Gyorsan bizonyított az egyedi finanszírozási kampány

2015. június 4., csütörtök 06:00

Pécs-Budapest, 2015. június 4. - Nemrég újabb magyar közösségi finanszírozás kampány indult, de az eddigiektől eltérő módon. A startupok kedvelt üzleti modellje ezúttal nem a nemzetközi piacon, hanem magyar nyelvű felhasználók körében bizonyított, hiszen fél nap alatt elérte a kitűzött, 100%-os célt.

A közösségi finanszírozás azt jelenti, hogy egy csapat még a konkrét megvalósítás előtt gyűjt támogatókat az ötletéhez, ami csak akkor valósul meg, ha elegendő forrás összegyűlik.

 

Ezt a módszert sikerrel használta már több hazai startup. A Brewie otthoni sörfőző, az Sbrick intelligens legó kocka a Virivee design harisnya és a Tago Arc okos karkötő csak néhány a hazai sikeres példák közül. Ezekre azonban a nemzetközi cél és a "cool" faktor egyaránt jellemző. A hazai piacra készülő projekteknek pedig általában valamilyen művészeti témája volt, erre jó példa a Nyugat zombik képregény.

 

Arra még nem volt példa, hogy egy kkv indítson üzleti fókuszú, magyar nyelvű piacra szánt terméknek  közösségi finanszírozás kampányt.

 

- A projekt célja nemcsak a saját termékötletünk tesztelése, hanem az is, hogy megtudjuk, a magyar piac mennyire érett a közösségi finanszírozás üzleti modellre - mondta Lévai Richárd közösségi marketing specialista, az RG Stúdió Kft. marketing vezetője és egyik tulajdonosa, a projekt ötletgazdája.

hirdetés

 

- A közösségi finanszírozás akkor kerül sok embernél fókuszba, amikor valami olyan izgalmas, új ötlethez gyűjtenek támogatást, mint egy okosóra, egy okoshűtő, vagy egy programozást oktató robot. Azonban a közösségi finanszírozás kampányok célja ennél sokkal változatosabb még nemzetközi szinten is. A mozifelújítástól kezdve a dokumentumfilm-készítésen át, kisvállalkozók legkülönbözőbb, amúgy hétköznapi termékötletei is tömegével szerepelnek az ilyen kampányok céljai között nemzetközi szinten. A mi projektünk célja éppen ezért túlmutat azon, hogy a saját termékötletünket leteszteljük. Azt is vizsgáljuk egyben, hogy a magyar piac mennyire van felkészülve az ilyen megoldásokra, hiszen a módszer olyan, amit sok a kisvállalkozásnak is célszerű alkalmazni - tette hozzá Lévai Richárd.

 

Az RG Stúdió a közösségi finanszírozási kampányával egy Facebook hirdetési tréning ötletéhez gyűjt támogatókat. A cég már hosszú évek óta foglalkozik azzal, hogy vállalkozások, multi cégek marketinggel foglalkozó munkatársait oktatja a közösségi marketing eredményes használatára Közösségi konditerem nevű tréningsorozatán.

 

Azonban a résztvevők és az érdeklődők részéről többször felmerült az igény arra, hogy ne csak élő oktatás keretében, hanem online formában is meg lehessen szerezni ezeket az ismereteket. Az előkészítés és a lehetőségek tesztelése már közel két éve tart, most érkezett el az idő, hogy az ötletét letesztelje a célcsoportja körében is. Ezért indult a közösségi finanszírozási kampány.

 

- Többen kerestek meg minket már olyan problémákkal, hogy nem jó nekik az oktatás időpontja, vagy éppen nem tudtak repülőjegyet foglalni Svájcból a következő tréningre. Viszont azt látjuk a piacon és az élő tréningek résztvevőitől is olyan visszajelzéseket kapunk, hogy a vállalkozásoknak szükségük van arra, hogy megismerjáék a közösségi marketing és a Facebook üzleti lehetőségeit.

 

- Szeretnénk, ha minél több cég tudná profin használni ezeket a megoldásokat, de több olyan reakciót is kaptunk, amely megkérdőjelezte az online oktatás létjogosultságát. A mi cégünk pedig alapvetően online marketing kivitelezéssel foglalkozik, ezért csökkentenünk kell az esetlegesen sikertelen termék fejlesztésével járó kockázatot. Ezért döntöttünk a közösségi finanszírozás mellett - folytatta Lévai Richárd. - Természetesen a projektben kitűzött célunk még nem elegendő arra, hogy a teljes tréningrendszer és a tananyagkidolgozás anyagi hátterét biztosítsa, de egy határozott visszajelzés a piacunktól arra, hogy az ötlet jó, és érdemes belevágnunk a megvalósításába.

 

Forrás: Matrix, projektoldal: www.indiegogo.com, háttér-információk: facebooktippek.hu

Kapcsolódó cikkek

improvokal-harkany1-1389527310.jpgA meglepő megjelenésre épített akció keretében 'Harkány' feliratú fürdőköpenyes, strandpapucsos, úszósapkás fürdővendégek keresték elszántan a harkányi gyógyfürdő bejáratát Magyarország legkülönbözőbb pontjain. Budapesten a népligeti autóbusz-pályaudvarról Harkányfürdőre induló közvetlen buszjárat furcsa utasairól a Class FM-en futó Morning Showban Abaházi Csaba is beszámolt.

Egy friss magyar felmérés szerint a 18-30 év közötti fiatalok a gyorsabb karrier elérése érdekében hajlamosak a gyakori munkahelyváltásra. A kutatásból az is kiderült, hogy a 1982-95 között született, úgynevezett Y generáció tagjai számára a munkavégzés közbeni szabadság és a munkahelyi légkör oldottsága kiemelkedően fontos. A Coaching Team által végzett, 499 fős mintavételű felmérés elgondolkodtató eleme, hogy a válaszadók több mint egyharmada külföldön képzeli el az álompozíció elérését.

Budapest, 2014. július 29. - A kkv-szektor vállalkozói közül egyre többen fedezik fel az üzleti kapcsolatteremtés és a jutalékmentes együttműködés nyújtotta lehetőségeket. Ehhez nemcsak Budapesten, hanem egyre több vidéki városban is hatékonyan működő keretrendszert nyújtanak a BNI-ban (Business Network International), amely még a 80-as évek Amerikájában született.