INPUT: hároméves program az IKT-startupokért

2016. március 20., vasárnap 08:00

startup400-1458456630.jpg

Győr, 2016. március 20. - Indul az infokommunikációs és távközlési (IKT) startup cégek ötleteit felkaroló és nemzetközi piacra lépésüket segítő INPUT program, amelynek megvalósítására 2,5 milliárd forint európai uniós forrás áll rendelkezésre - jelentette be Kara Ákos pénteken Győrben.

Az infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár kifejtette, hogy a program nem anyagi támogatást nyújt, hanem szemléletformáló előadásokat, interaktív workshopokat, illetve tanácsadást biztosít.

 

A győri Széchenyi István Egyetemmel együtt összesen 13 vidéki felsőoktatási és inkubációs központhoz kötődő koordinátor és mentorcsapat segíti majd az innovatív ötletek gazdáit. A program a már működő vállalkozások mellett a most indulókat is megszólítja - tette hozzá Kara Ákos.

hirdetés

 

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára arról is beszélt, hogy az INPUT Programmal 800 vidéki ötletgazdát, vállalkozást szeretnének elérni. A tervek szerint 300 új ikt vállalkozás és innovatív projekt indulását támogathatja, és mintegy 200 startup vállalkozást segíthet megjelenni a nemzetközi piacokon - részletezte.

 

Kara Ákos elmondta, hogy az INPUT elsődleges célja a digitális gazdaság fejlesztése új munkahelyek teremtésével, de fontos a fiatalok vállalkozó kedvének felkeltése is az ötletgazdák mentorálásával.

 

Kara Ákos hangsúlyozta: a program javíthatja Magyarország pozícióját a nemzetközi startup-térképen, és  itthon tarthatja a tehetséges magyar mérnököket, IT szakembereket.

 

Az INPUT Program működését hazai és nemzetközi szakemberekből álló tanácsadó testületek támogatják. Ron Sege, a Szilícium-völgyben működő Echelon Corporation elnök-vezérigazgatója, előadásában arról beszélt, hogy örömmel fogadta a felkérést a program tanácsadó testületébe. Mint mondta, vállalatvezetőként folyamatosan keresi a lehetőségeket a megújulásra, a cég fejlesztési tevékenységének újjászervezésére. Azonban nem csak a magyar ötletgazdák tanulhatnak abból, hogy az Egyesült Államokban milyennek kell lennie egy terméknek, hogy eladható legyen - fűzte hozzá.

 

A program előkészítő fázisa Győrben és Pécsen indul, ezt követi Debrecen és Miskolc, majd őszig országossá válik.

 

Forrás: MTI, képünk illusztráció

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2015. október 25. - Aki az Adjukössze+ kampányban adományával segít egy-egy civil projektnek, társadalmi ügynek, az feledhetetlen közös élményt nyerhet a projektek mellé állt hírességekkel. Fejős Éva a veszélyes hulladéklerakók felszámolását célzó Greenpeace-kampányt támogatja. Aki adományoz, annak esélye lehet arra, hogy az írónő a következő regényébe beleszövi személyét.

Budapest, 2016. május 12. - Több sört ittak tavaly Magyarországon, mint egy évvel korábban: a fogyasztás 4 százalékkal nőtt - közölte a Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ) az MTI-vel. Az alkoholmentes sörök fogyasztása majdnem a felére esett vissza.

violinkid57120140611223426-1403729493.jpgTalán nem vagyok egyedül, ha azt mondom, a tehetségkutató szót hallva szinte felnyögök fájdalmamban. Eszembe jutnak Megasztárok és X-Faktorok győztesei, és a lassan tíz éve tartó mánia: felfedezni valami újat, valami különlegeset. A jelentkezők célja pedig mindig egy volt: a régóta dédelgetett álom valóra váltása. Az M1 vállalkozása újraértelmezi a trendet ősszel induló műsorában, a Vitruózokban csak a klasszikus tehetség számít.