Hogyan legyünk környezettudatosabbak?

2015. október 4., vasárnap 08:05

nfh2-kamion400-1443901216.jpgPécs, 2015. október 4. - Pénteken pécsi állomásához ért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a „Fenntartható életmód a fogyasztóvédelem eszközrendszerén keresztül” KEOP-projekt rendezvénysorozata. A Széchenyi 2020 program keretében, az EU és az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásával megvalósuló interaktív kampány a Plázánál várta az érdeklődőket.

Társadalmunkban a fogyasztás, a különböző termékek felhasználása és elfogyasztása közvetlen és közvetett környezeti terhelést okozó tényezőként jelenik meg. A fogyasztás jellemzőiből származó környezeti problémák okai sokrétűek, melyben jelentős szerep jut a fogyasztói szokásoknak.

 

De mit tehetünk még környezetünk megóvásáért? Hogyan lehetünk környezettudatosabbak? Mit vegyünk? Mit tegyünk? Milyen szempontok alapján döntsünk?

 

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) környezettudatosságot növelő kampányával a szervezők célja a fogyasztással, fogyasztói magatartással összefüggő, azokból következő környezeti problémák, kedvezőtlen hatások csökkentése a fogyasztói döntések megfelelő orientálásával. A szemléletformáló kampánnyal szeretnénk hozzásegíteni a lakosságot azokhoz a kézzelfogható, konkrét információkhoz, amelyek birtokában környezeti szempontból is kedvező döntéseket hozhatnak a mindennapjaik során.

hirdetés

 

Ezek az információk azokra a fenntarthatóság szempontjából is lényeges termékekre - konkrét vizsgálatok tárgyaiként -, szolgáltatásokra fókuszálnak, amelyekkel a vásárló a mindennapi élethelyzetekben gyakran találkozik, elősegítve a környezetbarát termékek és szolgáltatások vásárlását, valamint ezek környezetbarát használatát.

 

A szemléletformáló rendezvény során céljuk a napi, vagy a háztartáshoz kapcsolódó viselkedési alternatívák megismertetése és tudatosítása, az alábbiak szerint:

  1. „Válassza a „helyi”, illetve a minél kisebb szállítási távolságot igénylő termékeket!”
  2. „Válassza az alacsony feldolgozottságú, minél kevésbé csomagolt, vagy minél környezetbarátabb módon csomagolt termékeket!”
  3. „Vásároljon biotermékeket!”
  4. „Használjon környezetbarát tisztítószereket!”
  5. „Törekedjen az erőforrásokkal való takarékosságra!”

A 409.496.230 Ft összköltségű, 341.213.609 Ft. támogatású kiemelt projekt az Európai Unió és az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásával valósul meg. Az európai uniós támogatás segítségével elérendő célok:

  • A környezettudatosságra nevelő, a környezettudatos magatartásformák, szemléletek, közvetítése fogyasztóvédelmi intézkedések megvalósításával,
  • a környezettudatos fogyasztói magatartás erősítése.

A kampány során a fogyasztók országszerte 39 helyszínen találkozhatnak az NFH kamionjával, ahol lehetőség nyílik az üzenetek interaktív átadására, személyes eszmecserére, egészen október 31-ig. Az állomásokon szakértő munkatársaik várják az érdeklődők kérdéseit és adnak tanácsot a hozzájuk fordulóknak. Ez a közvetlen információs csatorna újdonságként jelenik meg a hatóság kommunikációjában.

 

A kamion legközelebb október 4-én, vasárnap a villányi Vörösbor Fesztiválon várja az érdeklődőket 10 órától a Baross Gábor úton (az Ady Endre fasor kereszteződésénél, a nagyszínpad közelében).

 

A szervezők örömére szolgál, hogy a projekt során közvetíteni kívánt üzenet széles körben támogatókra talált, így a rendezvénysorozat megvalósításhoz nevét és arcát adta a hazai zenei világ jeles képviselője Molnár Ferenc Caramel, növelve a mondanivalónk súlyát és jelentőségét.

 

A fogyasztók a kampány kiemelt üzeneteivel nemcsak az említett rendezvényeken találkozhatnak, de azok megjelennek további kisfilmekben, óriásplakátokon, rádiós és televíziós műsorokban is. A környezettudatossági szempontok figyelembevételével újul meg a hatóság számos online felülete, továbbá új mobil applikáció is kifejlesztésre kerül.

 

Forrás: NFH, fotó: facebook, a projektről bővebben: www.nfh.hu

Kapcsolódó cikkek

kovacsmatyas400-1468313277.jpg

Budapest, 2016. július 13. - A Brexit okozta izgalom az előttünk álló negyedévben is velünk marad, a globális növekedés azonban nincs veszélyben. Egyelőre maguk a nagy jegybankok is kivárnak, így a befektetők számára is a türelem, és a hosszabb távra előretekintés ajánlatos - javasolják a K&H Alapkezelő szakemberei a harmadik negyedévre.

palyazat2014-tuzmegelozesi-kommunikacio400-1400333660.jpgBudapest-Pécs, 2014. május 19. - Felmenő rendszerű alkotói pályázatot hirdetett a 10-18 éves korosztály számára az Országos Tűzmegelőzési Bizottság „Hatékony tűzmegelőzési kommunikáció” címmel. A pályázóktól hatékony, ötletes, tetszetős megoldások alkalmazását, bemutatását várják.

diaklany400-1437291842.jpgBudapest, 2015. július 19. - 2011 óta a világon hazánk népszerűsége növekedett a legnagyobb mértékben a külföldi cserediákok körében a világ egyik legnagyobb és legrégebbi nemzetközi diákcsere-szervezete, az American Field Service (AFS) adatai szerint.