Három tipp, hogy te légy a kapcsolatépítés mestere

2016. január 28., csütörtök 06:05

networking400-1453950988.jpg

Budapest, 2016. január 28. - Sokan eladási szándékkal járnak üzleti találkozókra, ez a hozzáállás viszont nem vezet új, hosszú távú kapcsolatokhoz. Dr. Ivan Misner, a Business Network International (BNI) alapítója és számos bestseller szerzője három tanácsot ad ahhoz, hogy mi is networking mestereivé válhassunk.

Annak ellenére, hogy a különböző networking események fő célja az emberek összehozása, az üzleti kapcsolatok kialakításának megkönnyítése, sokan potenciális piactérként tekintenek az ilyen találkozókra. A résztvevők javarészt eladásra törekednek, és vásárlással, tudatos kapcsolatépítéssel nem is foglalkoznak. Az öncélú tevékenykedés nem vezet eredményre, és ilyenkor nem a networking okolható a sikertelenségért, hanem a helytelen technika.

 

„A networkinget biztosan lehet rosszul művelni, de önmagában nem egy rossz eszköz. Sőt, ha helyesen használják, szinte mindenki egyetért abban, hogy ez a legjobb módja az üzletépítésnek” - mondja dr. Ivan Misner, a BNI alapítója, aki három tippet árul el ahhoz, hogyan lehet valaki a kapcsolatépítés mestere.

hirdetés

 

1. Nem üzlet, hanem kapcsolat!

 

A networking események lényege, hogy kapcsolatot létesíts másokkal, így emlékezni fognak rád, amikor újra felkeresed őket. De ha csak azért mész el egy networking rendezvényre, hogy eladj az embereknek, később sem akarnak majd találkozni veled, mert tudják, hogy legközelebb is ugyanez lesz a célod.

 

2. Aki kíváncsi, kapcsolatra lel

 

Ha új üzleti kapcsolatot szeretnél létesíteni, legyél kíváncsi arra, hogy mivel foglalkozik a másik fél. Ne rohand le azonnal a saját magad eladásával, mert a közhiedelemmel ellentétben igenis visszatetsző rögtön az üzletről beszélni olyasvalakivel, akivel még nem is vagy semmilyen kapcsolatban.

 

3. Minőség mindenek felett

 

Csak egyvalami fontosabb a kapcsolati hálód méreténél: a kapcsolataid minősége. Nem a darabszám növeléséről, a minél több névjegy begyűjtéséről van szó, hanem arról, hogy kiismerd az embereket, akikkel találkozol. Ha a kapcsolataidból sok van, de azok nem elég mélyek, nem lesz erős a kapcsolati tőkéd az üzleted építésénél.

 

„Felépítettem egy globális szervezetet, amelynek több mint 60 országban van kirendeltsége, és ezt az egészet szinte csak a kapcsolatépítés, a networking és ajánlások szerzésével vittem véghez. A tanácsom, hogy ne állj le a networkinggel, csak csináld rendesen!”- mondja a tudatos üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezet alapítója.

 

A kapcsolatépítés kifizetődését jól jelzik a BNI Magyarország mutatói is, hiszen hazánk legnagyobb networking szervezetének tagjai 2015-ben 20,7 milliárd forintnyi jutalékmentes többletbevételt generáltak egymásnak.

 

Forrás: BNI Magyarország, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

utinform-hu-pecs400-1417291335.jpgBudapest, 2014. november 30. - Már elérhető a Magyar Közút Útinform szolgálatának új weboldala a www.utinform.hu címen. A teljes egészében átalakított internetes oldal átláthatóbb, könnyebben használhatóbb, gyorsabb és informatívabb az eddigieknél.

startup400-1458456630.jpg

Győr, 2016. március 20. - Indul az infokommunikációs és távközlési (IKT) startup cégek ötleteit felkaroló és nemzetközi piacra lépésüket segítő INPUT program, amelynek megvalósítására 2,5 milliárd forint európai uniós forrás áll rendelkezésre - jelentette be Kara Ákos pénteken Győrben.

Budapest, 2015. augusztus 29. - Az építőipari szakemberek kapnak hideget, meleget. Mindenki hallott rémtörténeteket Mekk mesterekről, kontár és félbehagyott munkáról. A Mapei Kft. kíváncsi volt az érem másik oldalára: burkolókat és kőműveseket kérdezett meg arról, hogy milyennek látják a megrendelőket.