Egy „X” és más semmi

2016. január 10., vasárnap 08:05

Budapest, 2016. január 10. - 2016-ban sokaknak már nem kell időt szánni a személyijövedelemadó-bevallásra, helyettük azt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal készítheti el. Nincs más teendő, csak élni kell az új lehetőséggel és január végéig a bevallási-nyilatkozatot kell választani.

Akik 2015-ben kizárólag munkáltatótól szereztek jövedelmet, kedvezményt nem érvényesítettek és nem is tudnak, nem tesznek önkéntes kölcsönös biztosító pénztári, nyugdíj-előtakarékossági, valamint nyugdíjbiztosítási nyilatkozatot, dönthetnek a bevallási-nyilatkozat mellett.

hirdetés

 

A magánszemélyek azon a nyomtatványon (15M30), amelyet munkáltatójuktól kapnak tavalyi jövedelmükről, egy „X” jelölésével február 1-jéig (2016. január 31-e vasárnapra esik) nyilatkozhatnak, hogy felkérik a NAV-ot a bevallás elkészítésére. Ha a magánszemélynek több munkáltatója is van, szabadon dönthet, melyiknél tesz nyilatkozatot. Más egyéb teendő nem lesz az szja-bevallással kapcsolatban.

 

Azok pedig, akiknek jelenleg nincs munkáltatójuk, közvetlenül a NAV-nak nyilatkozhatnak a 15NY31-es adatlapon. A hivatal kizárólag azokkal veszi fel a kapcsolatot, akiknek visszaigényelhető, vagy befizetendő adójuk lesz.

 

A magánszemély adójának 1+1 %-át továbbra is felajánlhatja civil szervezetnek, egyháznak költségvetési előirányzatra. Nyilatkozatát a munkáltatóján keresztül, vagy közvetlenül az adóhivatalnak papíron, illetve elektronikusan is megküldheti.

 

Forrás: Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Kapcsolódó cikkek

irogep400-1474402813.jpg

Pécs, 2016. szeptember 21. - Az idő múlására figyelmeztető első ijesztő jel az volt, amikor a gyakornoki programunkra olyan jelöltek érkeztek, akik még meg sem születtek akkor, amikor ebbe belekezdtünk - mondja Ferling József, a 25. születésnapját idén ünneplő FERLING alapítója.

A németországi Praktiker AG rövidesen kezdeményezni fogja a felszámolási kérelem megindítását, ez azonban nem érinti a barkácsáruházlánc magyarországi érdekeltségét, a cég továbbra is működteti áruházait Magyarországon - közölte a cég csütörtökön az MTI-vel.

add-friend-7-400-1429673291.jpgBudapest, 2015. április 22. - Áprilisban indult el a Disney Csatorna és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Add Friend kampánya. Ennek keretein belül április 20-án a 6-18 éves korosztálynak szóló dalszövegíró pályázat vette kezdetét. A verseny fődíjasa az értékes nyereményen kívül egy különleges élménnyel is gazdagodik: alkotását egy népszerű hazai előadó zenésíti meg.