GEOMATECH: újra itt az újszerű tanulmányi verseny

2015. január 12., hétfő 06:05

Budapest, 2014. január 12. - Folytatódik a tavaly nyár elején nagy sikerrel zárult GEOMATECH tanulmányi verseny. A GEOMATECH országos kiemelt oktatásfejlesztési projekt tanulmányi versenyének tavaszi fordulójára több mint 200 csapat regisztrált, az ország minden részéről és a határon túlról is. A szervezők célja, hogy a verseny az újszerű és kreatív feladatok megoldása révén megszerettesse és népszerűsítse a matematikát és a természettudományos tantárgyakat a diákok körében, ezért 2015 elején új fordulót hirdetnek.

A GEOMATECH verseny egy játékos matematikai és természettudományos vetélkedő, nem szokásos tanulmányi verseny, így a szervezők továbbra sem csak a kiváló matematikus és fizikus palántákat várják, hanem a kreatív közösségeket is. Az 1-5 fős csapatok ismét minden hónapban új feladatot kapnak, a feladatok elkészítéséhez pedig a világ egyik legnépszerűbb, ingyenes oktatási szoftverét, a GeoGebrát használják, amely könnyen kezelhető és látványos vizuális elemekkel segíti az elvont fogalmak, problémák megértését, játékosan fejleszti a diákok számítógépes ismereteit.

 

Az új típusú tanulmányi versenyt 2014 tavaszán indította először a GEOMATECH országos oktatásfejlesztési projekt. A vetélkedő célja, hogy az induló 1-12. osztályos diákok - a projekt célkitűzéseihez igazodva - az újszerű és kreatív feladatok megoldása révén megszeressék a matematikát és a természettudományos tantárgyakat, és javuló eredményeket érjenek el az érintett tudományterülteken.

hirdetés

 

A GEOMATECH versenyek során a gyerekek lehetőséget kaptak arra, hogy a feladatokat csapatban oldják meg, ezáltal nem csak a tantárgyi, de a kommunikációs készségeiket, együttműködési kompetenciáikat is fejleszthették, illetve a feladatok elkészítése során számítógép- és eszközhasználatban is fejlődhettek. GEOMATECH versenyek egyedi, játékos és kreatív módon közelítik meg a matematikai és a természettudományos kérdéseket, itt a feladatok nem korlátozódnak a puszta megoldásra: a diákok csapatmunkában, vagy akár a kísérletek útján is láttathatják, magyarázhatják, prezentálhatják a saját maguk elkészítette feladatokat, illetve az így elért eredményeiket.

 

2014: kiemelkedő siker

 

A játékos matematikai és természettudományos tanulmányi verseny tavaszi fordulójára több mint 200 csapat regisztrált, az ország minden részéről és a határon túlról is. Az 1-5 fős csapatok a tavaszi forduló mindhárom (április, május, június) hónapjában új feladatot kaptak korcsoportonkénti bontásban (1-12 évfolyam 6 korcsoportban). A verseny három hónapja alatt összesen 32 településről és 57 iskolából érkeztek megoldások, a résztvevő csapatok 224 megoldást küldtek be 408 gyermek és 66 tanár közreműködésével. A versenyforduló zárásaképp a szervezők 2 különdíjat odaítéltek, a legaktívabb tanár különdíját Markovits Edit a Dombóvári Belvárosi Általános és Alapfokú Művészeti Iskola tanárnője kapta, a legkreatívabb induló díját pedig Németh Réka nyerte el az Algyői Fehér Ignác Általános Iskolából.

 

Itt a 2015-ös verseny

 

A versenyre a verseny@geomatech.hu címen lehet jelentkezni. A verseny szabályzatát, a feladatokat és a fontos határidőket a szervezők e-mailben juttatják el a regisztráló pedagógusok és csapatok számára, de azok megtalálhatóak a projekt weboldalán is: www.geomatech.hu.

 

Forrás: Edupress

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2014. július 1. - Az egykori Nemzetbiztonsági Hivatal (NBH) jelentése szerint az 1992. október 23-ai zavargásokon megjelent fővárosi és vidéki, elsősorban szkinhed, fiatalok tevékenységét, két - a nyilvánosságra hozott jelentésben kitakart - szervezet koordinálta. Kiderült, hogy az állami ünnepségsorozatra készülve több olyan intézkedést hoztak, amelyek révén az események "időben" ismertté váltak.

A Vasutas Szakszervezetek Szövetsége (VASZ) elszánta magát, hogy április második hetétől tiltakozó akciósorozatba kezd az országos bérajánlásra vonatkozó megállapodás kikényszerítése érdekében. 

zanza-tv400-1415533619.jpgBudapest, 2014. november 10. - Hogyan tudnánk digitális taneszközökkel segíteni a középiskolás diákok tanulását? - tette fel a kérdést az Eduweb Multimédia. A választ pedig a világ bármely pontjáról, bármelyik multimédiás eszközzel elérhető rövid, könnyen emészthető videóban találta meg. Az ötperces animációk nyolc tantárgy 550 témáját és csaknem ezer fogalmát ölelik fel lényegre törően.