Családi üzletek az utódlás próbatétele előtt

2015. április 13., hétfő 06:05

Budapest, 2015. április 13. - „Segítség, megöregedtem! De mi lesz a családi vállalkozásommal?” A rendszerváltás után alapított családi üzleteket a generációváltás problémája ezekben az években állítja igazi próbatétel elé.

Miközben a GDP 70-90%-át szinte mindenütt a családi vállalkozások adják, a rendszerváltás után alapított családi cégek mostanában szembesülnek az utódlás problémájával, amely akár végveszélybe is sodorhatja őket. A 90-es évek elején alakult családi vállalkozások alapítói ebben az évtizedben érik el azt a kort, amely miatt már vállalkozásuk átadását kell megszervezniük. Az azonban már korántsem biztos, hogy megfelelő örököst találnak.

hirdetés

 

A magyar üzleti életben akadnak pozitív, a generációváltás problémáját orvosolni képes példák. Szűcs Károly, az egyik hazai, családi tulajdonban lévő építőipari vállalkozás vezetője idén januárban állt cégük élére. Elmondása szerint édesapjának nagy szerepe volt abban, hogy műszaki érdeklődését végül a családi vállalkozásban kamatoztassa.

 

Károly több évnyi üzletfejlesztéssel és -vezetéssel a háta mögött fokozatosan veszi át a családi vállalkozást, melynél a fő kihívást a kapcsolati tőke „átörökítése” jelenti. „Ez bizalmi kérdés, nagyon fontos, hogy ki kit ismer személyesen. Elengedhetetlen, hogy saját kapcsolati tőkét alakítsunk ki - mondja a cégvezető. - Ebben óriási szerepe van a tudatos üzleti kapcsolatépítésnek, az üzleti közösségnek, ahová heti rendszerességgel járok. A bizalmon alapuló kapcsolatok segítségével itt egy lehetőségekkel teli kontinensre csöppentem. Másfél év alatt határozottságot, önbizalmat adtak nekem, illetve javult a fellépő- és kapcsolatteremtő készségem a heti ritmusban fenntartott tudatos networking tevékenységnek köszönhetően.”

 

A heti rendszerességgel üzleti találkozókat szervező, profi üzleti közösséget és jutalékmentes ajánlásokat generáló Business Network International (BNI) nem csak az utódlás problémájával szembenéző családi vállalkozások számára kínál kiváló terepet a fejlődéshez. Az „Aki ad, az nyer!®” üzleti modell a kis- és középvállalkozások számára jelentős árbevétel-növekedést és széles körű kapcsolatépítési lehetőségeket kínál.

 

Forrás: Ferling, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

Budapest-Pécs 2016. augusztus 31. - Szeptember 11-ig várja az érdeklődő, motivált gyerekek jelentkezését a Mathias Corvinus Collegium (MCC) Fiatal Tehetség Programja.

Budapest, 2014. május 14. - A meteorológiai előrejelzések alapján fokozatosan erősödő szélre számíthatunk, elsősorban a dunántúli területeken, ahol akár 100 km/órát meghaladó lökések is várhatóak, emellett péntekig akár 50-100 mm csapadék is eshet. A rendkívüli időjárás miatt várhatóan többfelé vízátfolyások vagy fakidőlések is lehetnek, ezért a Magyar Közút Nonprofit Zrt. arra kéri a közlekedőket, hogy a szokásosnál is nagyobb óvatossággal vezessenek a következő napokban, utazás előtt pedig minden esetben tájékozódjanak az aktuális útviszonyokról.

mackot-karacsonyra400-1482212882.jpg

Diósjenő, 2016. december 20. - A Mackó Mama Alapítvány és a Fürgefutár.hu közös karácsonyi akciójának eredményeként több száz plüssfigura gyűlt össze az ország különböző gyűjtőpontjain, hogy hat gyerekotthon kis lakóinak karácsonyát tegyék szebbé.