Kiskorúaknak szóló reklámok miatt bírságolt a GVH

2014. január 15., szerda 12:33

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a „KUBU – A foci bajnokai” nyereményjátékának népszerűsítése során a Maspex Olympos Kft., ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 4,5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást - tette közzé a hivatal.

A GHV szerdai tájékoztatása szerint a vállalkozás 2012. áprilisa és 2012. júniusa között a reklámokban olyan üzeneteket fogalmazott meg, amelyekben a 14. évüket be nem töltött kiskorúakat közvetlenül szólította fel termékének megvásárlására.

hirdetés

 

A játék során a KUBU italokon megjelenő világító matricákon megtalálható kód feltöltésével a hetente megrendezett sorsolásokon különböző tárgyakat lehetett nyerni.

 

A GVH megállapítása szerint a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor nyereményjátékát olyan módon reklámozta, hogy abban kiskorúaknak szóló, vásárlásösztönző felhívásokat fogalmazott meg, azokban közvetlen vásárlási felhívást téve közzé. Másrészt nem minden reklámban hívta fel a figyelmet arra, hogy a megnyerhető ajándékok csak korlátozott számban érhetők el.

Kapcsolódó cikkek

demonstracio20141216-pecs1-400-1418789599.jpgBudapest-Pécs, 2014. december 17. - Több vidéki városban és külföldön is tüntettek tegnap este a Szabad oktatást! és az Egymillióan az internetadó ellen Facebook-csoportok Nincs hova hátrálnunk! címmel meghirdetett budapesti demonstrációjához csatlakozva.

utcafitness400-1471497997.jpg

Budapest, 2016. augusztus 18. - A MegszépülAVárosom projekt szervezői a kezdeményezés egyre nagyobb sikerét látva bejelentették, hogy augusztus 8. és december 15. között ismét elindították a szavazást, hogy egy újabb város vagy budapesti kerület kaphasson esélyt arra, hogy közterülete megszépülhessen. A városokra a projekt honlapján lehet leadni a szavazatokat.

Budapest, 2016. november 12. - A BNI őszi konferenciáján Budapest ismét a networking európai fővárosa volt. A világ legnagyobb üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezetének hagyományos nagyrendezvényén adták át az év legsikeresebb kapcsolatépítőinek a „NetworKing” és „NetworQueen” elismerést.