Hello Zöld!
Március 19-étől pécsi és budapesti üzletek részvételével indult el a "Zöldülnek a Királyok" elnevezésű mintaprojekt, a környezettudatosság jegyében.
Napjainkban egyre nagyobb trend a környezettudatosság, hiszen egyre fontosabb,hogy vigyázzunk természeti értékeinkre és spóroljunk energiaforrásainkkal.
A "Zöldülnek a Királyok" mintaprojekt célja a fenntartható fejlődés a mindennapokban.
A 12 hónapig tartó zöld üzletversenyben a budapesti és a pécsi Király utca üzletei vesznek részt,de később az egész országra kiterjesztenék a zöldüzlet koncepciót.
Pécsről 9, Pestről 11 üzlet csatlakozott a kezdeményezéshez.
A szervezők örültek annak, hogy a pécsi Király utca "személyében" találták meg a fővárosi Király utca párját, hiszen a két utca hasonló profillal rendelkezik,mindkettő bevásárló és sétáló utca.
Az üzletek kiválasztásánál pedig törekedtek arra,hogy a legkülönbözőbb tevékenységi körökben működő üzleteket vonják be, így a hotelektől a vendéglátó egységeken, játszóházakon keresztül a rendezvényhelyszínekig széles a skála.
Miért éri meg a cégeknek?
A környezettudatos politika alkalmazásával jelentős költségcsökkentést tudnak elérni, továbbá imázs-és vásárlókör növelésére is alkalmas.
Európában már több országban működnek zöldüzlet programok, igen nagy sikerrel.Ausztriában 10 hónap alatt 10 üzlet vett részt a programban,20%-os energiamegtakarítás eredményével.
A Magyarországon úttörőnek számító kezdeményezés keretében az üzletek egymással és magukkal versenyezve próbálják hatékonyabbá tenni működésüket.
A Zöldüzlet program kidolgozója a SURVIVE ENVIRO Nonprofit Kft. tréningeket és tanácsadást biztosít a résztvevő üzletek vezetőinek a következő témákban:
-zöld beszerzési rendszer kialakítása
-ökocímke-menedzsment
-zöld rendezvények szervezése
-környezeti nevelés,pályázatok
-környezetmenedzsment rendszerek kialakítása
-energiamenedzsment rendszerek kialakítása
A vállalkozások olyan szemléletmódot kapnak a tréningeken, amely üzletpolitikájuk átgondolására készteti őket.
A mintaprojekt fő támogatója a Magyar Telekom, amely a "hello holnap!" kezdeményezés keretében "Fenntartható tudatformálás" témában írt ki pályázatot tavaly év végén.
A "hello holnap!" keretében meghirdetett tematikus pályázatokkal a Telekom célja a társadalom tagjainak megismertetése a fenntarthatóság elveivel, koncepciójával, gyakorlati megvalósításának lehetőségeivel, melynek során megtanulnak olyan személyes döntéseket hozni, amelyekkel elősegítik a jelen és a jövő generációjának jólétét.
Szintén a program mellé állt Budapesten a VI. és a VII. kerületi Önkormányzat, valamint Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara és a projekt előkészítés fázisában partnerség alakult a Királyutca Designutca Klaszterrel, a Pécsi Zöld Körrel, a Tudatosan a Környezetünkért Egyesülettel és az Ökováros-Ökorégió Alapítvánnyal is.
Az értékelés során az üzletek folyamatos fejlődését értékelik majd, ami azt jelenti, hogy a saját eddigi teljesítményben történt pozitív változás százalékát mérik majd a szakemberek.
A legnagyobb pozitív irányú százalékos változást elérő üzlet nyer és kapja a hazai formatervezők által megálmodott ökodesign jegyében készült díjat.
A kedvenc zöld üzletére bárki szavazhat a www.facebook.com/zolduzlet.hu oldalon
Pécsvárad, 2015. április 26. - Kiss Anikó budapesti képzőművész kapta idén az MTI néhai tudósítója, Káplár László emlékére alapított Jó ember-díjat, az elismerést tegnap adták át Pécsváradon.
Budapest, 2015. november 16. - Először adták át a kimagasló építőipari szakmunka elismeréséért járó Mesterek Mestere Díjat. A szakmai zsűri döntése alapján Filó Mihály budapesti burkoló lett Magyarország Mesterek Mestere. A közönségdíjat Kiss Tamás, Nagykereki burkoló kapta. Az elismerést a díjazottak tiszteletére rendezett ünnepségen adták át.
Budapest, 2016. február 11. - Míg az okostelefont két-három, a számítógépet átlagosan négy-ötévente cseréli le egy átlagos felhasználó. A régi gépet vagy tovább értékesítjük vagy egyszerűen kiselejtezzük - az esetek jó részében tele bizalmas adatokkal.