

 

Felújítással kapcsolatos információk keresésének nagy része áttevődött az internetre. A válaszadók 58%-a az interneten keres információt, míg a boltokat 12%, a lakberendezési magazinokat 10% használja erre a célra.

 

A válaszadók 80%-a szokott online vásárolni. Többségük (60%), évente néhány alkalommal, 19% havonta többször is, 2% pedig már hetente. A vásárláshoz utánvétet használ a többség (44%), 23% bankkártyás fizetést és 11% átutalást. 24% már külföldi webáruházakban is vásárol. A válaszadók fele gondolja úgy, hogy vásárolna építőanyagot webáruházban.

 

- Hamarosan eljön az idő, amikor akár egy teljes lakásépítést fognak online vásárolni az emberek. Különösen a digitális bennszülöttként is emlegetett Y és Z generáció piacra lépésével lehet ez robbanásszerű, akik hamarosan megjelennek megrendelőként a lakáspiacon. Az online építőanyag-vásárlás pedig már szinte a jelen. Az építőiparnak megoldást kell kínálnia erre a piaci igényre. Ez óriási kihívás akkor, amikor az építőiparban még az aktív honlappal rendelkező cégek száma is kevés - mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője.

 

Forrás: Fülöp Zoltán

Kapcsolódó cikkek

A Zsolnay-kerámiák esetében rekordnak számító 19 millió forintos áron kelt el egy Apáti Abt Sándor tervezte nagyméretű szecessziós váza a Virág Judit Galéria vasárnapi budapesti árverésén. A mintegy száz év után előkerült, egy méter magas, eozinmázas váza 10 millió forintos kikiáltási árról indult. Kilenc ajánlat érkezett a tételre, végül a pécsi Zsolnay Múzeum szerezte meg a védett műtárgyat.

Budapest, 2015. május 20. - Három hónap alatt egymillió levelet küldött az adóhivatal a hazai pénzintézeteknek, a szervezet minden alkalommal azt tudakolta, tartanak-e az adott bankban pénzt a köztartozást felhalmozó magánszemélyek - számolt be a Napi Gazdaság.

hungarocontrol400-1477813270.jpg

Budapest, 2016. október 31. - A légi közlekedés szempontjából csúcsidőszaknak számító nyári hónapokban havonta 2-3%-kal nőtt a magyar légtér forgalma. Ez a mérték annak fényében számít jelentősnek, hogy az elmúlt két év drasztikus, 20%-os forgalmi növekedése lényegében beépült a HungaroControl tevékenységébe.