Internetes bankolás: hogyan kerüljük el a bajt

2016. június 19., vasárnap 09:15

Budapest, 2016. június 19. - Az internetes szervezett bűnözés első számú motivációja régóta a pénzügyi haszonszerzés, így nem meglepő, hogy a támadások jelentős része az online bankolást veszi célba. A G Data tanácsai segítenek elkerülni a bajt.

Az Európai Központi Bank (EKB) tavaly kiadott jelentése másfél milliárd euróra becsüli azt a kárt, amelyet az Európai Gazdasági Térségen belül 2013-ban a hamis banki tranzakciók okoztak. Ez az előző évhez képest 8 százalékos növekedést jelentett, ami alátámasztja, hogy jelentős problémáról van szó.

 

Mindez nem meglepő, hiszen az online bankolók folyamatosan növekvő csoportja régóta a támadások első számú célpontja. Hiszen mi más kecsegtetne nagyobb haszonnal, mint az interneten keresztül mozgó pénzfolyam közvetlen megcsapolása?

hirdetés

 

A G Data most közzétett ismeretterjesztő füzete szerint a támadás módjai ugyanakkor alapvetően megváltoztak az elmúlt évek során. Eredetileg az egyszerű átverés (a hiszékenységre épülő adathalász kampányok lebonyolítása) volt az uralkodó módszer. Ebben az esetben jellemzően egy hamis e-mailt küldtek a bank nevében a bűnözők, melyben elkérték a felhasználó belépési azonosítóját, jelszavát és esetleges titkos kódjait (PIN vagy tranzakció-azonosító).

 

Mára azonban a felhasználók többsége megtanulta, hogy a bankja soha nem kéri el tőle e-mailben a jelszavát, a bankok pedig kétlépcsős azonosítási rendszereket vezettek be (például jelszó és SMS üzenetben érkező tranzakció-azonosító szám), így a támadások módja is komplexebbé vált. A bűnözők ma szinte kivétel nélkül rendkívül fejlett kártevőket (banki trójaiakat) alkalmaznak, melynek kódját akár évekig fejlesztik. Emellett jellemző, hogy már nem csupán a számítógépeket, de a mobiltelefonokat is megpróbálják megfertőzni.

 

Ellopott SMS-üzenetek | Mit tehetünk a biztonságos bankolás érdekében? - Olvassa el a teljes közleményt a virusirto.hu oldalon!

 

Forrás: G Data

Kapcsolódó cikkek

zolduzlet400-1396412427.jpgBudapest, 2014. április 2. - Sikeres tavalyi mintaprojektjét követően 2014-ben is meghirdeti a Zöldüzlet Programot a SURVIVE ENVIRO Környezetmenedzsment Tanácsadó Nonprofit Kft.

Budapest, 2016. július 18. - Főleg a 30-as éveikben járók tervezik, hogy biztosan vagy nagy valószínűséggel ingatlant vásárolnak a következő három évben, ebben a korosztályban 22 százalék a potenciális vásárlást komolyan fontolgatók aránya - derül ki a K&H biztos jövő indexéből, amely a 30-59 éves korosztály lakásvásárlási terveit vizsgálta.

Budapest, 2015. május 13. - Már csak néhány napig lehet pályázni a DELFIN Díjra, amelyet olyan magyar cégeknek adományoz a Telekom, amelyek a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettsége kimagasló, és tevékenységükhöz viszonyított fenntarthatósági teljesítménye példaértékű.