Családi üzletek az utódlás próbatétele előtt

2015. április 13., hétfő 06:05

Budapest, 2015. április 13. - „Segítség, megöregedtem! De mi lesz a családi vállalkozásommal?” A rendszerváltás után alapított családi üzleteket a generációváltás problémája ezekben az években állítja igazi próbatétel elé.

Miközben a GDP 70-90%-át szinte mindenütt a családi vállalkozások adják, a rendszerváltás után alapított családi cégek mostanában szembesülnek az utódlás problémájával, amely akár végveszélybe is sodorhatja őket. A 90-es évek elején alakult családi vállalkozások alapítói ebben az évtizedben érik el azt a kort, amely miatt már vállalkozásuk átadását kell megszervezniük. Az azonban már korántsem biztos, hogy megfelelő örököst találnak.

hirdetés

 

A magyar üzleti életben akadnak pozitív, a generációváltás problémáját orvosolni képes példák. Szűcs Károly, az egyik hazai, családi tulajdonban lévő építőipari vállalkozás vezetője idén januárban állt cégük élére. Elmondása szerint édesapjának nagy szerepe volt abban, hogy műszaki érdeklődését végül a családi vállalkozásban kamatoztassa.

 

Károly több évnyi üzletfejlesztéssel és -vezetéssel a háta mögött fokozatosan veszi át a családi vállalkozást, melynél a fő kihívást a kapcsolati tőke „átörökítése” jelenti. „Ez bizalmi kérdés, nagyon fontos, hogy ki kit ismer személyesen. Elengedhetetlen, hogy saját kapcsolati tőkét alakítsunk ki - mondja a cégvezető. - Ebben óriási szerepe van a tudatos üzleti kapcsolatépítésnek, az üzleti közösségnek, ahová heti rendszerességgel járok. A bizalmon alapuló kapcsolatok segítségével itt egy lehetőségekkel teli kontinensre csöppentem. Másfél év alatt határozottságot, önbizalmat adtak nekem, illetve javult a fellépő- és kapcsolatteremtő készségem a heti ritmusban fenntartott tudatos networking tevékenységnek köszönhetően.”

 

A heti rendszerességgel üzleti találkozókat szervező, profi üzleti közösséget és jutalékmentes ajánlásokat generáló Business Network International (BNI) nem csak az utódlás problémájával szembenéző családi vállalkozások számára kínál kiváló terepet a fejlődéshez. Az „Aki ad, az nyer!®” üzleti modell a kis- és középvállalkozások számára jelentős árbevétel-növekedést és széles körű kapcsolatépítési lehetőségeket kínál.

 

Forrás: Ferling, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

3-ok-hogy-ne-dolj-be400-1472746436.jpg

Budapest, 2016. szeptember 2. - Már több mint 15 millióan töltötték le telefonjukra és a felhasználók átlagosan 33 percet játszanak vele egy nap - ez kétszer annyi idő, mint amit a Facebookon töltenek. Az app csak az Egyesült Államokban naponta 1,6 millió dollárt hoz az alkalmazáson belüli vásárlásokkal.

Budapest, 2016. július 7. - Az Adecco immár második alkalommal hirdette meg CEO for One Month programját, amelyben 49 ország Adecco ügyvezetői mellé kerestek fiatal tehetségeket. A „miniCEO”-k egyedülálló lehetőséget kapnak arra, hogy belelássanak egy vállalat vezetésébe, egy ügyvezető mindennapjaiba. Az Adecco a programmal a pályakezdők munkaerőpiaci kilátásait szeretné javítani, közelebb hozva egymáshoz az elméleti képzést és a gyakorlati munkavégzést.

munkahely400-1477205048.jpg

Budapest, 2016. október 24. - A boldog munkatársak előnye nyilvánvaló és magától értetődő. Számos tanulmány szerint a munkatársak elégedettsége összefüggésben áll teljesítményükkel - egy lehangolt munkahelyi környezet egyszerűen lehetetlenné teszi a sikeres együttműködést.