Hogyan legyünk környezettudatosabbak?
Pécs, 2015. október 4. - Pénteken pécsi állomásához ért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a „Fenntartható életmód a fogyasztóvédelem eszközrendszerén keresztül” KEOP-projekt rendezvénysorozata. A Széchenyi 2020 program keretében, az EU és az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásával megvalósuló interaktív kampány a Plázánál várta az érdeklődőket.
Társadalmunkban a fogyasztás, a különböző termékek felhasználása és elfogyasztása közvetlen és közvetett környezeti terhelést okozó tényezőként jelenik meg. A fogyasztás jellemzőiből származó környezeti problémák okai sokrétűek, melyben jelentős szerep jut a fogyasztói szokásoknak.
De mit tehetünk még környezetünk megóvásáért? Hogyan lehetünk környezettudatosabbak? Mit vegyünk? Mit tegyünk? Milyen szempontok alapján döntsünk?
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) környezettudatosságot növelő kampányával a szervezők célja a fogyasztással, fogyasztói magatartással összefüggő, azokból következő környezeti problémák, kedvezőtlen hatások csökkentése a fogyasztói döntések megfelelő orientálásával. A szemléletformáló kampánnyal szeretnénk hozzásegíteni a lakosságot azokhoz a kézzelfogható, konkrét információkhoz, amelyek birtokában környezeti szempontból is kedvező döntéseket hozhatnak a mindennapjaik során.
Ezek az információk azokra a fenntarthatóság szempontjából is lényeges termékekre - konkrét vizsgálatok tárgyaiként -, szolgáltatásokra fókuszálnak, amelyekkel a vásárló a mindennapi élethelyzetekben gyakran találkozik, elősegítve a környezetbarát termékek és szolgáltatások vásárlását, valamint ezek környezetbarát használatát.
A szemléletformáló rendezvény során céljuk a napi, vagy a háztartáshoz kapcsolódó viselkedési alternatívák megismertetése és tudatosítása, az alábbiak szerint:
- „Válassza a „helyi”, illetve a minél kisebb szállítási távolságot igénylő termékeket!”
- „Válassza az alacsony feldolgozottságú, minél kevésbé csomagolt, vagy minél környezetbarátabb módon csomagolt termékeket!”
- „Vásároljon biotermékeket!”
- „Használjon környezetbarát tisztítószereket!”
- „Törekedjen az erőforrásokkal való takarékosságra!”
A 409.496.230 Ft összköltségű, 341.213.609 Ft. támogatású kiemelt projekt az Európai Unió és az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásával valósul meg. Az európai uniós támogatás segítségével elérendő célok:
- A környezettudatosságra nevelő, a környezettudatos magatartásformák, szemléletek, közvetítése fogyasztóvédelmi intézkedések megvalósításával,
- a környezettudatos fogyasztói magatartás erősítése.
A kampány során a fogyasztók országszerte 39 helyszínen találkozhatnak az NFH kamionjával, ahol lehetőség nyílik az üzenetek interaktív átadására, személyes eszmecserére, egészen október 31-ig. Az állomásokon szakértő munkatársaik várják az érdeklődők kérdéseit és adnak tanácsot a hozzájuk fordulóknak. Ez a közvetlen információs csatorna újdonságként jelenik meg a hatóság kommunikációjában.
A kamion legközelebb október 4-én, vasárnap a villányi Vörösbor Fesztiválon várja az érdeklődőket 10 órától a Baross Gábor úton (az Ady Endre fasor kereszteződésénél, a nagyszínpad közelében).
A szervezők örömére szolgál, hogy a projekt során közvetíteni kívánt üzenet széles körben támogatókra talált, így a rendezvénysorozat megvalósításhoz nevét és arcát adta a hazai zenei világ jeles képviselője Molnár Ferenc Caramel, növelve a mondanivalónk súlyát és jelentőségét.
A fogyasztók a kampány kiemelt üzeneteivel nemcsak az említett rendezvényeken találkozhatnak, de azok megjelennek további kisfilmekben, óriásplakátokon, rádiós és televíziós műsorokban is. A környezettudatossági szempontok figyelembevételével újul meg a hatóság számos online felülete, továbbá új mobil applikáció is kifejlesztésre kerül.
Forrás: NFH, fotó: facebook, a projektről bővebben: www.nfh.hu
Veszprémben, a Mártírok úti zsidó temetőben helyezik örök nyugalomra a svájci Mammernben elhunyt László Károly pécsi születésű műgyűjtőt - tájékoztatta a veszprémi Művészetek Háza kedden az MTI-t. A temetés időpontja még nem ismert.
Budapest, 2016. május 10. - A Magyar Posta Zrt. a személyi jövedelemadó bevallási határidő utolsó napján, 2016. május 20-án, pénteken - az előző évekhez hasonlóan - számos postán hosszított nyitva tartással várja az ügyfeleket.
Budapest, 2015. augusztus 24. - A fogyasztói visszajelzések azt mutatják, hogy minden igyekezet ellenére is nehéz ma tudatos, megalapozott információkon nyugvó vásárlói döntéseket hozni. A jogi útvesztőkben, a panaszrendezési lehetőségekben, a termékek dömpingjében eligazodni szinte lehetetlen feladat a fogyasztók számára.