Három ok, amiért a networking kell a marketinghez

2016. január 8., péntek 06:05

kezfogas400-1452226890.jpg

Budapest, 2016. január 8. - Egy friss felmérés szerint a kis- és középvállalkozások marketing-eszköztárában egyre nagyobb teret nyer a személyes kapcsolattartás, az irányított üzleti kapcsolatépítés, azaz a networking. Íme, három érv amellett, hogy ma már valóban elengedhetetlenné váltak a bizalmi kapcsolatok a marketingben!

A Marketing112 hatodik alkalommal készítette el a KKV Marketing Felmérést, amelyben 2000 kis- és középvállalkozást kérdeztek meg az elmúlt évi marketing gyakorlatáról. Ebből kiderült, hogy a megkérdezett kkv-k 54%-ának marketingjében egyre fontosabb szerep jut a személyes kapcsolattartásnak és az üzleti kapcsolatépítésnek, vagyis a networkingnek. Ferling József, a BNI Magyarország kommunikációs igazgatója három érvvel támasztja alá, hogy egyre nagyobb szükség van erre az eszközre az üzleti életben.

 

1. Neked milyen a bizalmi indexed?

hirdetés

 

A mai gazdasági világban egyre inkább felértékelődik a bizalom. A vállalkozóknak minőségi és pénzügyi szempontból is megbízható partnerekre van szükségük, olyanokra, amelyek jogszabálykövetőek, és növekedésre, valamint folyamatos jövőbeli együttműködésre képesek. A magas bizalmi indexszel rendelkező üzletfelek és vevők jelentik a kulcsot egy-egy vállalkozás fejlődéséhez.

 

2. Az információ hatalom

 

A networking találkozókon az egymást jól ismerő üzletemberek egy bizalmi közösségben találkoznak. Ezek az összejövetelek információcsere-központok, ahol a résztvevők egy helyre hozzák össze a tudásukat például társadalmi változásokról, pályázatokról, a gazdasági élet helyzetéről, megbízható vagy tisztességtelen piaci szereplőkről, üzleti lehetőségekről, lehetséges projektekről.

 

3. Ajánlások tudatosan

 

Míg a cégek 98%-a szerzi üzletei nagy részét ajánlás útján, addig csak a 3%-uknak van kidolgozott stratégiája az ajánlásszerzésre. Nem elég a szerencsére bízni ezt, hiszen az erre vonatkozó, tudatosan felépített terv a networking révén jelentős árbevétel-növekedést eredményezhet. Csak ne feledkezzünk meg az ajánlások viszonzásáról vagy még inkább megelőlegezéséről - a networking ugyanis nem annyira kapcsolatépítés, sokkal inkább ajánlásadás.

 

Hazánkban a világ legnagyobb, tudatos üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezete, a Business Network International (BNI) 2008 óta szervez heti rendszerességgel üzleti találkozókat. A közel 1000 taggal rendelkező, bizalmi alapon működő üzleti közösség maga is vizsgálja tagvállalkozásai tapasztalatait. 2015-ös felméréséből kiderült, hogy az elmúlt évben 54%-uknak nőtt az árbevétele a kapott ajánlások és az üzleti kapcsolatok révén, és 46%-uk növelni tudta a dolgozói létszámát.

 

Forrás: BNI Magyarország, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. augusztus 12. - A tanszerek beszerzése a családok többségében az édesanyák feladata, akik ilyenkor átlagosan 10-20 ezer forintot költenek. A REGIO Játék felmérése szerint amennyiben iskolatáskát is kell vásárolni, ez az összeg 5-15 ezer forinttal is gyarapodhat.

Budapest, 2014. szeptember 23. - Jövő őszig több mint 500 kilométernyi főút válhat biztonságosabbá, miután döntés született a nyomvályúk, úthibák és felületi egyenetlenségek megszüntetését célzó program második ütemének megindításáról. A tételes projektlistát a közútkezelő szakmai javaslata alapján, a közeljövőben kinevezendő útügyi biztosok bevonásával, októberben véglegesíti a szakminisztérium.

Budapest, 2015. március 31. - A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány által meghirdetett Erzsébet-vetélkedő múlt heti döntőjébe jutott tíz csapat közül a bajai Töltési fiúk volt a legfelkészültebb és nyerte meg az értékes díjakat. A dobogón rajtuk kívül még egy pécsi és egy határon túli gárda végzett.