INPUT: hároméves program az IKT-startupokért

2016. március 20., vasárnap 08:00

startup400-1458456630.jpg

Győr, 2016. március 20. - Indul az infokommunikációs és távközlési (IKT) startup cégek ötleteit felkaroló és nemzetközi piacra lépésüket segítő INPUT program, amelynek megvalósítására 2,5 milliárd forint európai uniós forrás áll rendelkezésre - jelentette be Kara Ákos pénteken Győrben.

Az infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár kifejtette, hogy a program nem anyagi támogatást nyújt, hanem szemléletformáló előadásokat, interaktív workshopokat, illetve tanácsadást biztosít.

 

A győri Széchenyi István Egyetemmel együtt összesen 13 vidéki felsőoktatási és inkubációs központhoz kötődő koordinátor és mentorcsapat segíti majd az innovatív ötletek gazdáit. A program a már működő vállalkozások mellett a most indulókat is megszólítja - tette hozzá Kara Ákos.

hirdetés

 

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára arról is beszélt, hogy az INPUT Programmal 800 vidéki ötletgazdát, vállalkozást szeretnének elérni. A tervek szerint 300 új ikt vállalkozás és innovatív projekt indulását támogathatja, és mintegy 200 startup vállalkozást segíthet megjelenni a nemzetközi piacokon - részletezte.

 

Kara Ákos elmondta, hogy az INPUT elsődleges célja a digitális gazdaság fejlesztése új munkahelyek teremtésével, de fontos a fiatalok vállalkozó kedvének felkeltése is az ötletgazdák mentorálásával.

 

Kara Ákos hangsúlyozta: a program javíthatja Magyarország pozícióját a nemzetközi startup-térképen, és  itthon tarthatja a tehetséges magyar mérnököket, IT szakembereket.

 

Az INPUT Program működését hazai és nemzetközi szakemberekből álló tanácsadó testületek támogatják. Ron Sege, a Szilícium-völgyben működő Echelon Corporation elnök-vezérigazgatója, előadásában arról beszélt, hogy örömmel fogadta a felkérést a program tanácsadó testületébe. Mint mondta, vállalatvezetőként folyamatosan keresi a lehetőségeket a megújulásra, a cég fejlesztési tevékenységének újjászervezésére. Azonban nem csak a magyar ötletgazdák tanulhatnak abból, hogy az Egyesült Államokban milyennek kell lennie egy terméknek, hogy eladható legyen - fűzte hozzá.

 

A program előkészítő fázisa Győrben és Pécsen indul, ezt követi Debrecen és Miskolc, majd őszig országossá válik.

 

Forrás: MTI, képünk illusztráció

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2014. július 15. - A dél-kelet Pest megyei régióban és Budán is hatékonyan működik az amerikai „Aki ad, az nyer!®” sikerfilozófián alapuló üzleti modell. A 80-as évek Amerikájából indult vállalkozásépítési modell Magyarországra a 2000-es évek második felében érkezett meg. Eddig a fővárosban 12, vidéken 13 BNI (Business Network International) csoport működött.

rekordok-konyv400-1401014015.jpgBudapest, 2014. május 26. - A Magyar Rekord Egyesület megjelentette a Magyar Rekordok 2012. és 2013. évi gyűjteményes kötetét, amely a hazai rendkívüli emberi teljesítmények utolsó két esztendejének képes, 160 oldalas összefoglalója.

onk2015hivo400-photo-by-rajna-images-1446230449.jpgBudapest, 2015. október 31. - 16 milliárd forint jutalékmentes üzlet, közel 700 résztvevő, 23 magyarországi város, 5 országból 12 előadó, 8 óra kapcsolatépítés, 1 kulcsmondat - röviden így lehet számokkal is összefoglalni az október 28-án megrendezett 7. Országos Networking Konferenciát®.