A beruházásoktól is függ, hol dolgoznánk szívesen

2015. február 19., csütörtök 06:05

Budapest, 2015. február 19. - A magyar munkavállalók számára már 2014-ben is a fizetés volt a legfontosabb a Randstad adatai szerint, de a nemzetközi trendek alapján 2015-ben ez még dominánsabbá válhat az állásajánlatok közötti választásnál. Veszélybe kerülhet azonban az autóipar vezető helye a legvonzóbb szektorok toplistáján.

A fizetés alapján döntött volna két állásajánlat között a megkérdezett magyarok 41 százaléka - derült ki a Randstad Award 2014-es adataiból. „Míg a válság idején a foglalkoztatás hosszú távú biztonsága volt fontosabb a munkavállalóknak, addig a gazdaság megerősödésével a pillanatnyi fizetés vált az elsődleges szemponttá. Arra számítunk, hogy 2015-ben még dominánsabb lesz a juttatások szerepe a döntési folyamatban” - mondta Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.

 

Változást várnak a szakemberek az iparági preferenciákban is. „A 2014-es adatok szerint minden második magyar szeretett volna az autóiparban dolgozni, de az eredményekre rányomhatta a bélyegét az a hatalmas várakozás, ami az Audi és a Mercedes beruházásai nyomán keletkezett” - tette hozzá Baja Sándor. A Randstad szakemberei szerint ugyan az autóipar vonzereje nem csökkent az elmúlt egy évben, de várhatóan idén már kiegyenlítettebb lesz a szektorok megítélése. „Az idei díjhoz készült kutatásban 30 százalékkal több embert, összesen 7000 munkavállalót kérdezünk meg, így még pontosabban látjuk majd a trendeket” - jegyezte meg a szakember.

hirdetés

 

A nőknek biztonság, a férfiaknak karrier kell

 

A Randstad Award - a világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése - számos szempontot vizsgál a munkavállalók motivációjával kapcsolatban. A 2014-es adatok szerint a különböző demográfiai csoportok elvárásai között olyan lényeges különbségek voltak, amelyet a munkáltatóknak is érdemes figyelembe venniük az állások meghirdetésénél.

 

A nemek elvárásai közti különbségeket vizsgálva kiderült, hogy a férfiakat az átlagosnál jobban vonzzák az előrelépési lehetőségek, de a munkahelyi légkör kevésbé fontos a számukra. A hölgyeket ezzel szemben a rugalmas munkavégzés lehetőségével, a munka és magánélet közötti egyensúly elősegítésével lehet a vállalathoz csábítani. „Ha valaki kifejezetten fiatalokat szeretne alkalmazni, akkor érdemes hangsúlyoznia a karrierépítés támogatását akár nemzetközi szinten is, valamint inspiráló munkahelyi környezetet biztosítani. Ha azonban sok alacsonyabb végzettségű dolgozót kell gyorsan felvenni például betanított munkára, akkor a telephely megközelítésében érdemes segítséget felajánlani” - mondta Baja Sándor.

 

A Randstad Awardról

 

A világ legnagyobb munkáltatói márka felmérésében 23 ország munkaerőpiacát vizsgálják, ami a világgazdaság 75 százalékát fedi le. A kutatás keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit vizsgálják. Az adatok gyűjtését és feldolgozását egy független kutatóintézet, a belga ICMA csoport végzi életkor, nem és régió szerint reprezentatív mintán, a 18-65 éves korosztályban. A 2014-ben publikált kutatásban globális szinten mintegy kétszázezer, Magyarországon több mint 5500 potenciális munkavállaló vett részt.

 

Forrás: sakkom

Kapcsolódó cikkek

munkaban400-1456652849.jpg

Budapest, 2016. február 29. - Akár cégtulajdonosként, vállalkozóként vagy alkalmazottként is gyakran szembekerülhetünk a motiválatlansággal, amely jelentős mértékben megnehezítheti a napi munkavégzésünket. Dr. Ivan Misner, a Business Network International (BNI) alapítója és számos, üzleti témájú bestseller szerzője öt olyan tippet árul el, amellyel ismét motiváltakká válhatunk a munkánkban.

434-m-1373226541.jpg

A Balatonnál az év egyik legnagyobb vízparti beruházásának számít Balatonfűzfő Fövenyes strandjának újjáépítése, az első ütemben, mintegy kétszáz millió forintból elkészült fejlesztést vasárnap adták át.

zivihivo-1375079535.jpgA Zivi egy közösségre épülő telekocsi szolgáltatás, ami segít az egyirányba igyekvő autósoknak és utasoknak, hogy megtalálják, illetve megismerjék egymást. Az autósok így bármikor találhatnak útitársat, akikkel megoszthatják költségeiket. Az utasok pedig olcsón, kényelmesen, és gyorsan érhetik el úti céljukat.