Kiskorúaknak szóló reklámok miatt bírságolt a GVH

2014. január 15., szerda 12:33

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a „KUBU – A foci bajnokai” nyereményjátékának népszerűsítése során a Maspex Olympos Kft., ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 4,5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást - tette közzé a hivatal.

A GHV szerdai tájékoztatása szerint a vállalkozás 2012. áprilisa és 2012. júniusa között a reklámokban olyan üzeneteket fogalmazott meg, amelyekben a 14. évüket be nem töltött kiskorúakat közvetlenül szólította fel termékének megvásárlására.

hirdetés

 

A játék során a KUBU italokon megjelenő világító matricákon megtalálható kód feltöltésével a hetente megrendezett sorsolásokon különböző tárgyakat lehetett nyerni.

 

A GVH megállapítása szerint a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor nyereményjátékát olyan módon reklámozta, hogy abban kiskorúaknak szóló, vásárlásösztönző felhívásokat fogalmazott meg, azokban közvetlen vásárlási felhívást téve közzé. Másrészt nem minden reklámban hívta fel a figyelmet arra, hogy a megnyerhető ajándékok csak korlátozott számban érhetők el.

Kapcsolódó cikkek

A Gyermekrák Alapítvány elnöke szerint a gyermekek életével játszik és a teljes civil szféra ellehetetlenülését kockáztatja "az alapítvány lejáratására indított rágalmazó sajtókampány".

tombhaz400-1468578322.jpg

Budapest, 2016. július 16. - Közel tizenkétezer ingatlan cserélt gazdát a múlt hónapban országszerte, amely csupán 2%-kal marad el az egy évvel ezelőtti június hónaptól.

Budapest, 2015. április 15. - A Magyar Telekom hagyományához hűen idén is díjazza a fenntarthatóság terén kiemelkedő szerepet vállalókat. A DELFIN Díjat olyan magyar cégeknek adományozza a Telekom, amelyek fenntartható fejlődés iránti elkötelezettsége kimagasló és tevékenységükhöz viszonyított fenntarthatósági teljesítménye példaértékű.