A harcsa a 2017-es év hala

2017. január 2., hétfő 07:05

Budapest, 2017. január 2. - Több mint ötezren szavaztak a Magyar Haltani Társaság honlapján októberben elindított közönségszavazáson, amelynek tétje az Év hala cím elnyerése volt. A korábbi évekhez hasonlóan most is három őshonos jelölt közül lehetett választani. A szavazatok közel felével (48%) a harcsa lett a versenyben az első, megelőzve a paducot (37%) és a harmadik helyezett halványfoltú küllőt (16%).

Mióta a vizák eltűntek vizeinkből, legnagyobb halunk a harcsa. Népszerű is, hiszen hatalmas száját és hosszú bajszát a gyerekek már a képeskönyvekből megismerik. Hosszú életű hal, amely egész életében növekszik. Másfél évszázada még kétmázsás példányokat is fogtak vizeinkből, de ma már a 100 kg fölöttiek is ritkaságszámba mennek.

hirdetés

 

Különböző korosztályai alaposan kihasználják kedvelt élőhelyein, a lassú folyókban és az állóvizekben számára elérhető táplálékot, az apró halivadéktól a víz felszínén úszó kiskacsákig. Ikráit általában júniusban rakja le, többnyire a fűzfák bojtos gyökérzetére vagy az árvíz alá került bokrokra.

 

A hím gondosan őrzi és védi a lerakott ikrát. A faj mesterséges szaporítási módszere igazi hungarikum, amit napjainkra más országok is átvettek. Az üzembiztos technológia lehetővé teszi a tógazdasági és a medencés áruharcsa-termeléshez szükséges ivadék előállítását.

 

Szálkamentes, ízletes húsa a harcsát egyik legkedveltebb étkezési halunkká teszi, amiből a jelenleginél lényegesen nagyobb mennyiség is helyet találhatna a háztartásokban és a vendéglátóiparban.

 

Szerző: Magyar Haltani Társaság, forrás: greenfo.hu

Kapcsolódó cikkek

images-1367169066.jpg

Életének 88. évében, vasárnap hajnalban elhunyt Starker János világhírű magyar származású gordonkaművész.

Budapest, 2016. július 29. - Kevés vállalkozó panaszkodik arra, hogy túl sok megrendelése van. Pedig, főleg az ajánlásos marketingnek köszönhetően, van bőven példa erre is. A tudatos üzleti kapcsolatépítés egyik pozitív kockázata, hogy lehet-e tartani az iramot, ki lehet-e szolgálni minden új megrendelést, amikor valakire úgymond rászakad a bolt.

onk-20161026-400-1477750787.jpg

Budapest, 2016. október 30. - Túllépte az ezerfős létszámot az „Aki ad, az nyer!®” típusú, jutalékmentes üzleti felfogást képviselő vállalkozói közösség Magyarországon. A hírt a világszerte több mint kétszázezer tagot számláló Business Network International hazai szervezetének októberi konferenciáján, ezen a héten jelentette be Avidor András igazgató, a Magyar Networking Szövetség elnöke.