Emeljük vizespoharunkat!

2014. március 25., kedd 17:50

happy2014hivo-1395767146.jpgBudapest, 2014. március 25. - Ezen a héten az ország 144 oktatási, nevelési intézményében ismét az ivóvíz kerül a középpontba és a poharakba! A vízfogyasztást népszerűsítő HAPPY-héten idén több mint 43 ezer gyerek vesz részt 106 településről - értesült az OBJEKTÍV Hírügynökség.

Az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet által, ötödik éve meghirdetett HAPPY-héten a gyerekek az OÉTI honlapjáról letölthető, részletesen kidolgozott órai anyagok és kreativitást igénylő feladatok, játékok segítségével ismerkednek meg a vízivás előnyeivel és a cukros italok fogyasztásának káros következményeivel. A program a komplexitásra törekszik, ezért a szülőket sem hagyja ki, számukra is szolgál jó tanácsokkal.

hirdetés

 

Az idén 23 cég ajánlott fel 64 ezer liternyi vizet, aminek köszönhetően a gyerekeknek kulturált körülmények között van lehetőségük a vízfogyasztásra. A 2014-ben regisztrált iskolák 34%-ában egyáltalán nincs vízcsap/ivókút a tanteremben vagy a folyosón, 27%-ban pedig 1-3 vízcsapon osztoznak. A HAPPY-hét hosszú távú célja között szerepel, hogy minden iskolában a mosdókon kívül is hozzáférhető legyen az ingyenes víz, biztosítva a gyerekek számára a kulturált vízfogyasztást.

 

A HAPPY-hetet megszervező intézmények nyereményjátékon is részt vesznek. A fődíjat azok között az intézmények között sorsolja ki az Intézet, melyekben a legtöbb vízfogyasztást népszerűsítő programot valósították meg. A fődíj egy interaktív oktatással egybekötött főzőtanfolyam "A főzés 6alma" főzőiskolában, sok játékkal és meglepetéssel.

 

A csatlakozó iskolák tanulói a HAPPY-hét utolsó napján, az első óra utáni szünetben egyszerre emelik poharukat!

 

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség, fotó: OÉTI

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2014. február 23. - Tavaly 13,9 százalékkal kevesebb cég alakult Magyarországon, mint az előző évben. A cégszámhoz viszonyítva Baranya és Pest megyében alakult a legkevesebb új vállalkozás - közölte a héten a Bisnode üzleti információszolgáltató.

Budapest, 2016. február 14. - Az idei első hónapban a Duna House becslése szerint az ingatlanpiaci forgalom a szezonalitásnak megfelelő képet mutatta.

koszikave2015-400-1442037549.jpgPécs, 2015. szeptember 12. - A kávé a világon az egyik legismertebb kultúrnövény, a belőle készült ital pedig az egyik legelterjedtebb élvezeti cikk a Földön. A töretlen népszerűségnek örvendő frissítő ismertségét először az angliai rákbetegeket támogató Macmillan Cancer Support alapítvány használta forrásteremtő kezdeményezéshez.