Az üdülési jog értékesítésének veszélyei

2016. július 26., kedd 07:00

Budapest, 2016. július 26. - A meglévő üdülési jog eladásával, továbbértékesítésével kapcsolatos ügyekben a fogyasztókat ért kár a beadványok szerint jelentős, százezer forinttól több millió forintig is terjedhet - figyelmeztet a Budapesti Békéltető Testület (BBT) hétfői, MTI-hez eljuttatott közleményében.

Baranovszky György, a BBT elnöke az MTI érdeklődésére közölte: idén az év első fél évben az üdülőhasználati jogokkal összefüggő kérelmek száma nem emelkedett az előző évhez képest, azonban a kérelmek tárgya megváltozott.

 

A fogyasztók rendszerint az üdülőhasználati jog továbbértékesítéséért cserébe nagy összegeket fizetnek be, később viszont a fogyasztó nevén marad az üdülési jog, tehát fizetnie kell annak terheit, miközben a korábban befizetett pénzét sem látja viszont - összegezte.

hirdetés

 

Közölte: a testülethez tavaly 4377 fogyasztói kérelem érkezett be, az esetek 41 százaléka kereskedelmi üggyel, például szavatossági, garanciális problémákkal volt kapcsolatos, az üdülési joggal kapcsolatos beadványok száma nem haladta meg a hatvanat.

 

A panaszosok rendszerint csak később szembesülnek azzal, hogy a szóbeli ígéretek ellenére a vállalkozások írásban nem is a már meglévő üdülési jog értékesítésére, hanem csak hirdetési, például promóciós tevékenységre vállaltak kötelezettséget.

 

A testület ezért azt javasolja, hogy gondosan válasszák meg az üdülési jog eladásával megbízott céget, ne adjanak előre megbízási díjat vagy jutalékot. A megbízási díj csak később, a megbízás teljesítésekor jár a megbízottnak. A szóban kapott tájékoztatást pedig minden esetben vessék össze az írásbeli szerződés tartalmával, és ha ellentmondást tapasztalnak, ne írják alá a szerződést - írták.

 

Forrás: MTI

Kapcsolódó cikkek

palyazat2014-tuzmegelozesi-kommunikacio400-1400333660.jpgBudapest-Pécs, 2014. május 19. - Felmenő rendszerű alkotói pályázatot hirdetett a 10-18 éves korosztály számára az Országos Tűzmegelőzési Bizottság „Hatékony tűzmegelőzési kommunikáció” címmel. A pályázóktól hatékony, ötletes, tetszetős megoldások alkalmazását, bemutatását várják.

diaklany400-1437291842.jpgBudapest, 2015. július 19. - 2011 óta a világon hazánk népszerűsége növekedett a legnagyobb mértékben a külföldi cserediákok körében a világ egyik legnagyobb és legrégebbi nemzetközi diákcsere-szervezete, az American Field Service (AFS) adatai szerint.

Budapest, 2016. március 4. - Tizenkét kategóriában ismerték el a magyarországi borvilág kimagasló teljesítményeit a VinCE magazin által tavaly alapított VinCE Awards nevű díjjal, amelyet csütörtökön adtak át a 7. VinCE Budapest Wine Show nyitónapjának gálaestjén.