„A honlap az elsődleges kommunikációs csatorna az internet korában”

2015. október 11., vasárnap 08:00

Budapest, 2015. október 11. - Javában zajlik az idén 14. alkalommal meghirdetett ’Az Év Honlapja’ pályázat, amelyre október 31-ig lehet leadni a nevezéseket. A weboldalakat összesen 25 kategóriában díjazó versenyen neves szakmai zsűri értékeli a leadott pályázatokat, amelyek kapcsán Dr. Eszes István zsűrielnök, a BGF főiskolai tanára, Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke és Varga István MMSZ-elnökségi tag, ’Az Év Honlapja’ díj alapítója nyilatkozott.

- A legjobb interaktív kommunikációt mindenki a saját oldalán tudja folytatni - emeli ki a honlap jelentőségét Varga István, a díj alapítója. - Ennek a pályázatnak a létrehozásával az volt a célunk, hogy az internetes kultúra terjesztését magasabb szintre emeljük, és a kkv-k számára is nyilvánvalóvá tegyük, hogy a digitális világ kihívásainak úgy tudnak megfelelni, ha saját honlapjuk összhangban van a vállalati célkitűzéseivel és stratégiai céljaival.

 

Ehhez szorosan kapcsolódnak Hinora Ferenc MMSZ-elnök gondolatai, szerinte ugyanis egy weboldal elengedhetetlen egy vállalat kommunikációjában. - A cég honlapjának az a kulcseleme, hogy fenntartsa a kapcsolatot az interneten keresztül a potenciális fogyasztókkal, így meghatározó lehet egy vállalat életében. Sok kkv még most fedezte fel ennek az eszköznek a fontosságát, holott nagy előnyt jelenthet a versenytársaikkal szemben. Az a vállalat, amelynek nincs naprakész honlapja, könnyen lemaradhat a fogyasztókért folytatott küzdelemben. A honlap az elsődleges kommunikációs csatorna az internet korában egy cég és a vásárlói között - hangsúlyozza a szakértő.

hirdetés

 

A már 14. alkalommal meghirdetett pályázat évről évre egyre népszerűbbé vált, ennek köszönhetően pedig nemcsak a nevezők száma, hanem a megpályázható kategóriák mennyisége is fokozatosan növekedett. - Az indulásnál, 2001-ben még csak három kategóriát hirdettünk meg, a pályázók száma pedig 50 körül volt. A következő években - a tapasztalatok alapján - folyamatosan bővült a kategóriák és a pályázók száma. Az áttörést 2005 hozta meg, amikor már 10 kategóriában értékeltük a 145 pályázó honlapot. Tavaly év végén már 300 pályázó indult 25 kategóriában - foglalja össze az ’Az Év Honlapja’ díjjal kapcsolatos statisztikai adatokat Eszes István zsűrielnök.

 

Tapasztalatai szerint két jelenség figyelhető meg. Egyrészt a dizájnban érezhetővé vált egy letisztult, egyszerű, célratörő stílus. A nevezők megértették, hogy napjaink fő trendje a CX, azaz a felhasználói élmény (CustomereXperience); a fő hangsúly azon van, hogy a weblap ragadja meg a fogyasztó figyelmét és érdeklődését. Másfelől a web demokráciájáról is beszélhetünk. - Évről évre örömmel tapasztalom, hogy a nyertes pályázók sorában nem csupán a nagy fővárosi ügynökségek képviselőit üdvözölhetjük, hanem vidéki kisvállalkozókat, magánembereket és egyszemélyes webdizájn cégeket - mondta a BGF főiskolai tanára.

 

Dizájn, impresszió, innovatív megoldások, az interaktivitás jelenléte, kategóriának megfelelő és naprakész tartalom, áttekinthetőség, reszponzivitás, kreativitás - ezek a fő szempontok, amelyek alapján a zsűri a honlapokat értékeli. Varga István hozzátette, hogy ezzel az elismeréssel „a díjazottak megmutathatják beszállítóik, partnereik és vásárlóik részére, hogy komolyan veszik digitális jelenlétüket.”

 

Még 3,5 hét maradt hátra a nevezésből, hiszen a szervezők egészen október 31-ig fogadják a pályázatokat, az ünnepélyes díjátadót pedig december elején rendezik Budapesten, ahol fény derül arra, mely cégeké 2015 legjobb honlapjai és kreatív megoldásai.

 

Forrás: Ferling, bővebben: www.azevhonlapja.hu és info@evhonlapja.hu

Kapcsolódó cikkek

suni-alle-20160819-400-1471724585.jpg

Budapest, 2016. augusztus 21. - Az iskolások ceruzatartó sünijének 4 méteres óriásváltozatával költözött be pénteken az Ökumenikus Segélyszervezet két hétre az egyik budapesti bevásárlóközpontba, hogy így hívja fel a figyelmet az Iskolakezdés együtt! akciójára.

Lakást béreltek és házhoz hívták a szolgáltatókat a NAV revizorai a fővárosban, hogy kiderítsék, kapnak-e számlát a kifizetett munkadíjról. Az ellenőrzések elgondolkodtató és az adóhivatalt további lépésekre ösztönző eredménnyel zárultak, mert a szerelőktől kezdve a szőnyegtisztítón át az ételszállítókig szinte valamennyi szolgáltató zsebre dolgozott - tájékoztatta az OBJEKTÍV Hírügynökséget a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága.

otp-1366028190.jpg

Újból internetes bűnözők próbálják meg kicsalni az OTP Bank ügyfeleinek adatait e-mailben terjesztett, ahmis üzenetekben.