Kiskorúaknak szóló reklámok miatt bírságolt a GVH

2014. január 15., szerda 12:33

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a „KUBU – A foci bajnokai” nyereményjátékának népszerűsítése során a Maspex Olympos Kft., ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 4,5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást - tette közzé a hivatal.

A GHV szerdai tájékoztatása szerint a vállalkozás 2012. áprilisa és 2012. júniusa között a reklámokban olyan üzeneteket fogalmazott meg, amelyekben a 14. évüket be nem töltött kiskorúakat közvetlenül szólította fel termékének megvásárlására.

hirdetés

 

A játék során a KUBU italokon megjelenő világító matricákon megtalálható kód feltöltésével a hetente megrendezett sorsolásokon különböző tárgyakat lehetett nyerni.

 

A GVH megállapítása szerint a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor nyereményjátékát olyan módon reklámozta, hogy abban kiskorúaknak szóló, vásárlásösztönző felhívásokat fogalmazott meg, azokban közvetlen vásárlási felhívást téve közzé. Másrészt nem minden reklámban hívta fel a figyelmet arra, hogy a megnyerhető ajándékok csak korlátozott számban érhetők el.

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2013. április 27., szombat - Politológusok szerint a baloldal népszerűségvesztésére adott válasz és az összefogáspárti ellenzéki szavazók megnyugtatása a célja az MSZP és az Együtt-PM szövetség szombaton bejelentett megállapodásának. Mráz Ágoston, a Nézőpont Intézet vezetője és Juhász Attila, a Political Capital vezető elemzője az MTI-nek egyaránt úgy nyilatkozott: a szombati bejelentésben nem volt semmi új vagy váratlan, s számos kérdés - közös lista állítása, a közös miniszterelnök személye, együttműködnek-e a Gyurcsány Ferenc vezette Demokratikus Koalícióval - továbbra sem dőlt el.

Budapest, 2016. március 4. - Tizenkét kategóriában ismerték el a magyarországi borvilág kimagasló teljesítményeit a VinCE magazin által tavaly alapított VinCE Awards nevű díjjal, amelyet csütörtökön adtak át a 7. VinCE Budapest Wine Show nyitónapjának gálaestjén.

Budapest, 2015. február 19. - A magyar munkavállalók számára már 2014-ben is a fizetés volt a legfontosabb a Randstad adatai szerint, de a nemzetközi trendek alapján 2015-ben ez még dominánsabbá válhat az állásajánlatok közötti választásnál. Veszélybe kerülhet azonban az autóipar vezető helye a legvonzóbb szektorok toplistáján.