Három ok, amiért a networking kell a marketinghez

2016. január 8., péntek 06:05

kezfogas400-1452226890.jpg

Budapest, 2016. január 8. - Egy friss felmérés szerint a kis- és középvállalkozások marketing-eszköztárában egyre nagyobb teret nyer a személyes kapcsolattartás, az irányított üzleti kapcsolatépítés, azaz a networking. Íme, három érv amellett, hogy ma már valóban elengedhetetlenné váltak a bizalmi kapcsolatok a marketingben!

A Marketing112 hatodik alkalommal készítette el a KKV Marketing Felmérést, amelyben 2000 kis- és középvállalkozást kérdeztek meg az elmúlt évi marketing gyakorlatáról. Ebből kiderült, hogy a megkérdezett kkv-k 54%-ának marketingjében egyre fontosabb szerep jut a személyes kapcsolattartásnak és az üzleti kapcsolatépítésnek, vagyis a networkingnek. Ferling József, a BNI Magyarország kommunikációs igazgatója három érvvel támasztja alá, hogy egyre nagyobb szükség van erre az eszközre az üzleti életben.

 

1. Neked milyen a bizalmi indexed?

hirdetés

 

A mai gazdasági világban egyre inkább felértékelődik a bizalom. A vállalkozóknak minőségi és pénzügyi szempontból is megbízható partnerekre van szükségük, olyanokra, amelyek jogszabálykövetőek, és növekedésre, valamint folyamatos jövőbeli együttműködésre képesek. A magas bizalmi indexszel rendelkező üzletfelek és vevők jelentik a kulcsot egy-egy vállalkozás fejlődéséhez.

 

2. Az információ hatalom

 

A networking találkozókon az egymást jól ismerő üzletemberek egy bizalmi közösségben találkoznak. Ezek az összejövetelek információcsere-központok, ahol a résztvevők egy helyre hozzák össze a tudásukat például társadalmi változásokról, pályázatokról, a gazdasági élet helyzetéről, megbízható vagy tisztességtelen piaci szereplőkről, üzleti lehetőségekről, lehetséges projektekről.

 

3. Ajánlások tudatosan

 

Míg a cégek 98%-a szerzi üzletei nagy részét ajánlás útján, addig csak a 3%-uknak van kidolgozott stratégiája az ajánlásszerzésre. Nem elég a szerencsére bízni ezt, hiszen az erre vonatkozó, tudatosan felépített terv a networking révén jelentős árbevétel-növekedést eredményezhet. Csak ne feledkezzünk meg az ajánlások viszonzásáról vagy még inkább megelőlegezéséről - a networking ugyanis nem annyira kapcsolatépítés, sokkal inkább ajánlásadás.

 

Hazánkban a világ legnagyobb, tudatos üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezete, a Business Network International (BNI) 2008 óta szervez heti rendszerességgel üzleti találkozókat. A közel 1000 taggal rendelkező, bizalmi alapon működő üzleti közösség maga is vizsgálja tagvállalkozásai tapasztalatait. 2015-ös felméréséből kiderült, hogy az elmúlt évben 54%-uknak nőtt az árbevétele a kapott ajánlások és az üzleti kapcsolatok révén, és 46%-uk növelni tudta a dolgozói létszámát.

 

Forrás: BNI Magyarország, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. augusztus 10. - Nehéz szezonjuk van idén a hazai szőlőtermesztőknek. Az enyhe telet követően szőlőbetegségek sora jelent meg, tavasszal fagyok, nyáron pedig jégverések keserítették meg az ország több területén a gazdálkodók életét. A Syngenta napokban megtartott szakmai rendezvényén elhangzott: a szüretig hátralévő időben nagyon kell figyelni a szőlőbetegségek megelőzésére és kezelésére, különösen a szürkerothadásra, amely hatalmas károkat okozhat a fejlődés utolsó szakaszában.

Pécs, 2015. október 22. - Valótlan tartalmú számlalevelekkel, trükkös marketingfogásokkal próbálják az pécsi vállalkozásokat tisztességtelenül megtéveszteni. A vállalkozók által küldött levelek első oldala megjelenésében sokszor nagyon hasonlít egy jól ismert szolgáltató által kibocsátott számlára, melyet valósnak gondolnak az üzletfelek és olyan szolgáltatásért fizetnek, amelyet nem rendeltek meg.

add-friend-3-400-1429242177.jpgBudapest, 2015. április 17. - A Disney Csatorna és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat közös ”Add Friend” kampánya az online gyűlölködés elterjedésére, és annak negatív következményeire hívja fel a figyelmet, illetve tudatos internethasználatra és az egymással szembeni toleranciára buzdítja a gyerekeket, fiatalokat.