A Líra Könyv Zrt. fellebbez a GVH döntése ellen

2013. október 23., szerda 18:20

Budapest, 2013. október 23. - A Líra Könyv Zrt. fellebbez a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése ellen, amellyel a cégre egy másik könyvkereskedelmi társasággal együttesen 15 millió forintos bírságot rótt ki - közölte a társaság igazgatóságának elnöke az MTI érdeklődésére.

A versenyhivatal keddi közlése szerint összesen hetvenmillió forintos bírságot szabott ki négy könyvterjesztő vállalkozásra, amiért azok versenykorlátozó megállapodásokat kötöttek kiadókkal. A jogsértő magatartás elkövetéséért a Pécsi Direkt Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t 40 millió forint, a Líra Könyv Zrt.-t és a Sun Books Könyvkereskedelmi Kft.-t együttesen 15 millió forint, továbbá a Libri Könyvkereskedelmi Kft.-t 15 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a GVH.
   

hirdetés

Kolosi Tamás, a Líra Könyv Zrt. igazgatósága elnökének közlése szerint a cég a GVH döntését "egészen abszurdnak" tartja. A fellebbezést már készítik a jogászaik, és a törvényes határidőn belül benyújtják a versenyhivatalnak - tette hozzá.
   

A GVH az eljárásban a könyvkereskedők és a kiadók között létrejött terjesztési megállapodásokban, azaz a bizományi és az adásvételi szerződésekben rögzített feltételeket, kikötéseket vizsgálta. A hivatal megállapította, hogy a könyvterjesztő vállalkozások a viszonteladási ár rögzítésére, a versenytársak árazására, és a fogyasztói ár időbeli változtatásának tilalmára vonatkozó versenykorlátozó célú megállapodásokat kötöttek a kiadókkal. Mivel a rendelkezések egymás hatását erősítették, így együttesen különösen alkalmasak voltak a könyv-kiskereskedelmi verseny korlátozására - írta a GVH.
   

Az MTI megkereste a másik három könyvterjesztőt is, a cégek egyelőre nem válaszoltak.

 

Forrás: MTI

Kapcsolódó cikkek

A Gyermekrák Alapítvány elnöke szerint a gyermekek életével játszik és a teljes civil szféra ellehetetlenülését kockáztatja "az alapítvány lejáratására indított rágalmazó sajtókampány".

kezfogas400-1452226890.jpg

Budapest, 2016. január 8. - Egy friss felmérés szerint a kis- és középvállalkozások marketing-eszköztárában egyre nagyobb teret nyer a személyes kapcsolattartás, az irányított üzleti kapcsolatépítés, azaz a networking. Íme, három érv amellett, hogy ma már valóban elengedhetetlenné váltak a bizalmi kapcsolatok a marketingben!

Budapest, 2016. október 20. - Október 30-ig lehet szavazni, hogy ki kapja Magyarország Mesterek Mestere 2016 közönségdíját. A második alkalommal meghirdetett díjra összesen tizennyolc érvényes pályázat érkezett.