Családi üzletek az utódlás próbatétele előtt

2015. április 13., hétfő 06:05

Budapest, 2015. április 13. - „Segítség, megöregedtem! De mi lesz a családi vállalkozásommal?” A rendszerváltás után alapított családi üzleteket a generációváltás problémája ezekben az években állítja igazi próbatétel elé.

Miközben a GDP 70-90%-át szinte mindenütt a családi vállalkozások adják, a rendszerváltás után alapított családi cégek mostanában szembesülnek az utódlás problémájával, amely akár végveszélybe is sodorhatja őket. A 90-es évek elején alakult családi vállalkozások alapítói ebben az évtizedben érik el azt a kort, amely miatt már vállalkozásuk átadását kell megszervezniük. Az azonban már korántsem biztos, hogy megfelelő örököst találnak.

hirdetés

 

A magyar üzleti életben akadnak pozitív, a generációváltás problémáját orvosolni képes példák. Szűcs Károly, az egyik hazai, családi tulajdonban lévő építőipari vállalkozás vezetője idén januárban állt cégük élére. Elmondása szerint édesapjának nagy szerepe volt abban, hogy műszaki érdeklődését végül a családi vállalkozásban kamatoztassa.

 

Károly több évnyi üzletfejlesztéssel és -vezetéssel a háta mögött fokozatosan veszi át a családi vállalkozást, melynél a fő kihívást a kapcsolati tőke „átörökítése” jelenti. „Ez bizalmi kérdés, nagyon fontos, hogy ki kit ismer személyesen. Elengedhetetlen, hogy saját kapcsolati tőkét alakítsunk ki - mondja a cégvezető. - Ebben óriási szerepe van a tudatos üzleti kapcsolatépítésnek, az üzleti közösségnek, ahová heti rendszerességgel járok. A bizalmon alapuló kapcsolatok segítségével itt egy lehetőségekkel teli kontinensre csöppentem. Másfél év alatt határozottságot, önbizalmat adtak nekem, illetve javult a fellépő- és kapcsolatteremtő készségem a heti ritmusban fenntartott tudatos networking tevékenységnek köszönhetően.”

 

A heti rendszerességgel üzleti találkozókat szervező, profi üzleti közösséget és jutalékmentes ajánlásokat generáló Business Network International (BNI) nem csak az utódlás problémájával szembenéző családi vállalkozások számára kínál kiváló terepet a fejlődéshez. Az „Aki ad, az nyer!®” üzleti modell a kis- és középvállalkozások számára jelentős árbevétel-növekedést és széles körű kapcsolatépítési lehetőségeket kínál.

 

Forrás: Ferling, bővebben: www.bni-hungary.com

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. január 27. - A magyarok többsége szerint már 30 éves kor előtt el kellene kezdeni takarékoskodni a nyugdíjra. 41 százalék úgy érzi, nagyon nehezen élne meg pusztán az állami nyugdíjból, 31 százalék szerint pedig a nyugdíja semmire sem lesz elég. Mindössze 23 százalék bízik ugyanolyan vagy jobb életszínvonalban, mint amiben most része van - állapította meg a K&H Biztosító friss felmérése. A kutatásból kiderült, hogy a magyarok szerint havi 10 és 20 ezer forint közötti összeget kell félretenni nyugdíj-kiegészítésként, a válaszadók többsége pedig azt tervezi, hogy a nyugdíj mellett is dolgozik majd.

Budapest, 2016. január 31. - A bevallási nyilatkozatot választók is rendelkezhetnek adójuk 1+1%-áról. Évek óta nagyjából csak a fele ajánlja fel adójának egy százalékát abból a mintegy négy és félmillió állampolgárból, aki személyi jövedelemadót fizet. Az szja 1+1%-áról idén is csakúgy, mint az elmúlt években május 20-áig lehet rendelkezni, szja-bevallási formától függetlenül.

Budapest, 2015. július 29. - Nehéz helyzetben vannak a lakást kereső diákok, egyrészt az elmúlt fél-háromnegyed évben meredeken emelkedő bérleti díjak, másrészt pedig amiatt, hogy a kínálat nem tudja kielégíteni az albérletek iránti nagy keresletet - közölte a Duna House (DH) ingatlan franchise hálózat.