Belehúztunk az Instagramon, de támad a Snapchat

2016. október 24., hétfő 07:00

kozossegi-media400-1477239706.jpg

Budapest, 2016. október 24. - Naponta 80 millió poszt, 3,5 milliárd like, regisztrált a pápa, és megjelentek az egy nap alatt eltűnő tartalmak - sűrű év áll az Instagram mögött, melyet jól példáznak a hazai számok is.

A második Magyar Instagram Körképből kiderül, hogy az elmúlt egy évben csökkent a megosztási, de nőtt a követési kedvünk, melynek legnagyobb nyertesei a hazai hírességek, de nincs okuk panaszra a magyar márkáknak sem. Az Instán kívül aktívan használt közösségi platform egyértelmű győztese a Snapchat, ahol a válaszadók közel 40 százaléka megtalálható.

 

A tavalyi évhez képest csökkent a magánemberek Instagram posztjainak gyakorisága, ám még így is minden második válaszadó hetente oszt meg tartalmat, leggyakrabban a 25-34 éves nők és a 35-44 éves férfiak - derült ki a Crane közösségi kutatásából, a második Magyar Instagram Körképből.

 

A megkérdezettek többsége barátokat és külföldi hírességeket követ - ez nem változott tavalyhoz képest -, ám idén 30 százalékról 50 százalékra ugrott a hazai celebeket követők száma. A szinte csak magyar közönséggel rendelkezők közül Dukai Regina, Sarka Kata és Istenes Bence örülhetnek a dobogós helyezéseknek. 

hirdetés

 

- A képmegosztó app népszerűsége töretlen úgy a civilek, mint a híres emberek körében. Idén március 19-étől például az Instagram felhasználói között köszönthetjük Ferenc pápát is, aki több mint 3 millió követőt szerzett már. Érdekesség, hogy Palvin Barbinak még nála is 1 millióval több rajongója van ezen a platformon" - mondta el Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélkapcsolati igazgatója, a projekt vezetője.

 

Direkt vagy bújtatott? Meglepő eredmény

 

Az ebook formában letölthető kutatási eredmények alapján elmondható, hogy a szelfik térhódítása még korántsem ért véget: minden 2. hölgy és minden 3. férfi készít rendszeresen magáról fotót, azonban egy másik ember önarcképét már kifejezetten idegesítő tartalomként jegyzik, kivételt ez alól mindössze a celeb szelfik jelentenek.

 

- Kifejezetten szelfit nem gyakran, inkább mások által rólam készített fotókat rakok ki. A posztjaim közül általában ezekre a képekre érkezik a legtöbb kedvelés és komment, melyekben még akkor is megkérdezik például, hogy mit viselek, amikor a márkát is bejelölöm a képen - avatott be a kulisszák mögé Dukai Regina.

 

- A tavalyi adatokhoz képest minimálisan csökkent a márkák iránti vonzódás, de így is minden második válaszadó követ vállalkozást vagy brandet. A celeb promóció azonban a márkáknak is kedvező lehet, hiszen a bújtatott termékelhelyezés sokkal eredményesebben működhet úgy, hogy a követők folyamatosan azt kérdezik, milyen rúzst, napszemüveget visel, vagy hol issza a reggeli kávéját. Fontos üzenet, hogy a klasszikus hirdetést a megkérdezettek fele kifejezetten idegesítőnek találja - tette hozzá Boroznaki Gergő.

 

Topon a Topjoy

 

A követők számának változása alapján a magyar brandek számára is fordulópont volt az elmúlt egy év. A dobogó első fokára idén a Topjoy állhatott fel 82 ezer követővel (tavaly a top5-ben nem szerepelt), melyet a Sugarbird (64 400) és a BP Shop Budapest (33 100) követ. A hazai divatcégek és médiumok sem panaszkodhatnak: előbbi esetében a Sugarbird vezet fölényesen, maga mögött hagyva a Nanushkát (25 200) és Daalarnát (20 600), míg utóbbinál a tv2 (58 500), a Glamour (41 200) és az Index (31 000) versenyeznek az elsőségért.

 

- Az üzleti felhasználók számára több fontos tendencia rajzolódott ki a felmérésből. Míg például a Facebookot, Pinterestet, Twittert ugyanannyian használják, mint tavaly, a Snapchaten aktívak száma megduplázódott (kb. 40%). Az ebookban ezért külön fejezetet szenteltünk neki, melyből kiderül például, hogy egy tipikus felhasználó 18 év alatti, kisvárosban vagy községben élő hölgy. A Snapchat támadására azonban friss visszavágás történt az Instagram Stories és a Messenger Day irányából - mondta Boroznaki Gergő, a projekt vezetője.

 

Top5 magyar márka:

 

1.Topjoy (82.000) | 2.Sugarbird (64.400) | 3.BP Shop Budapest (33.100) | 4.DM Magyarország (26.900) | 5.Nanushka (25.200)

 

Top5 médium:

 

1.tv2 (58.500) | 2.Glamour (41.200) | 3.Index (31.000) | 4.Cosmopolitan (24.900) | 5.Marie Claire (18.200)

 

A felmérés hátteréről

 

A Crane a magyarok Instagram-használati szokásairól végzett felmérést második alkalommal. A kutatás online megkérdezéssel zajlott, az adatok felvételére 2016 májusában került sor. A nem reprezentatív felmérésben 3400-an vettek részt. A kutatás értékelését azon kérdőívekre vonatkozóan végezték el, ahol teljes körűen rendelkezésre álltak az életkor-lakóhely-nem adatok, így 3076 résztvevő válaszai alapján készült a Magyar Instagram Körkép 2016. A toplisták adatai a 2016. szeptember 29-ei állapotot tükrözik.

 

Forrás: Crane / Sakkom Interaktív, képünk illusztráció

Kapcsolódó cikkek

ep-valasztas2014-400-mohai-balazs-mti-1401052241.jpgBudapest, 2014. május 25. - A mai európai parlamenti (EP-) választáson, a Nemzeti Választási Iroda (NVI) előzetes adatai szerint, a szavazatok 99,99 százalékának összeszámlálása után (magyarországi megjelenési arány: 28,92%) a pártokra leadott szavazatok száma a következő:

Budapest, 2016. október 20. - Október 30-ig lehet szavazni, hogy ki kapja Magyarország Mesterek Mestere 2016 közönségdíját. A második alkalommal meghirdetett díjra összesen tizennyolc érvényes pályázat érkezett.

Budapest, 2013. szeptember 1. - Az augusztusi fizetéssel, vagyis szeptember elején kaphatják meg az egészségügyben dolgozók a számukra korábban megígért és törvényben elfogadott béremelést - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma Egészségügyért (Emmi) Felelős Államtitkársága vasárnap az MTI-vel.