Kinyitnák az iskolák kapuit a civil szervezetek

2014. december 8., hétfő 06:00

Budapest, 2014. december 8. - A mi iskolánk címmel indított kampányt tizenhárom oktatásügyben és ifjúságügyben dolgozó civil szervezet. Olyan tanárok, szülők és civil szervezetek történeteit mutatják be, akiknek sikerült megtörni a közöny falát, és valamilyen pozitív változást értek el együtt az iskola falain belül. Az akcióval arra szólítanak, hogy egymásra találjanak azok, akik egy-egy iskola életében változást szeretnének elérni.

„A mi iskolánk” kampány fő üzenete, hogy jó példákon keresztül mutassa meg a szülőknek, a tanároknak és a civileknek, hogy merjenek összefogni a boldogabb iskolákért és ne csupán elszenvedjék az oktatáspolitika döntéseit. Tudják azt, hogy mindannyian tehetünk a jobb iskolákért, hiszen az iskolákat azok alakítják, akik odajárnak, akik ott dolgoznak és azok a szülők, akik boldogabb és sikeresebb jövőt akarnak gyerekeiknek.

 

A kampányt elindító nonprofit szervezetek 2011 óta igyekeznek felhívni a közösségek - a szülők, tanárok és diákok - figyelmét, hogy a színvonalas, méltányos oktatás megszervezése közös ügyük. Az évek során kiderült, hogy az iskolás gyerekek teljesítményét és boldogságszintjét egyaránt növelni kell, mert komoly a baj. Minden második gyerek problémákkal küzd az iskolában. Nemzetközi összehasonlításban a diákok teljesítménye a 3. helyről az utolsó előttire esett vissza. Az OECD vizsgálatai szerint is Magyarországon az iskolás gyerekek nemcsak gyengén teljesítenek, de boldogtalanok is.

hirdetés

 

A szülők, az oktatási civil szervezetek és a változásban érdekelt pedagógusoknak közös fellépéssel sokkal többet tehetnek a változásért. A kampányban részt vevő szervezetek legfőbb erőssége, hogy képesek az iskolák számára is használható megoldást kínálni.

 

A sikeres pozitív szülői bevonásról és civil szervezetekről három részből álló videófilm sorozat készült, melynek első epizódja, egy pécsi iskola működéséről és a gyerekekhez való hozzáállásáról szól, második része a Motiváció Műhely által működtetett szegedi Motiváció Tanoda mindennapjaiba enged bepillantást. A Tanoda a jelenlegi iskolák többségében tapasztalhatótól jelentősen eltérő szemlélettel végez személyiségfejlesztést, jó példát kínálva a civilek társadalmi felelősségvállalására.

 

A kampányban részt vevő szervezetek: BAGázs Közhasznú Egyesület, Demokratikus Jogok Fejlesztéséért Alapítvány, Demokratikus Ifjúságért Alapítvány, Equity Méltányos Közoktatásért Egyesület, Faág Baráti Kör Egyesület, Igazgyöngy Alapítvány, Az emberség erejével Alapítvány, Motiváció Műhely, Pressley Ridge Magyarország Alapítvány, Liget Műhely Alapítvány, UCCU Roma Informális Oktatási Alapítvány, Vitakultúra Egyesület és a Zöld Pók Alapítvány.

 

A kampányról részletek olvashatók a program weboldalán.

 

Forrás: Edupress

Kapcsolódó cikkek

1000-wishes400-1446499658.jpgPécs, 2015. november 3. - Gajcsi Blanka ötvösművész egyedülálló jótékonysági kampányba fogott: vállalta, hogy egymaga 1000 darab, limitált példányszámú ezüst darumedált készít el, az eladott ékszerekből befolyt összeggel pedig beteg gyermekeket szeretne segíteni. A nemes cél megvalósulását november 14-ig lehet támogatni közösségi finanszírozás keretében.

Pécs, 2015. június 30. - Hogyan kezeli a társadalom feszültségeit a PR és a média? Más témák mellett ez a kérdés is kiemelt figyelmet kap július 6-8. között Pécsett, ahol az idén 25 éves Magyar PR Szövetség és a Pécsi Tudományegyetem FEEK kara a második PR Akadémiát szervezi. A nívós szakmai programon 30 elismert hazai kommunikációs és PR-szakember tart előadást, miközben a mediterrán hangulatú város a közvetlen szakmai eszmecserének is széles lehetőségeket teremt.

Budapest-Pécs, 2014. április 27. - Az első nyári PR Akadémiát július 7. és 9. között rendezi meg a Magyar Public Relations Szövetség a Pécsi Tudományegyetemmel közösen, s ezzel új minőséget kíván teremteni a Public Relations hazai kommunikációjában.