Egyre fiatalabbak vásárolnak az interneten

2015. december 27., vasárnap 08:00

lany-internet400-1451167451.jpg

Budapest, 2015. december 27. - A magyar fiatalok gyorsan reagálnak az új trendekre, az online vásárlás térhódítására, s egyre fiatalabb korban kezdenek el az interneten vásárolni - közölte a K&H.

A K&H elemzéséből kiderül az is, hogy az e-kereskedelemben már egyre több napi fogyasztási cikket is vesznek, és a felnőttek mellett fokozatosan megjelenik a fiatalabb generáció: a 15-29 év közöttiek fele tájékozódik az interneten élelmiszer, vegyi áru és kozmetikai termékekről. A tájékozódás fázisától pedig nagyon sokan eljutnak a vásárlásig, amit mutat az is, hogy a magyar fiatalok 87 százaléka már vásárolt a weben, 54 százaléka pedig rendszeresen bankol interneten.

hirdetés

 

Az adatok szerint 2014-ben volt tapasztalható először ugrásszerű növekedés az interneten keresztül intézett tranzakciók arányában, és az idén is folyamatosan emelkedik az ilyen ügyletek száma: a statisztikák szerint tavaly az online vásárlók száma elérte a 3,4 milliót Magyarországon, ami a rendszeresen internetezők 72 százaléka.

 

A bank azonban felhívta a figyelmet arra is, hogy a körültekintő és minden szempontból biztonságos vásárláshoz nem elég csak az internet és a technológia ismerete, szükség van hozzá az alapvető pénzügyi ismeretekre. Közölték, bár már sok kiskamasz rendelkezik folyószámlával, bankkártyával és okos eszközökkel, még híján van a megfelelő tapasztalatoknak és az információknak ahhoz, hogy felelős fogyasztóként vásároljon. Nekik ad támogatást a K&H egyik pénzügyi programja.

 

Forrás: MTI

Kapcsolódó cikkek

Pécs, 2015. május 26. - Nem kisebb célt tűzött ki a Szemem Fénye Alapítvány, mint összefogni az egész országot a gyermekhospice ügyének támogatásáért. A szervezet nemrég jelentette be, hogy még idén elkezdődhet hazánk harmadik gyermekhospice házának megépítése Romonyán. A projekt megvalósulását egy országos roadshow-val kívánják támogatni.

Budapest, 2016. november 28. - Nem vagyunk messze attól, hogy akár teljes házépítést rendeljenek online az építtetők - véli a Mapei Kft., miután 3500 lakossági építtető megkérdezésével végzett online felmérést a médiafogyasztási szokásaikról novemberben.

Budapest, 2014. szeptember 15. - A feketegazdaság a magyar GDP 22 százalékára rúgott 2013-ban, míg Szlovákiában 15, Ausztriában 7,5 százalék volt ugyanez az arány. Az elmúlt években a feketemunka mértéke hazánkban csak 1 százalékkal csökkent. A Randstad által készített Flexibility at Work 2014 tanulmány szerint a számla nélküli, illegális pénzmozgások csökkentésével és az atipikus munkavégzés megkönnyítésével tovább lehetne fehéríteni a gazdaságot.