Családi üzletek az utódlás próbatétele előtt

2015. április 13., hétfő 06:05

Budapest, 2015. április 13. - „Segítség, megöregedtem! De mi lesz a családi vállalkozásommal?” A rendszerváltás után alapított családi üzleteket a generációváltás problémája ezekben az években állítja igazi próbatétel elé.

Miközben a GDP 70-90%-át szinte mindenütt a családi vállalkozások adják, a rendszerváltás után alapított családi cégek mostanában szembesülnek az utódlás problémájával, amely akár végveszélybe is sodorhatja őket. A 90-es évek elején alakult családi vállalkozások alapítói ebben az évtizedben érik el azt a kort, amely miatt már vállalkozásuk átadását kell megszervezniük. Az azonban már korántsem biztos, hogy megfelelő örököst találnak.

hirdetés

 

A magyar üzleti életben akadnak pozitív, a generációváltás problémáját orvosolni képes példák. Szűcs Károly, az egyik hazai, családi tulajdonban lévő építőipari vállalkozás vezetője idén januárban állt cégük élére. Elmondása szerint édesapjának nagy szerepe volt abban, hogy műszaki érdeklődését végül a családi vállalkozásban kamatoztassa.

 

Károly több évnyi üzletfejlesztéssel és -vezetéssel a háta mögött fokozatosan veszi át a családi vállalkozást, melynél a fő kihívást a kapcsolati tőke „átörökítése” jelenti. „Ez bizalmi kérdés, nagyon fontos, hogy ki kit ismer személyesen. Elengedhetetlen, hogy saját kapcsolati tőkét alakítsunk ki - mondja a cégvezető. - Ebben óriási szerepe van a tudatos üzleti kapcsolatépítésnek, az üzleti közösségnek, ahová heti rendszerességgel járok. A bizalmon alapuló kapcsolatok segítségével itt egy lehetőségekkel teli kontinensre csöppentem. Másfél év alatt határozottságot, önbizalmat adtak nekem, illetve javult a fellépő- és kapcsolatteremtő készségem a heti ritmusban fenntartott tudatos networking tevékenységnek köszönhetően.”

 

A heti rendszerességgel üzleti találkozókat szervező, profi üzleti közösséget és jutalékmentes ajánlásokat generáló Business Network International (BNI) nem csak az utódlás problémájával szembenéző családi vállalkozások számára kínál kiváló terepet a fejlődéshez. Az „Aki ad, az nyer!®” üzleti modell a kis- és középvállalkozások számára jelentős árbevétel-növekedést és széles körű kapcsolatépítési lehetőségeket kínál.

 

Forrás: Ferling, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2014. május 8. - Az új hatályba lépő rendelet alapvetően változtat mind a távollévők között szerződések - ilyenek például az online rendelések -, mind az üzlethelyiségen kívül fogyasztóval kötött szerződések - termékbemutatók - szabályain. A most hatályban lévő kormányrendeletek ezzel egy időben érvényüket vesztik június 13-tól.

Alaptörvény-ellenesnek ítélte a választási eljárásról szóló törvény több rendelkezését, így a minden választóra kiterjedő regisztrációs kötelezettséget az Alkotmánybíróság (Ab) pénteken - tájékoztatott a testület közleményében. Rogán Antal ezt követően bejelentette: nem lesz választási regisztráció 2014-ben. László Róbert politológus szerint a Fidesz felmérte, hogy nem érdemes ragaszkodni tervükhöz, ezért nem akarnak konfrontálódni most. Az Együtt 2014 szerint az Ab döntése minden választópolgár számára "rendkívül tanulságos".

Budapest, 2014. július 20. - Kiemelkedő eredményekkel zajlott le az első négy Skool-workshop, melynek célja, hogy minél több 11 és 16 év közötti lányt vonjanak be a technológia világába. Az utolsó két műhelyre több mint négyszeres volt a túljelentkezés. Összesen 60 lány vett részt a programokon, és szintén ennyi önkéntes segített a workshopok megvalósításában. Jó hír azoknak, akik nem tudtak részt venni ez első műhelyeken, hogy a nagy érdeklődés miatt hamarosan az Ericsson irodájában tart újabb foglalkozást a Skool.