Elektromos járműveket tesztel a Posta

2015. szeptember 29., kedd 06:05

Budapest, 2015. szeptember 29. - Nyár vége óta elektromos autókat és motorokat tesztel a Magyar Posta. Az autókat az első hónapokban Budapesten, később pedig vidéken használják csomagkézbesítési feladatok ellátására, a motorokat futárpostai területen tesztelik - mondta Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója.

A 2015. szeptember 25-én délelőtt, a cég budaörsi Országos Logisztikai Központjában tartott sajtótájékoztatóján bemutatott hat gépjárművet a Citroen (Citroen Berlingo), a Nissan (Nissan ENV 200), a Volkswagen (VW Golf7), a Kia (Kia Soul), valamint a Renault (Renault Kangoo) bocsátotta a cég rendelkezésére, a motorokat pedig a Govecs biztosította. A tesztidőszak átlagosan fél évig tart - mondta Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója.

 

e-tesztjarmuvek-posta600-1443473427.jpg

hirdetés

 

A gyári adatok alapján az egy töltéssel megtehető távolság 150-170 km, azonban ezt az értéket több tényező is döntően befolyásolja, mint például a járműbe épített eszközök használata, a sofőr vezetési technikája, forgalmi helyzetek, illetve az adott terepviszonyok. A tesztautókkal a társaság az eddigi tapasztalatok szerint - feladattól függően - átlagosan 60-100 km-t tesz meg naponta. A vezérigazgató elmondta, hogy a tesztelési időszak végén a Posta kiértékeli az eredményeket, a kapott adatok függvényében hoz döntést arról, hogy bővíteni kívánja-e elektromos autókkal gépjárműflottáját.

___

 

A Magyar Posta az elmúlt két évben elkezdte autóflottája korszerűsítését. 2013 óta idáig 500 autót cserélt le, a közeljövőben pedig további több száz új autó üzembe helyezését tervezi. A korszerűsítésnek köszönhetően a cég 12 000 járműből álló flottájának átlagéletkora jelentősen csökkent, a gépkocsiállomány életkora 10 évről 8 évre.

A Posta járművei egy év alatt nagyságrendileg 80 millió kilométert tesznek meg, ez annyit jelent, mintha kétezerszer megkerülnék a Földet. A járműflotta üzemanyag-felhasználása 2014-ben összesen több mint 8 millió liter volt.

2013-ban a vállalat autóit műholdas járműkövető rendszerrel szereltük fel az optimálisabb járatszervezés és a  hatékonyságnövelés érdekében. Ennek a járatoptimalizációs rendszernek köszönhetően nemcsak a flotta működési és üzemanyag költsége csökkenthető, hanem egyúttal a szállítással járó környezetterhelés is. A Magyar Posta Zrt. mint az ország egyik jelentős járműparkkal rendelkező vállalata, a környezettudatos vezetési stílust és járműhasználatot belső képzések keretében igyekszik beépíteni a vállalati kultúrába, és kiemelt figyelmet fordít a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. A társaság környezetvédelem iránti elkötelezettségét mutatja, hogy 2008–2014 között közel 20%-kal csökkentette a tevékenységéből eredő CO2-kibocsátást.

 

Forrás és fotó: Magyar Posta

Kapcsolódó cikkek

Pécs, 2015. szeptember 20. - A magyar kultúrának szerves része a panaszkodás, ami okoz ugyan némi megnyugvást a háborgó léleknek, de a problémákra általában nem megoldás. A pécsi GVTI (Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda) fogyasztóvédők viszont épp a megoldások keresésében tudnak segíteni a hozzájuk fordulóknak - és most már a nemcsak az irodáikban, hanem Magyarország legnépszerűbb online fogyasztóvédelmi közösségében, a Tékozló Homár blogon.

Budapest, 2016. november 7. - Újra megnyitja kapuit a Fiatal Vállalkozók Hete november 14-én. A 9. alkalommal megszervezett országos rendezvénysorozat célja, hogy segítsen a jelen és a jövő fiatal vállalkozóinak az ötletelésben, az elindulásban, a boldogulásban és a kudarcok minimalizálásában. Ehhez a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) idén is olyan előadókat sorakoztat fel, akik motiválnak, és irányt mutatnak az érdeklődő fiataloknak.

kezfogas400-1462216717.jpg

Budapest, 2016. május 3. - Egy vállalkozásnak folyamatosan szüksége van új munkapartnerekre és vevőkre. Több száz eseményen vehetünk részt, és számtalan névjegykártyát cserélhetünk, ami talán néhány kapcsolatot hozhat, de a tudatos networking lesz az, ami sokkal több jelentős üzleti partnerséget hoz.