Családi üzletek az utódlás próbatétele előtt

2015. április 13., hétfő 06:05

Budapest, 2015. április 13. - „Segítség, megöregedtem! De mi lesz a családi vállalkozásommal?” A rendszerváltás után alapított családi üzleteket a generációváltás problémája ezekben az években állítja igazi próbatétel elé.

Miközben a GDP 70-90%-át szinte mindenütt a családi vállalkozások adják, a rendszerváltás után alapított családi cégek mostanában szembesülnek az utódlás problémájával, amely akár végveszélybe is sodorhatja őket. A 90-es évek elején alakult családi vállalkozások alapítói ebben az évtizedben érik el azt a kort, amely miatt már vállalkozásuk átadását kell megszervezniük. Az azonban már korántsem biztos, hogy megfelelő örököst találnak.

hirdetés

 

A magyar üzleti életben akadnak pozitív, a generációváltás problémáját orvosolni képes példák. Szűcs Károly, az egyik hazai, családi tulajdonban lévő építőipari vállalkozás vezetője idén januárban állt cégük élére. Elmondása szerint édesapjának nagy szerepe volt abban, hogy műszaki érdeklődését végül a családi vállalkozásban kamatoztassa.

 

Károly több évnyi üzletfejlesztéssel és -vezetéssel a háta mögött fokozatosan veszi át a családi vállalkozást, melynél a fő kihívást a kapcsolati tőke „átörökítése” jelenti. „Ez bizalmi kérdés, nagyon fontos, hogy ki kit ismer személyesen. Elengedhetetlen, hogy saját kapcsolati tőkét alakítsunk ki - mondja a cégvezető. - Ebben óriási szerepe van a tudatos üzleti kapcsolatépítésnek, az üzleti közösségnek, ahová heti rendszerességgel járok. A bizalmon alapuló kapcsolatok segítségével itt egy lehetőségekkel teli kontinensre csöppentem. Másfél év alatt határozottságot, önbizalmat adtak nekem, illetve javult a fellépő- és kapcsolatteremtő készségem a heti ritmusban fenntartott tudatos networking tevékenységnek köszönhetően.”

 

A heti rendszerességgel üzleti találkozókat szervező, profi üzleti közösséget és jutalékmentes ajánlásokat generáló Business Network International (BNI) nem csak az utódlás problémájával szembenéző családi vállalkozások számára kínál kiváló terepet a fejlődéshez. Az „Aki ad, az nyer!®” üzleti modell a kis- és középvállalkozások számára jelentős árbevétel-növekedést és széles körű kapcsolatépítési lehetőségeket kínál.

 

Forrás: Ferling, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

Budapest 2014. június 23. - A Telenor adatcsomag-előfizetéssel rendelkező ügyfelei augusztus 31-ig belföldön teljesen ingyenesen használhatják a Facebookot mobileszközeiken és számítógépükön egyaránt.

Az oktatási államtitkárság bízik abban, hogy az országszerte tapasztalható hallgatói ellenállásból megértés lesz, mert "a változások a hallgatókért és nem ellenük vannak." Ezért megbeszéléseket kezdeményeznek, valószínűleg azzal a szándékkal, hogy a keretszámcsökkenéseket lenyomják a hallgatói önkormányzatok torkán.

Budapest, 2015. május 14. - Az üzleti világban elengedhetetlen a jó tárgyalókészség. Brian Tracy, a világ egyik legismertebb motivációs előadója és üzleti trénere három olyan tippet árul el, amely hatékony tárgyalóvá tesz.