A networking több mint kapcsolatépítés

2016. július 1., péntek 06:05

Budapest, 2016. július 1. - Sokaknak az jelenti a kapcsolatépítést, hogy minél több ismerősük legyen a közösségimédia-felületeken, felszínes kapcsolati hálót kialakítva ezzel. Az üzleti életben ez másoknak névjegykártyagyűjtés, értékesítési célú megkeresések, felületes ismertségek sokasága. Pont ezek azok, amelyek nem érvényesek a networkingre, mert az sokkal több, mint kapcsolatépítés.

1. Ez nem csak névjegykártyacsere

 

Az üzleti etikettet alkalmazva megismerkedésnél névjegyet cserélnek a felek, de tegye fel a kezét, aki egy-két héttel később felidéz bármit is a kártya tulajdonosáról! A névjegyek számának növekedésével egyenes arányban fakulnak el a hallott személyes információk. A networking már ott indul, hogy akár a névjegyre is felkerülnek jegyzetek a másik félről, hiszen cél, hogy már az első pillanattól kezdve alaposabb ismertséget készítsenek elő a felek. Így lehet egy kapcsolat több, mint egy darab papír.

hirdetés

 

2. Ez nem csak egyszerű bemutatkozás

 

Bárkivel is találkozzunk, az első mindig a megismerkedés. Bemutatkozunk, elhangzik pár alapinformáció, és sokan ezzel meg is elégszenek, ennyi már épp elég arra, hogy az illetőt bejelöljük Facebookon. Ám ezzel a kapcsolat ki is fog merülni egy ismerős arcban. A networking már a bemutatkozásnál fontos: elég akár egy perc is arra, hogy a legfontosabbakat elmondjuk, de azt tudatosan és összeszedetten kell a másik emlékezetébe vésni.

 

3. Ez nem csak egyoldalú kapcsolat

 

Az üzleti életben sokan azért szereznek kapcsolatokat, hogy a későbbiekben kihasználják azokat saját termékük, szolgáltatásuk értékesítéséhez, egyoldalúan az önnön céljaik megvalósításához. A networking túlmutat az ilyen jellegű kapcsolatok építésén: ugyan jelen van, hogy a vállalkozók a saját vállalkozásuk érdekében igénybe vegyék mások segítségét, de ők is viszonozzák ezt ajánlásadással, elősegítve a partner előrejutását.

 

- A networking azért több mint a kapcsolatépítés, mert benne van a tudatosság, az egymás kölcsönös alapú segítése bizalmi ajánlások által, így egy sokkal mélyebb és az élet bármely területén hasznossá válható ismeretség alakítható ki - mondja Avidor András networking szakértő, a Magyar Networking Szövetség elnöke. - A networking lényegét fedi le a világ legnagyobb networking szervezetének, a Business Network International (BNI) filozófiája is, azaz >>Aki ad, az nyer!<<®: aki engem ajánl, és ezzel jót tesz nekem vagy a cégemnek, annak én is szívesen viszonzom ugyanezt, a kölcsönös segítséggel pedig erősebb kapcsolat lesz köztünk.”

 

Forrás: Ferling

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. december 26. - A hazai ingatlanpiac több mint két éve van lendületben, 2014-ben az árak, 2015-ben a forgalom, idén pedig az újlakások kerültek előtérbe. Az év végéhez közeledve érdemes áttekinteni, milyen tendenciák nyilvánultak meg 2016 lakáspiacán, illetve mi várható 2017-ben.

Pécs, 2015. szeptember 21. - Egy napelemes rendszer megtérülési ideje 6-7 év. Ezzel szemben a garanciaidő, vagyis amíg teljes biztonsággal energiát fog termelni, legalább harminc év. Ezért, ha az üzemidő egészét nézzük, a megtérülés után is évtizedekig nyereséget termelő beruházás induló költsége végképp eltörpül a haszon mellett. 30 év alatt milliókat spórolhatunk a napelemekkel még akkor is, ha csekély az energiafogyasztásunk. Persze, minél nagyobb villanyszámlát váltunk ki a megújuló energiaforrás segítségével, annál többet takarítunk meg.

Budapest, 2015. június 30. - Jövőre két hosszúhétvégével tervezhetnek a munkavállalók március 15-e és november elseje miatt, a szabadnapokat az eddigi gyakorlatnak megfelelően szombaton kell ledolgozni.