Elektromos járműveket tesztel a Posta

2015. szeptember 29., kedd 06:05

Budapest, 2015. szeptember 29. - Nyár vége óta elektromos autókat és motorokat tesztel a Magyar Posta. Az autókat az első hónapokban Budapesten, később pedig vidéken használják csomagkézbesítési feladatok ellátására, a motorokat futárpostai területen tesztelik - mondta Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója.

A 2015. szeptember 25-én délelőtt, a cég budaörsi Országos Logisztikai Központjában tartott sajtótájékoztatóján bemutatott hat gépjárművet a Citroen (Citroen Berlingo), a Nissan (Nissan ENV 200), a Volkswagen (VW Golf7), a Kia (Kia Soul), valamint a Renault (Renault Kangoo) bocsátotta a cég rendelkezésére, a motorokat pedig a Govecs biztosította. A tesztidőszak átlagosan fél évig tart - mondta Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója.

 

e-tesztjarmuvek-posta600-1443473427.jpg

hirdetés

 

A gyári adatok alapján az egy töltéssel megtehető távolság 150-170 km, azonban ezt az értéket több tényező is döntően befolyásolja, mint például a járműbe épített eszközök használata, a sofőr vezetési technikája, forgalmi helyzetek, illetve az adott terepviszonyok. A tesztautókkal a társaság az eddigi tapasztalatok szerint - feladattól függően - átlagosan 60-100 km-t tesz meg naponta. A vezérigazgató elmondta, hogy a tesztelési időszak végén a Posta kiértékeli az eredményeket, a kapott adatok függvényében hoz döntést arról, hogy bővíteni kívánja-e elektromos autókkal gépjárműflottáját.

___

 

A Magyar Posta az elmúlt két évben elkezdte autóflottája korszerűsítését. 2013 óta idáig 500 autót cserélt le, a közeljövőben pedig további több száz új autó üzembe helyezését tervezi. A korszerűsítésnek köszönhetően a cég 12 000 járműből álló flottájának átlagéletkora jelentősen csökkent, a gépkocsiállomány életkora 10 évről 8 évre.

A Posta járművei egy év alatt nagyságrendileg 80 millió kilométert tesznek meg, ez annyit jelent, mintha kétezerszer megkerülnék a Földet. A járműflotta üzemanyag-felhasználása 2014-ben összesen több mint 8 millió liter volt.

2013-ban a vállalat autóit műholdas járműkövető rendszerrel szereltük fel az optimálisabb járatszervezés és a  hatékonyságnövelés érdekében. Ennek a járatoptimalizációs rendszernek köszönhetően nemcsak a flotta működési és üzemanyag költsége csökkenthető, hanem egyúttal a szállítással járó környezetterhelés is. A Magyar Posta Zrt. mint az ország egyik jelentős járműparkkal rendelkező vállalata, a környezettudatos vezetési stílust és járműhasználatot belső képzések keretében igyekszik beépíteni a vállalati kultúrába, és kiemelt figyelmet fordít a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. A társaság környezetvédelem iránti elkötelezettségét mutatja, hogy 2008–2014 között közel 20%-kal csökkentette a tevékenységéből eredő CO2-kibocsátást.

 

Forrás és fotó: Magyar Posta

Kapcsolódó cikkek

gen-munka400-1418188208.jpgBudapest, 2014. december 10. - Egy friss, nagymintás hazai kutatás kimutatta, hogy az eltérő generációkba tartozó munkatársak nehezebben találják meg egymással a hangot, mint saját kortársaikkal. A generációs különbségek kihatnak a munkahelyi együttműködés hatékonyságára is - ezek a legfontosabb megállapításai a Coaching Team által elvégzett felmérésnek.

karacsonyfa400-1481868333.jpg

Budapest, 2016. december 16. - Idén először indult útjára a Karácsonyi Szeretetfutár Program, amely annak a közel félezer gyermeknek igyekszik örömet vinni a szívébe, akinek egészségi állapota még karácsonykor sem teszi lehetővé, hogy elhagyja a kórházat. Magyarországon átlagosan közel félezer ilyen kis beteg tölti az év utolsó heteit valamelyik gyermekosztályon.

Budapest, 2016. július 7. - Az Adecco immár második alkalommal hirdette meg CEO for One Month programját, amelyben 49 ország Adecco ügyvezetői mellé kerestek fiatal tehetségeket. A „miniCEO”-k egyedülálló lehetőséget kapnak arra, hogy belelássanak egy vállalat vezetésébe, egy ügyvezető mindennapjaiba. Az Adecco a programmal a pályakezdők munkaerőpiaci kilátásait szeretné javítani, közelebb hozva egymáshoz az elméleti képzést és a gyakorlati munkavégzést.