Családi vállalatok pályázhatnak kiválósági díjra

2016. szeptember 25., vasárnap 07:05

Budapest, 2016. szeptember 25. - A családi vállalatok gazdasági és társadalmi értéke, jövőképe és az általuk meghatározott magatartási normák példaértékűek lehetnek nem csak a kisebb családi cégek, de a vállalati szektor egészére nézve is. A K&H díjat hirdet a magyarországi családi tulajdonban lévő vállalatok számára, hogy támogassa és elismerje hozzájárulásukat a gazdasághoz és elkötelezettségüket a társadalom iránt.

A K&H családi vállalatok kiválósági díj három kategóriában értékeli a családi cégek fenntartható működését, a családi értékek megőrzését és a generációváltás sikeres kezelését, valamint társadalmi felelősségvállalásukat.

 

Az utódlás, és ezzel a cégvezetés, illetve a tulajdonosi jog továbbadása európai és hazai szinten is az egyik legkomolyabb kihívás a családi vállalkozások életében. Mivel Magyarországon a családi vállalatok döntően a rendszerváltás idején jöttek létre, és a legtöbb cég életében a következő 5-10 évben lesz aktuális az utódlás kérdésének megoldása, ezért ez a folyamat nálunk különösen látványos és meghatározó lehet a cégek és a gazdaság szempontjából egyaránt.

hirdetés

 

- Számos olyan eset van, ami példaértékű, és követendő lehet a többi vállalkozás számára is. Ezeket a sikeres utódlási helyzeteket, a családi vállalatok gazdasági és társadalmi értékeinek megőrzését és továbbvitelét szeretnénk bemutatni, ezzel együtt felhívva a figyelmet a szükséges lépésekre is - mondta Ékes Ákos, a K&H vállalati üzletfejlesztés vezetője.

 

A K&H társadalmi felelősségvállalási területei közt régóta kiemelt figyelmet kap a környezetvédelem, az egészségvédelem és a pénzügyi oktatás. Ezek mellett jelent meg újként a vállalkozásösztönzés, amelynek részeként kiemelt hangsúlyt fektetünk a hazai családi vállalatok kiszolgálására, hosszú távú működésük és a családi értékek továbbvitelének támogatására.

 

A K&H díjat hirdet a magyarországi családi tulajdonban lévő vállalkozások számára, hogy támogassa és elismerje azok hozzájárulását a magyar gazdasághoz és elkötelezettségüket a társadalom iránt. A K&H családi vállalatok kiválósági díjra három kategóriában jelentkezhetnek a cégek: sikeres és fenntartható hosszú távú stratégia kidolgozása és megvalósítása, a családi értékek beépítése a vállalatvezetésbe és a generációváltás sikeres kezelése, valamint a cég elkötelezettsége a társadalom iránt, felelősségvállalása a szűkebb vagy tágabb közösségért, amelyben működik.

 

A pályázatokat szakmai zsűri értékeli, melynek tagjai: Bárány László, a Felelős Családi Vállalatokért Magyarországon Egyesület elnöke, Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója, dr. Heidrich Balázs, a Budapesti Gazdasági Egyetem rektora, Galambos Márton, a Forbes magazin főszerkesztője, Ékes Ákos, a K&H Bank Vállalati üzletfejlesztés vezetője és Horváth Magyary Nóra, a K&H Bank kommunikációs igazgatója.

 

A pályázat benyújtásának határideje: 2016. október 31.

 

A díjra azok a Magyarországon bejegyzett cégek jelentkezhetnek, amelyek éves árbevétele meghaladja a 300 millió forintot, a vállalat többségi tulajdona magánszemélyek kezében, legalább 25%-a pedig egy család tulajdonában van, és a családnak legalább az egyik tagja aktívan részt vesz a vállalat vezetésében vagy a stratégiai döntések meghozatalában.

 

Forrás: K&H, további információk és nevezési lap: https://www.kh.hu/kivalosagi-dij

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2013. december 8. - Hét csapat szállt versenybe Budapesten az első országos középiskolai pénzügyi-gazdasági verseny, a PénzSztár elődöntőjében. A végeredmény alapján az első négy helyezett - köztük a pécsi Aranycsapat - jutott tovább a december 19-i, ugyancsak budapesti országos döntőbe - közölte a versenyt lebonyolító TAS-11 Kft. az MTI-vel.

centerke400-1451751373.jpg

Budapest, 2016. január 3. - Sokan élnek elszigetelve a társadalomtól, de nem csak tanyán vagy külterületen, akár még tömbházon belül vagy magánházas környéken is. Sokan a fűtetlen szobákban, alultápláltan, nélkülözve kénytelenek élni.

Budapest, 2015.01.15. - Az elmúlt évben 28 százalékkal több hirdetés között böngészhettek online az álláskeresők, mint 2013-ban. Ráadásul egyre gyakoribb, hogy a fizikai munkát fedő pozíciókat is az interneten töltik be, derül ki a Profession.hu éves jelentéséből. Az év utolsó három hónapjában az értékesítés és kereskedelem kategóriában hirdették meg a legtöbb új pozíciót, és ezekre az állhirdetésekre is jelentkeztek a legtöbben.