A networking több mint kapcsolatépítés

2016. július 1., péntek 06:05

Budapest, 2016. július 1. - Sokaknak az jelenti a kapcsolatépítést, hogy minél több ismerősük legyen a közösségimédia-felületeken, felszínes kapcsolati hálót kialakítva ezzel. Az üzleti életben ez másoknak névjegykártyagyűjtés, értékesítési célú megkeresések, felületes ismertségek sokasága. Pont ezek azok, amelyek nem érvényesek a networkingre, mert az sokkal több, mint kapcsolatépítés.

1. Ez nem csak névjegykártyacsere

 

Az üzleti etikettet alkalmazva megismerkedésnél névjegyet cserélnek a felek, de tegye fel a kezét, aki egy-két héttel később felidéz bármit is a kártya tulajdonosáról! A névjegyek számának növekedésével egyenes arányban fakulnak el a hallott személyes információk. A networking már ott indul, hogy akár a névjegyre is felkerülnek jegyzetek a másik félről, hiszen cél, hogy már az első pillanattól kezdve alaposabb ismertséget készítsenek elő a felek. Így lehet egy kapcsolat több, mint egy darab papír.

hirdetés

 

2. Ez nem csak egyszerű bemutatkozás

 

Bárkivel is találkozzunk, az első mindig a megismerkedés. Bemutatkozunk, elhangzik pár alapinformáció, és sokan ezzel meg is elégszenek, ennyi már épp elég arra, hogy az illetőt bejelöljük Facebookon. Ám ezzel a kapcsolat ki is fog merülni egy ismerős arcban. A networking már a bemutatkozásnál fontos: elég akár egy perc is arra, hogy a legfontosabbakat elmondjuk, de azt tudatosan és összeszedetten kell a másik emlékezetébe vésni.

 

3. Ez nem csak egyoldalú kapcsolat

 

Az üzleti életben sokan azért szereznek kapcsolatokat, hogy a későbbiekben kihasználják azokat saját termékük, szolgáltatásuk értékesítéséhez, egyoldalúan az önnön céljaik megvalósításához. A networking túlmutat az ilyen jellegű kapcsolatok építésén: ugyan jelen van, hogy a vállalkozók a saját vállalkozásuk érdekében igénybe vegyék mások segítségét, de ők is viszonozzák ezt ajánlásadással, elősegítve a partner előrejutását.

 

- A networking azért több mint a kapcsolatépítés, mert benne van a tudatosság, az egymás kölcsönös alapú segítése bizalmi ajánlások által, így egy sokkal mélyebb és az élet bármely területén hasznossá válható ismeretség alakítható ki - mondja Avidor András networking szakértő, a Magyar Networking Szövetség elnöke. - A networking lényegét fedi le a világ legnagyobb networking szervezetének, a Business Network International (BNI) filozófiája is, azaz >>Aki ad, az nyer!<<®: aki engem ajánl, és ezzel jót tesz nekem vagy a cégemnek, annak én is szívesen viszonzom ugyanezt, a kölcsönös segítséggel pedig erősebb kapcsolat lesz köztünk.”

 

Forrás: Ferling

Kapcsolódó cikkek

demonstracio20141216-pecs1-400-1418789599.jpgBudapest-Pécs, 2014. december 17. - Több vidéki városban és külföldön is tüntettek tegnap este a Szabad oktatást! és az Egymillióan az internetadó ellen Facebook-csoportok Nincs hova hátrálnunk! címmel meghirdetett budapesti demonstrációjához csatlakozva.

Budapest, 2015. november 14. - Az eredeti nevezési határidő meghosszabbításával még november 15-ig, vasárnapig lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra, ahol 25 kategóriában várják a kizárólag magyar nyelvű weboldalakat. A verseny idén is nagy népszerűségnek örvend, hiszen eddig már több mint 200 weboldalt neveztek.

iphone1-400-1439489151.jpgBudapest, 2015. augusztus 14. - Egy új applikációval bárki segíthet barátainak munkát találni és ezzel akár százezreket is kereshet.