Add Friend: gyűlölködés helyett szerezz barátokat!

2015. április 11., szombat 09:40

add-friend400-1428736981.jpgBudapest, 2015. április 11. - A Disney Csatorna és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat - a magyarországi Safer Internet Program (SIP) konzorciumának vezetője - a héten elindította az országos Add Friend-kampányt. A cél, hogy felhívják a gyerekek és a fiatalok figyelmét a gyűlölködés negatív következményeire és bátorítsák őket a nem megfelelő online viselkedés határozott elutasítására.

„A kampány a fiatalok által az interneten tapasztalt nagyon komoly problémára, a gyűlölködésre (cyberbullying) reflektál. Az üzenet a gyűlölködés elszenvedőinek, a szemtanúknak, illetve a gyűlölködőknek egyaránt szól” - mondta Horváth Vanda, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat sajtófőnöke az Add Friend-kampányról.

 

„Tapasztalataink szerint a szülők nem figyelnek eléggé a virtuális világban zajló eseményekre. Meg vannak győződve arról, hogy az internetezésre használt eszközök kikapcsolásával az összes negatív online tapasztalat is kizárható, és így a gyerekek nem érintettek érzelmileg, ám ez nyilvánvalóan nem igaz. Az online zaklatásnak komoly lelki következményei lehetnek, és negatívan befolyásolhatja az iskolai teljesítményt és a szociális kapcsolatokat is. A gyerekeknek nagyon óvatosnak kell lenniük online környezetben, és megfelelően fel kell dolgozniuk az összes negatív érzelmet. A fiatalokban tudatosítani kell, hogy mindenkinek egy emberként kell elutasítania a gyűlölködést, illetve segíteni kell az online zaklatás áldozataivá vált gyerekeket és a környezetükben lévő szülőket, tanárokat és idősebb testvéreket” - tette hozzá.

hirdetés

 

Az Add Friend-kampány központi eleme egy reklámfilm, amely április 8-tól a Disney Csatornán és az interneten látható. A videospot két fiatalról szól, akik egy castingon vesznek részt, és nem tudják, hogy a nekik írt dialógus valójában egy korábbi online beszélgetésükön alapul.  A videót az addfriend.disney.hu honlap egészíti ki, ahol a gyerekek, a fiatalok és a felnőttek egyaránt hasznos információkat olvashatnak a kampányról, az online gyűlölködés problémaköréről és annak kezelési módjairól. A kampány fontos részét képezik továbbá azok az iskolai előadások, melyek során a gyerekek a többi internethasználóval szemben tanúsítandó helyes viselkedésről tanulhatnak.

 

A kampányt egy verseny is kíséri: arra buzdítják a fiatalokat, hogy írjanak dalszöveget arról, hogyan kell felelősen viselkedni online környezetben. A fődíjas dalszöveget egy népszerű hazai előadó zenésíti meg. A verseny részletei szintén az Add Friend honlapján (addfriend.disney.hu/verseny) olvashatók.

 

Az online gyűlölködés egyre több fiatal internethasználót érint. Az anonimitás miatt az interneten könnyebben kerül sor zaklatásra, mint valós körülmények között. Az Európai Bizottság 2014-es EUROBAROMETER kutatása  szerint a magyarok több mint fele nem tartja fontosnak, hogy az online zaklatásról beszélgessen a gyermekével. A gyerekek negatív online élményei egyre hangsúlyosabban jelennek meg a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány segélyvonalának hívásai között is: tavaly közel 600 internettel kapcsolatos hívásuk volt, a legjellemzőbb témák az online ismerkedés (közel 200) és a cyberbullying voltak (több mint 100).

 

A gyűlölködés és az internetes gyűlölködés fogalomkörébe elsősorban azok a kijelentések sorolhatóak, melyek agresszív tartalmúak, de nincs mögöttük indok vagy ideológiai háttér.  A szakértők véleménye szerint a gyűlölködés jelensége nem az internet természetéből fakad, hiszen a fiatalok offline környezetben, főleg otthon tanulnak meg kommunikálni.

 

Az internetes felhasználók nem védtelenek az agresszív, vulgáris és sértő tartalmakkal szemben; az Add Friend kampány mellett számos lehetőség áll a rendelkezésükre, hogy tegyenek az online gyűlölködés ellen. A legtöbb portál lehetőséget kínál a zaklatások közvetlen bejelentésére a komment szekcióban, vagy az adminisztrátoroknak küldött e-mailen keresztül. Az internetes beszélgetések minőségét az összes résztvevő befolyásolja, még a kívülálló megfigyelők reakciói is.

 

Bizonyos esetekben a gyűlölködő kommentek a rendőrségnek is jelenthetőek. A sértő online kommentek a Büntető Törvénykönyv szerint bűncselekménynek minősíthetőek (például becsületsértés vagy gyűlöletbeszéd), de sajnos az ilyen büntetésre még csak kevés precedens létezik. A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány szakértői a 116-111 éjjel-nappal ingyen hívható telefonszámon állnak az online gyűlölködést átélő vagy egyéb problémával küzdő fiatalok rendelkezésére.

 

Forrás: Add Friend / Disney Csatorna, bővebben: addfriend.disney.hu

Kapcsolódó cikkek

Róna Péter véleménye a gazdaságról, politikusokról, kisemberekről

Mélységesen megveti a politikusokat Róna Péter, ám nem őket okolja az ország siralmas teljesítményéért. Ugyanis maga a társadalom is rossz és korrupt életet él, és ami a legrosszabb, nincs közös értékrendünk.

export400-1455118883.jpg

Pécs, 2016. február 11. - Szerdán megnyílt a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) által felügyelt Eximbank Zrt. dél-dunántúli képviselete a baranyai megyeszékhelyen.

Budapest, 2015. április 3. - Az üzletemberek javarészt kapcsolatokból élnek, így a networking a napi rutinjukban is főszerephez jut. A tudatos üzleti kapcsolatépítéshez azonban érdemes segítséget kérni, és szervezett keretek között folytatni azt. Most rávilágítunk arra, hogy miért hasznos üzleti találkozókra járni.