Gyorsan bizonyított az egyedi finanszírozási kampány

2015. június 4., csütörtök 06:00

Pécs-Budapest, 2015. június 4. - Nemrég újabb magyar közösségi finanszírozás kampány indult, de az eddigiektől eltérő módon. A startupok kedvelt üzleti modellje ezúttal nem a nemzetközi piacon, hanem magyar nyelvű felhasználók körében bizonyított, hiszen fél nap alatt elérte a kitűzött, 100%-os célt.

A közösségi finanszírozás azt jelenti, hogy egy csapat még a konkrét megvalósítás előtt gyűjt támogatókat az ötletéhez, ami csak akkor valósul meg, ha elegendő forrás összegyűlik.

 

Ezt a módszert sikerrel használta már több hazai startup. A Brewie otthoni sörfőző, az Sbrick intelligens legó kocka a Virivee design harisnya és a Tago Arc okos karkötő csak néhány a hazai sikeres példák közül. Ezekre azonban a nemzetközi cél és a "cool" faktor egyaránt jellemző. A hazai piacra készülő projekteknek pedig általában valamilyen művészeti témája volt, erre jó példa a Nyugat zombik képregény.

 

Arra még nem volt példa, hogy egy kkv indítson üzleti fókuszú, magyar nyelvű piacra szánt terméknek  közösségi finanszírozás kampányt.

 

- A projekt célja nemcsak a saját termékötletünk tesztelése, hanem az is, hogy megtudjuk, a magyar piac mennyire érett a közösségi finanszírozás üzleti modellre - mondta Lévai Richárd közösségi marketing specialista, az RG Stúdió Kft. marketing vezetője és egyik tulajdonosa, a projekt ötletgazdája.

hirdetés

 

- A közösségi finanszírozás akkor kerül sok embernél fókuszba, amikor valami olyan izgalmas, új ötlethez gyűjtenek támogatást, mint egy okosóra, egy okoshűtő, vagy egy programozást oktató robot. Azonban a közösségi finanszírozás kampányok célja ennél sokkal változatosabb még nemzetközi szinten is. A mozifelújítástól kezdve a dokumentumfilm-készítésen át, kisvállalkozók legkülönbözőbb, amúgy hétköznapi termékötletei is tömegével szerepelnek az ilyen kampányok céljai között nemzetközi szinten. A mi projektünk célja éppen ezért túlmutat azon, hogy a saját termékötletünket leteszteljük. Azt is vizsgáljuk egyben, hogy a magyar piac mennyire van felkészülve az ilyen megoldásokra, hiszen a módszer olyan, amit sok a kisvállalkozásnak is célszerű alkalmazni - tette hozzá Lévai Richárd.

 

Az RG Stúdió a közösségi finanszírozási kampányával egy Facebook hirdetési tréning ötletéhez gyűjt támogatókat. A cég már hosszú évek óta foglalkozik azzal, hogy vállalkozások, multi cégek marketinggel foglalkozó munkatársait oktatja a közösségi marketing eredményes használatára Közösségi konditerem nevű tréningsorozatán.

 

Azonban a résztvevők és az érdeklődők részéről többször felmerült az igény arra, hogy ne csak élő oktatás keretében, hanem online formában is meg lehessen szerezni ezeket az ismereteket. Az előkészítés és a lehetőségek tesztelése már közel két éve tart, most érkezett el az idő, hogy az ötletét letesztelje a célcsoportja körében is. Ezért indult a közösségi finanszírozási kampány.

 

- Többen kerestek meg minket már olyan problémákkal, hogy nem jó nekik az oktatás időpontja, vagy éppen nem tudtak repülőjegyet foglalni Svájcból a következő tréningre. Viszont azt látjuk a piacon és az élő tréningek résztvevőitől is olyan visszajelzéseket kapunk, hogy a vállalkozásoknak szükségük van arra, hogy megismerjáék a közösségi marketing és a Facebook üzleti lehetőségeit.

 

- Szeretnénk, ha minél több cég tudná profin használni ezeket a megoldásokat, de több olyan reakciót is kaptunk, amely megkérdőjelezte az online oktatás létjogosultságát. A mi cégünk pedig alapvetően online marketing kivitelezéssel foglalkozik, ezért csökkentenünk kell az esetlegesen sikertelen termék fejlesztésével járó kockázatot. Ezért döntöttünk a közösségi finanszírozás mellett - folytatta Lévai Richárd. - Természetesen a projektben kitűzött célunk még nem elegendő arra, hogy a teljes tréningrendszer és a tananyagkidolgozás anyagi hátterét biztosítsa, de egy határozott visszajelzés a piacunktól arra, hogy az ötlet jó, és érdemes belevágnunk a megvalósításába.

 

Forrás: Matrix, projektoldal: www.indiegogo.com, háttér-információk: facebooktippek.hu

Kapcsolódó cikkek

szeder400-1428149267.jpgBudapest, 2015. április 5. - Pészah évezredek óta a szabadság felemelő ünnepe, amelyen a zsidók az Egyiptomból való kivonulásukra emlékeznek - olvasható Heisler Andrásnak, a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége (Mazsihisz) elnökének ünnepi közleményében. Pészahhoz kapcsolódva ingyenes programokat kínál április 7-én a Néprajzi Múzeum.

Gyermekeknek hirdet rajzpályázatot „A Duna MÁSIK arca” címmel a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság. Az apropót az adja, hogy idén júniusban az egyébként békés Duna megmutatta erejét és országokon, városokon, falvakon rohant át veszélyeztetve az ott lakók biztonságát. Gyermekrajzokat az árvízzel érintett megyékből várnak.

etel-1370949184.jpg

Az árvíz megfékezésében erőn felül teljesítenek az adott régiókban. Azonban példaértékűnek nem csak a honvédek és a civil önkéntesek munkája mondható, kitesznek magukért azok a szervezetek is, akik vállalták, hogy étellel látják el a gátakon munkálkodókat.