A beruházásoktól is függ, hol dolgoznánk szívesen

2015. február 19., csütörtök 06:05

Budapest, 2015. február 19. - A magyar munkavállalók számára már 2014-ben is a fizetés volt a legfontosabb a Randstad adatai szerint, de a nemzetközi trendek alapján 2015-ben ez még dominánsabbá válhat az állásajánlatok közötti választásnál. Veszélybe kerülhet azonban az autóipar vezető helye a legvonzóbb szektorok toplistáján.

A fizetés alapján döntött volna két állásajánlat között a megkérdezett magyarok 41 százaléka - derült ki a Randstad Award 2014-es adataiból. „Míg a válság idején a foglalkoztatás hosszú távú biztonsága volt fontosabb a munkavállalóknak, addig a gazdaság megerősödésével a pillanatnyi fizetés vált az elsődleges szemponttá. Arra számítunk, hogy 2015-ben még dominánsabb lesz a juttatások szerepe a döntési folyamatban” - mondta Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.

 

Változást várnak a szakemberek az iparági preferenciákban is. „A 2014-es adatok szerint minden második magyar szeretett volna az autóiparban dolgozni, de az eredményekre rányomhatta a bélyegét az a hatalmas várakozás, ami az Audi és a Mercedes beruházásai nyomán keletkezett” - tette hozzá Baja Sándor. A Randstad szakemberei szerint ugyan az autóipar vonzereje nem csökkent az elmúlt egy évben, de várhatóan idén már kiegyenlítettebb lesz a szektorok megítélése. „Az idei díjhoz készült kutatásban 30 százalékkal több embert, összesen 7000 munkavállalót kérdezünk meg, így még pontosabban látjuk majd a trendeket” - jegyezte meg a szakember.

hirdetés

 

A nőknek biztonság, a férfiaknak karrier kell

 

A Randstad Award - a világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése - számos szempontot vizsgál a munkavállalók motivációjával kapcsolatban. A 2014-es adatok szerint a különböző demográfiai csoportok elvárásai között olyan lényeges különbségek voltak, amelyet a munkáltatóknak is érdemes figyelembe venniük az állások meghirdetésénél.

 

A nemek elvárásai közti különbségeket vizsgálva kiderült, hogy a férfiakat az átlagosnál jobban vonzzák az előrelépési lehetőségek, de a munkahelyi légkör kevésbé fontos a számukra. A hölgyeket ezzel szemben a rugalmas munkavégzés lehetőségével, a munka és magánélet közötti egyensúly elősegítésével lehet a vállalathoz csábítani. „Ha valaki kifejezetten fiatalokat szeretne alkalmazni, akkor érdemes hangsúlyoznia a karrierépítés támogatását akár nemzetközi szinten is, valamint inspiráló munkahelyi környezetet biztosítani. Ha azonban sok alacsonyabb végzettségű dolgozót kell gyorsan felvenni például betanított munkára, akkor a telephely megközelítésében érdemes segítséget felajánlani” - mondta Baja Sándor.

 

A Randstad Awardról

 

A világ legnagyobb munkáltatói márka felmérésében 23 ország munkaerőpiacát vizsgálják, ami a világgazdaság 75 százalékát fedi le. A kutatás keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit vizsgálják. Az adatok gyűjtését és feldolgozását egy független kutatóintézet, a belga ICMA csoport végzi életkor, nem és régió szerint reprezentatív mintán, a 18-65 éves korosztályban. A 2014-ben publikált kutatásban globális szinten mintegy kétszázezer, Magyarországon több mint 5500 potenciális munkavállaló vett részt.

 

Forrás: sakkom

Kapcsolódó cikkek

Szeged, 2014. december 29. - Az óévbúcsúztatókor használt pirotechnikai eszközök durva hang- és fényhatásai a házi kedvencek számára sokkos pánikot okozhatnak. Egy magából kifordult házi kedvenc félelmében akár támadhat, haraphat is, de a leggyakoribb, hogy elszökik, elkóborol. Sok kóborló kutya, macska soha többé nem kerül haza. Egy kis odafigyeléssel megelőzhetők a petárdázás miatt kialakuló kellemetlen helyzetek - hívja fel a figyelmet az Orpheus Állatvédő Egyesület.

kep-gvti400-1428551571.jpgDebrecen-Pécs, 2015. április 9. - A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerződést kötött a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületével (FOME), így a tanácsadás ismét elérhető lesz az öt vidéki nagyvárosban tavaly megnyitott Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodákban (Irodahálózat) a FOME szakembereinek közreműködésével.

koszikave2015-400-1442037549.jpgPécs, 2015. szeptember 12. - A kávé a világon az egyik legismertebb kultúrnövény, a belőle készült ital pedig az egyik legelterjedtebb élvezeti cikk a Földön. A töretlen népszerűségnek örvendő frissítő ismertségét először az angliai rákbetegeket támogató Macmillan Cancer Support alapítvány használta forrásteremtő kezdeményezéshez.