Ericsson-díjak: baranyai az egyik kitüntetett

2014. június 1., vasárnap 11:30

Budapest, 2014. június 1. - Nyolc általános iskolai és gimnáziumi matematika és fizika tanár vette át pénteken a Magyar Tudományos Akadémián az idei Ericsson-díjat a tantárgyak népszerűsítéséért és a tehetségek gondozásában való részvételért. A fizika népszerűsítéséért az észak-baranyai Gödre általános iskolájának szaktanárát is elismerésben részesítették.

Az 1999-ben alapított Ericsson-díj azzal a céllal jött létre, hogy elismerje azoknak a közoktatásban résztvevő pedagógusoknak a munkáját, akik akár a kötelezettségeiken felül is tesznek azért, hogy a magyar általános és középiskolai természettudományos képzés a világ élvonalában járjon. A több mint 1500 fős magasan képzett mérnöki gárdával rendelkező Ericsson Magyarország számára különösen fontos az ő munkájuk, hiszen a közhiedelemmel ellentétben mérnökképzés nem az egyetemen kezdődik, hanem a középiskolai matematika és fizika órákon.

 

A tanárokat tanítványaik, iskoláik és egyéb oktatási intézmények terjesztették fel a díjra, a díjazás pedig az Ericsson közoktatási partnerei, a Bolyai János Matematikai Társulat és az Eötvös Loránd Fizikai Társulat bírálata, és a MATFUND Alapítvány kuratóriumának jóváhagyása alapján történik. A díjat a legelkötelezettebb, alapszintű oktatásban résztvevő matematikát és fizikát oktató pedagógusok vehetik át, akik a „kötelező” tanórákon túl is számos különfoglalkozás alkalmával és egyéb iskolán kívüli tevékenységükkel is segítik diákjaik fejlődését és a tehetséggondozást. Az alapítás óta immár közel 180 pedagógus vehette át az elismerést.

hirdetés

 

Az idei díjakat és a velük járó pénzjutalmat nagyon különböző hátterű tanárok kapták. Van olyan a díjazottak között, akinek diákjai 30-40 százaléka emelt szintű matematika érettségit tesz, jóval az országos átlag felett, és az eredményeik is magukért beszélnek, hiszen 90 százalékos diákjai átlagteljesítménye. Akad a díjat átvevők közt olyan is, akinek saját fejlesztésű eszközeit több iskolában, sőt még Svájcban is használják, van, aki regionális szakkört vezet, elérve ezzel a régió diákjait is, és olyan is, akit tanulói egyetemi éveik során is felkeresnek tanácsért.

 

2014. díjazott tanárainak névsora:

 

Az ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért 2014. évi díját matematikából
Bíró Bálint, az egri Szilágyi Erzsébet Gimnázium és Kollégium tanára és
Pálfiné Kovács Erika, a budapesti Városmajori Gimnázium és Kós Károly Általános Iskola tanára kapta.

 

Az ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért 2014. évi díját fizikából
Tasi Zoltánné, az Üllési Fontos Sándor Általános és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény tanára és
Pál Zoltán, a Gödrei Körzeti Általános Iskola tanára kapta.

 

Az ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért 2014. évi díját matematikából
Dr. Kiss Géza, a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium és Általános Iskola tanára és
Varga Mária, a békásmegyeri Veres Péter Gimnázium tanára kapta.

 

Az ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért 2014. évi díját fizikából
Erdősi Katalin, a békásmegyeri Veres Péter Gimnázium tanára és
Zámborszky Ferenc, a miskolci Földes Ferenc Gimnázium tanára kapta.

 

Forrás: Edupress

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. február 29. - A továbbtanulásról és az első munkahelyről is eltérően vélekednek a középiskolás fiúk és lányok. Utóbbiak körében népszerűek az orvostudományi és művészeti képzések, inkább dolgoznának a nonprofit szférában, és fontos számukra a jó munkahelyi kör.

Pécs, 2015. június 30. - Hogyan kezeli a társadalom feszültségeit a PR és a média? Más témák mellett ez a kérdés is kiemelt figyelmet kap július 6-8. között Pécsett, ahol az idén 25 éves Magyar PR Szövetség és a Pécsi Tudományegyetem FEEK kara a második PR Akadémiát szervezi. A nívós szakmai programon 30 elismert hazai kommunikációs és PR-szakember tart előadást, miközben a mediterrán hangulatú város a közvetlen szakmai eszmecserének is széles lehetőségeket teremt.

Budapest, 2015. május 29. - Az üzleti életben elengedhetetlen a tudatos kapcsolatépítés, a hosszú távú, kölcsönösen hasznos partnerségek kialakítása. De hogyan lehet kiszűrni azokat, akik ennek az ellenkezőjére és a kihasználásra törekednek? Dr. Ivan Misner, a Business Network International (BNI) alapítója és számos bestseller szerzője megoszt néhány árulkodó jelet, amelyről felismerheted a networking „békát”!