Gyorsan bizonyított az egyedi finanszírozási kampány

2015. június 4., csütörtök 06:00

Pécs-Budapest, 2015. június 4. - Nemrég újabb magyar közösségi finanszírozás kampány indult, de az eddigiektől eltérő módon. A startupok kedvelt üzleti modellje ezúttal nem a nemzetközi piacon, hanem magyar nyelvű felhasználók körében bizonyított, hiszen fél nap alatt elérte a kitűzött, 100%-os célt.

A közösségi finanszírozás azt jelenti, hogy egy csapat még a konkrét megvalósítás előtt gyűjt támogatókat az ötletéhez, ami csak akkor valósul meg, ha elegendő forrás összegyűlik.

 

Ezt a módszert sikerrel használta már több hazai startup. A Brewie otthoni sörfőző, az Sbrick intelligens legó kocka a Virivee design harisnya és a Tago Arc okos karkötő csak néhány a hazai sikeres példák közül. Ezekre azonban a nemzetközi cél és a "cool" faktor egyaránt jellemző. A hazai piacra készülő projekteknek pedig általában valamilyen művészeti témája volt, erre jó példa a Nyugat zombik képregény.

 

Arra még nem volt példa, hogy egy kkv indítson üzleti fókuszú, magyar nyelvű piacra szánt terméknek  közösségi finanszírozás kampányt.

 

- A projekt célja nemcsak a saját termékötletünk tesztelése, hanem az is, hogy megtudjuk, a magyar piac mennyire érett a közösségi finanszírozás üzleti modellre - mondta Lévai Richárd közösségi marketing specialista, az RG Stúdió Kft. marketing vezetője és egyik tulajdonosa, a projekt ötletgazdája.

hirdetés

 

- A közösségi finanszírozás akkor kerül sok embernél fókuszba, amikor valami olyan izgalmas, új ötlethez gyűjtenek támogatást, mint egy okosóra, egy okoshűtő, vagy egy programozást oktató robot. Azonban a közösségi finanszírozás kampányok célja ennél sokkal változatosabb még nemzetközi szinten is. A mozifelújítástól kezdve a dokumentumfilm-készítésen át, kisvállalkozók legkülönbözőbb, amúgy hétköznapi termékötletei is tömegével szerepelnek az ilyen kampányok céljai között nemzetközi szinten. A mi projektünk célja éppen ezért túlmutat azon, hogy a saját termékötletünket leteszteljük. Azt is vizsgáljuk egyben, hogy a magyar piac mennyire van felkészülve az ilyen megoldásokra, hiszen a módszer olyan, amit sok a kisvállalkozásnak is célszerű alkalmazni - tette hozzá Lévai Richárd.

 

Az RG Stúdió a közösségi finanszírozási kampányával egy Facebook hirdetési tréning ötletéhez gyűjt támogatókat. A cég már hosszú évek óta foglalkozik azzal, hogy vállalkozások, multi cégek marketinggel foglalkozó munkatársait oktatja a közösségi marketing eredményes használatára Közösségi konditerem nevű tréningsorozatán.

 

Azonban a résztvevők és az érdeklődők részéről többször felmerült az igény arra, hogy ne csak élő oktatás keretében, hanem online formában is meg lehessen szerezni ezeket az ismereteket. Az előkészítés és a lehetőségek tesztelése már közel két éve tart, most érkezett el az idő, hogy az ötletét letesztelje a célcsoportja körében is. Ezért indult a közösségi finanszírozási kampány.

 

- Többen kerestek meg minket már olyan problémákkal, hogy nem jó nekik az oktatás időpontja, vagy éppen nem tudtak repülőjegyet foglalni Svájcból a következő tréningre. Viszont azt látjuk a piacon és az élő tréningek résztvevőitől is olyan visszajelzéseket kapunk, hogy a vállalkozásoknak szükségük van arra, hogy megismerjáék a közösségi marketing és a Facebook üzleti lehetőségeit.

 

- Szeretnénk, ha minél több cég tudná profin használni ezeket a megoldásokat, de több olyan reakciót is kaptunk, amely megkérdőjelezte az online oktatás létjogosultságát. A mi cégünk pedig alapvetően online marketing kivitelezéssel foglalkozik, ezért csökkentenünk kell az esetlegesen sikertelen termék fejlesztésével járó kockázatot. Ezért döntöttünk a közösségi finanszírozás mellett - folytatta Lévai Richárd. - Természetesen a projektben kitűzött célunk még nem elegendő arra, hogy a teljes tréningrendszer és a tananyagkidolgozás anyagi hátterét biztosítsa, de egy határozott visszajelzés a piacunktól arra, hogy az ötlet jó, és érdemes belevágnunk a megvalósításába.

 

Forrás: Matrix, projektoldal: www.indiegogo.com, háttér-információk: facebooktippek.hu

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2015. január 4. - A hideg idő beköszöntésétől december végéig negyvenöten szenvedtek fagyhalált Magyarországon - derül ki a Magyar Szociális Fórum legutóbbi összesítéséből.

Budapest, 2013. augusztus 9. - A K&H gyógyvarázs mesedoktorok programjának augusztusi-szeptemberi helyszínei és időpontjai néhány óra alatt megteltek. 24 óra alatt 5500 önkéntes regisztrált, hogy mesét szeretne olvasni a beteg gyerekek számára. A folytatásra további intézmények bevonásával és még több időponttal készülnek a szervezők.

kothencz-melinda-mol-ue400-1427135900.jpgBudapest, 2014. március 24. - MOL Tehetséggondozásért Díjat vehetett át kilenc példamutató munkát végző pedagógus - köztük egy pécsi művésztanár - múlt szerdán. A díjakat a MOL vezetői, az Új Európa Alapítvány kurátorai, Ónodi Eszter színművésznő az Alapítvány jószolgálati nagykövete, valamint Szilágyi Áron olimpiai bajnok kardvívó adták át.