Gyermekrák Alapítvány: gyermekek életével játszik a sajtókampány

2014. január 28., kedd 14:51

A Gyermekrák Alapítvány elnöke szerint a gyermekek életével játszik és a teljes civil szféra ellehetetlenülését kockáztatja "az alapítvány lejáratására indított rágalmazó sajtókampány".

 Balogh István a szervezet keddi, budapesti sajtótájékoztatóján kijelentette, hogy az alapítvány az 1997-es alapítása óta hozzá befolyt mintegy 3,7 milliárd forintból, több mint 2,6 milliárd forintot költött a daganatos gyermekek, illetve családjuk támogatására, a gyógyíttatás költségeire.
    A Magyar Újságírók Országos Szövetsége székházában megrendezett sajtótájékoztatón számos olyan szülő állt ki az alapítvány, illetve annak elnöke mellett.


    Balogh István szerint december 17 óta egy olyan, az Index által elindított "lejárató kampány" folyik az alapítvány ellen, ami katasztrófával fenyeget, ugyanis elbizonytalanítja potenciális támogatóikat. Azóta 157, főleg az Index állításait továbbadó hír látott napvilágot az alapítványról a magyar médiában, televíziók, vezető napilapok foglalkoztak velük - mondta.
    Balogh István a sajtótájékoztatón, amelyen szinte a teljes magyar sajtó képviseltette magát, feltette a kérdést "hol hiányzik egyetlen fillér is az alapítvány céljaira befolyt pénzből?".

hirdetés

 

    Felidézte, hogy a kampány azzal indult, hogy elnökként folyamatosan taxiként használja az alapítvány betegszállító autóját. Közlése szerint az autó azért közlekedett a lakása és az alapítvány irodája között, mert költségtakarékossági okokból a saját garázsában biztosított helyet a gépjárműnek. Egyébként csak akkor utazott azzal, ha hivatalos ügyintézés miatt szükség volt a jelenlétére, vagyis magáncélra nem használta - tette hozzá.
    Hangsúlyozta, hogy az alapítvány számláján lévő, mintegy 900 millió forint tartalékolására az alapító okirat kötelezi a szervezetet. Ez a családok támogatására szolgáló alap, illetve egy több milliárd forint értékű kórház felépítésének önerejére tették félre.


    Állítása szerint a törvényben megengedett "töredékét" költik önmaguk fenntartására, illetve reklámokra. A jogszabályok ugyanis mindkét esetben a befolyt összeg maximum 50 százalékát teszik lehetővé, ezzel szemben csupán a támogatásuk 16-16 százalékát fordítják működésre, illetve reklámra. Ez utóbbi annál is inkább szükséges, mert a hirdetések nélkül a töredékére csökkennének az alapítványhoz befolyó források - tette hozzá.
    Elismerte, hogy elnökként 523 ezer forint fizetést kap, ám - mint mondta - neki is pénzre van szüksége a villanyszámlája kifizetéséhez. A fizetést a kuratórium szavazta meg és nem ő javasolta.


    Kijelentette, az Egyesült Államokban működő szervezetüket azért hozták létre, hogy lehetőséget biztosítsanak a magyar gyerekek amerikai gyógykezelésére. Ugyanis az ottani gyógykezelés nyomán ott lényegesen nagyobb a gyermekek felgyógyulásának az esélye.
    Balogh István visszautasította, hogy rendőrségi, illetve ügyészségi eljárás folyna az alapítvánnyal szemben. Mint mondta: a rendőrség csupán egy a Jobbik által hűtlen kezelés miatt tett feljelentést vizsgál, az ügyészségi eljárás pedig csupán egy rutinvizsgálat. Ugyanis időről-időre, kötelezően megvizsgálnak minden civil szervezetet - jelentette ki.


    A sajtótájékoztatón számos szülő - több könnyeivel küszködve - számolt be arról, hogy a Gyermekrák Alapítvány támogatása nélkül nem tudott volna megküzdeni a gyermekét megtámadó betegséggel. Sokan elmondták, hogy nem csak közvetlenül a gyermeket, de az anyagi nehézségekkel küszködő családokat is segítette az alapítvány. Megszólalt olyan szülő is, akinek a gyermekét az Egyesült Államokban gyógyították meg.

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. november 10. - A Kaspersky Lab szakértői nemrég fedezték fel egy mobil bankolásra specializálódott trójai vírus módosítását, a Svpeng vírust, amely megbújt a Google AdSense hirdetési hálózatában.

nfh2-kamion400-1443901216.jpgPécs, 2015. október 4. - Pénteken pécsi állomásához ért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a „Fenntartható életmód a fogyasztóvédelem eszközrendszerén keresztül” KEOP-projekt rendezvénysorozata. A Széchenyi 2020 program keretében, az EU és az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásával megvalósuló interaktív kampány a Plázánál várta az érdeklődőket.

Pécs, 2015. június 30. - Hogyan kezeli a társadalom feszültségeit a PR és a média? Más témák mellett ez a kérdés is kiemelt figyelmet kap július 6-8. között Pécsett, ahol az idén 25 éves Magyar PR Szövetség és a Pécsi Tudományegyetem FEEK kara a második PR Akadémiát szervezi. A nívós szakmai programon 30 elismert hazai kommunikációs és PR-szakember tart előadást, miközben a mediterrán hangulatú város a közvetlen szakmai eszmecserének is széles lehetőségeket teremt.