Építs hatékonyan kapcsolatot eseményeken!

2016. május 3., kedd 06:05

kezfogas400-1462216717.jpg

Budapest, 2016. május 3. - Egy vállalkozásnak folyamatosan szüksége van új munkapartnerekre és vevőkre. Több száz eseményen vehetünk részt, és számtalan névjegykártyát cserélhetünk, ami talán néhány kapcsolatot hozhat, de a tudatos networking lesz az, ami sokkal több jelentős üzleti partnerséget hoz.

Bármilyen eseményen lehet kapcsolatot építeni. Ehhez pedig Eric Samson, az Entrepreneur szerzője ad négy tippet.

 

1. Találj rá a megfelelő eseményekre!

 

A személyes ajánlások itt is kulcsfontosságúak, de a közösségi média nagy segítségünkre lehet, hiszen az ismerősökön keresztül könnyen találhatunk érdekes rendezvényeket. Lépjünk be releváns Facebook- és LinkedIn-csoportokba, figyeljük a közösségszervező oldalak eseményeit (pl. Meetup)!

 

2. Légy felkészült!

hirdetés

 

Dr. Ivan Misner, a Business Network International (BNI) alapítója szerint elengedhetetlen, hogy kialakítsunk egy networking stratégiát. Ha elemezzük, hogyan találtunk ügyfeleket a múltban, jobban be tudjuk azonosítani, hol kell új kapcsolatokat keresnünk a jövőben. Mielőtt elmegyünk egy networking eseményre, járjunk utána, mire számíthatunk. Nyilvános vendéglista esetén keressünk kapcsolódási pontokat a résztvevőkkel, és kérjünk bemutatkozási lehetőséget!

 

3. Kezdeményezz!

 

Egy networking eseményen nem csak mi szorongunk az idegen emberek megszólítása miatt. Ha nyugodtságot mutatunk, másokban is azt az érzést keltjük, hogy velünk kényelmesen el lehet beszélgetni. Kezdeményezzünk társalgást, lépjünk oda csoportokhoz is, ahelyett, hogy másokra várnánk. Minden kapcsolatot értékelni kell, amit ilyenkor létesítünk, hiszen ki tudja, öt év múlva nem lesz-e belőle barátság vagy egyéb partnerség.

 

4. Maradj még!

 

Ha közeleg az esemény vége, nem kell rögtön elválnunk az épp megismert emberektől. El lehet menni a rendezvény utáni összejövetelre, (ha van ilyen), de folytathatjuk a beszélgetést egy ebéden vagy egy vacsorán is. Ha nincs szervezett program, akkor vegyük kézbe az irányítást, és javasoljunk közös levezetést, később pedig vegyük fel velük a kapcsolatot a társaság tagjaival akár a közösségimédia-felületeken vagy e-mailben.

 

- Ne úgy gondoljunk egy networking eseményre, mint a személyesen megvalósítható hideghívások helyszínére. Ne eladni akarjunk, hanem ismerkedni, megismerni másokat, hisz ez a legjobb alkalom a kapcsolati tőkénk több fővel való bővítésére - fejti ki Ferling József, a BNI Magyarország kommunikációs igazgatója. - Érdemes kilépni a komfortzónánkból, és meglátni a lehetőséget a networkingben és az azáltal szerezhető kapcsolatokban, amelyek később akár a vállalkozásunkra és partnerségeinkre, akár pedig a magánéletünkre is hatással lehetnek.

 

Forrás: Ferling, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

onk-2015-400-1475925420.jpg

Budapest, 2016. október 9. - Kettőről háromra jutni, vagy ötről hatra - az egyik legnagyobb kihívás a hazai vállalkozások előtt. A sikeres üzleti gyakorlatok eltanulása üzletmentő, a jó példa ragadós lehet. Ehhez nyújt profi keretet immár nyolcadik alkalommal Magyarország legnagyobb üzleti kapcsolatépítő találkozója.

Budapest, 2015. augusztus 24. - A fogyasztói visszajelzések azt mutatják, hogy minden igyekezet ellenére is nehéz ma tudatos, megalapozott információkon nyugvó vásárlói döntéseket hozni. A jogi útvesztőkben, a panaszrendezési lehetőségekben, a termékek dömpingjében eligazodni szinte lehetetlen feladat a fogyasztók számára.

Budapest, 2016. szeptember 6. - Szigetvári Zrínyi Miklós évszázados példa a magyar nemzetnek, igazi nemzeti hős, és ami Szigetváron történt, az az egész nemzet ügye - mondta el az MTI-nek a Zrínyi-emlékév központi rendezvénye, a Zrínyi-napok alkalmából az emberi erőforrások minisztere.