Itt vannak az új útdíjfizetési szabályok

2015. február 1., vasárnap 10:00

utdij400-1422781258.jpgBudapest, 2015. február 1. - Mától változnak az útdíjfizetés január 1-jén életbe lépett szabályai, a többi között a megyei matricák a megyehatár utáni első csomópontig érvényesek, a feleslegessé vált e-matricák visszaválhatók, a Liszt Ferenc repülőtér pedig díjmentesen érhető el a főváros felől.

A rendeletmódosítás szerint a januárban bevezetett megyei matricák nem a megyehatár előtti utolsó, hanem a megyehatár utáni első csomópontig érvényesek.

 

Az M1 autópálya Fejér megyei és az M7 autópálya Veszprém megyei szakaszai így februártól mindkét, hálózati szempontból szomszédos megyére érvényes matricával is teljes hosszban használhatóak.

 

A Bács-Kiskun megyei matricával igénybe vehető hálózat 40 kilométerrel, 85 százalékkal, a Borsod, Csongrád, Hajdú-Bihar, Heves megyei matricával igénybe vehető hálózat 25-30 kilométerrel, 40 százalékkal nőtt.

 

A Fejér megyei matricával elérhető Tatabánya, a Pest megyeivel Hatvan, a csongrádival Kiskunfélegyháza, a hajdú-biharival Nyíregyháza és Tiszaújváros.

hirdetés

 

A miniszteri rendelet melléklete tételesen felsorolja az egyes megyei matricákkal használható gyorsforgalmi szakaszokat. A táblázat az érvényességi határokat a csomópontok nevével, számával és szelvényszámával is megjelöli.

 

Díjmentes február 1-jétől a dunaújvárosi és szekszárdi hidak használata. Az M8 autóút Pentele- és az M9 autópálya Szent László-hidat tartalmazó szakaszaira nem kell egyetlen matrica sem.

 

Az M86 autóút szombathelyi (első képünkön) és az M9 kaposvári szakaszai esetében a díjszedést a csatlakozó gyorsfogalmi kapcsolatok megépítéséig felfüggesztették.

 

Ingyenesen elérhető Budapest felől a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér is az M4-es mintegy 900 méteres szakaszán (második képünkön).

 

utdij1-600-1422781338.jpg

 

A feleslegessé váló e-matricák – például a meg is szűnő Vas megyei – március 15-éig a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltatónál (NÚSZ) visszaválthatók.

 

Az átmeneti rendelkezések értelmében azok az autósok, akik januárban jogosultság nélkül közlekedtek díjköteles szakaszokon, nemcsak a pótdíj alól mentesülnek, hanem az egyéb esetekben kötelező, 1470 forintos szolgáltatási díjat sem kell megfizetniük, ha legkésőbb február végéig éves országos vagy megyei matricát vesznek.

 

A kormányzat a nagycsaládosok és a mozgásukban korlátozottak számára utólagos kompenzációt biztosít. A jogszabályi keretek törvénymódosítást is igénylő kialakítása áprilisra várható, addig az érintettek D2 matricákat válthatnak. A négy vagy több gyermek után családi pótlékban részesülő vagy mozgáskorlátozott parkolási igazolvánnyal rendelkező autósok a D2 és D1 kategóriák díjai közti különbséget igényelhetik majd vissza a járási hivatalokban.

 

A végleges előírásokhoz igazított térképek elérhetőek a www.kormany.hu, a www.nemzetiutdij.hu, a www.nemzetiutdij.hu és a www.utinform.hu oldalakon.

 

Forrás: MTI, MTI-fotó: Büki László és Illyés Tibor

Kapcsolódó cikkek

uzlet400-1455020618.jpg

Budapest, 2016. február 10. - Bár már javában benne vagyunk a 2016-os évben, általában ilyenkor kezd elfogyni a lelkesedés az újévi fogadalmak betartásánál. Pedig az üzleti témájú tervek rendkívül fontosak egy vállalkozás életében, és még mindig nem késő néhány céges fogadalmat tenni. Dr. Ivan Misner, a Business Network International (BNI) alapítója három ötletet ad ahhoz, hogyan tartsd be ezeket.

Budapest, 2014. augusztus 8. - A Profession.hu legújabb felmérése azt vizsgálta, milyen lehetőségeik voltak és vannak azoknak a munkakeresőknek, akik idén nyáron csak pár hónapra szeretnének elhelyezkedni. Az eredmények alapján az igény meglepően magas, a szezonmunkákat kínáló munkáltatók azonban még más alternatívákat keresnek az internet helyett. A diákmunkák esetében minden egyes meghirdetett pozícióra több mint 1100 keresés jutott eddig.

ferfi400-1427431269.jpgBudapest, 2015. március 27. - A magyarok többsége úgy gondolja, hogy a nyugdíjkorhatár elérése után is dolgoznia kell majd a megélhetésért. A Randstad globális kutatása alapján mi tesszük félre a legkevesebbet a nyugdíjas éveinkre, mert meggyőződésünk, hogy az időskori megélhetést a járulékok rendszerén keresztül a munkáltatónak és az államnak kellene garantálnia.