31 milliárd játékokra a karácsonyi szezonban
Budapest, 2016. november 24. - A karácsonyi szezonban átlagosan 7550 forint értékben kerül gyermekeknek szánt ajándék a kosárba, a top termékek a társas- és kreatív játékok, valamint a babák.
Ebben az időszakban az éves eladások 60 százaléka realizálódik a REGIO JÁTÉK eladási statisztikái szerint - a teljes piaci forgalom így elérheti a 31 milliárd forintot is. A legnagyobb roham a Black Friday és Mikulás között, valamint a szentestét megelőző héten van - a kisgyermekes családok döntő többségében azonban még a Jézuska "gondoskodik" az ajándékokról.
Az év legforgalmasabb, karácsonyi időszakában a vásárlásonkénti kosárérték növekedni fog a tavalyi értékekhez képest mind online, mind a bolti forgalomban a REGIO JÁTÉK friss elemzése szerint.
- A webáruházban hagyományosan nagyobb összeget, az idei szezonban átlagosan 8600 forintot hagynak a vásárlók, ami 5 százalékkal magasabb, mint az elmúlt évben. A bolti eladásban 8 százalékos bővülésre számítunk, mely 6500 forintos átlagköltést jelent - mondta Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
2016 slágertermékei a társas- és kreatív, fejlesztő játékok, valamint a játékbabák köréből kerülnek ki, de sok fa alá jut majd építő-, valamint interaktív játék és puzzle is.
- A teljes játékpiaci forgalom 60-70 százaléka realizálódik a karácsonyi szezonban, ami idén a becsléseink szerint 27-31 milliárd forintot jelenthet. Az év ezen időszakában több és drágább termék kerül a kosárba, valamint sokan kihasználják az ingyen szállítás vagy egyéb, pl. Black Friday promóciókat is" - tette hozzá a marketingvezető.
Novemberben elkezdjük, mégis az utolsó pillanatra hagyjuk
A szülők közel kétharmada már novemberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, szinte mindenhol számíthatnak a gyermekek játékra, és minden második családban ruha is kerül a fa alá - derül ki a REGIO JÁTÉK friss felméréséből.
- Játék viszont már a Télapó csizmába is jut, a válaszadók háromnegyede ugyanis ilyenkor is ezt adja gyermekének az édesség (74%) mellett. A szülők fele már Mikuláskor 2000 forint felett költ összességében, ami karácsonyra 5-10.000 (42%), és sok esetben még 10.000 forintnál is magasabbra (43%) nőhet - árulta el a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. Idén karácsonykor a gyermekek kreatív, fejlesztő játéknak (74%), LEGO-nak (52%), társasnak (50%), könyvnek és kifestőnek (45%), valamint építőjátéknak (37%) örülhetnek, kétharmadukat 3 vagy annál több különböző ajándékkal is meglepik a szülők.
Vágott fenyő és halászlé illata lengi be az otthonokat idén
A megkérdezettek kétharmada vágott-, egyharmada mű-, tizede pedig cserepes fenyőt fog feldíszíteni, többségében az egész család együtt (52%) vagy a - főként a 3 évnél fiatalabb gyermekkel rendelkező - szülők közösen.
- Az ajándékról a válaszadóink nagy részénél, mintegy 80 százalékánál még a Jézuska "gondoskodik", a leleplezés nagyjából 7-10 éves kor között történik meg - tette hozzá Gyaraki Dávid. A karácsonyi menü viszont nem marad titok: a halas ételek és a halászlé lesznek porondon minden második otthonban, máshol viszont a húsleves, a töltött káposzta és különféle szárnyasok kerülnek majd a tányérokra.
Top 10 termékkategória a karácsonyi szezonban
1. Társasjáték | 2. Kreatív játék | 3. Játékbaba | 4. Építőjáték | 5. Interaktív játék | 6. Kirakós játék | 7. Szerepjátékok (konyha, barkács) | 8. Plüssjátékok | 9. Bébijáték | 10. Fajáték
Top10 karácsonyi slágertermék a REGIO JÁTÉK statisztikái szerint
1. Diavetítő | 2. MimiQ - Grimaszpárbaj | 3. Zapf Baby Born 8 funkciós baba | 4. Charlie kutyus interaktív plüss | 5. Gazdálkodj okosan! | 6. Stoopido - Maszkra fel! társasjáték | 7. Vadnyugati céllövölde | 8. Magic Dip szivárványfestő | 9. Pancs Mancs társasjáték | 10. Mazsi kutyus interaktív plüss
Forrás: REGIO Játék / Sakkom
Budapest, 2016. augusztus 5. - Egyre több nyugat-európai állampapír hozama csúszik negatív tartományba. Vajon csak a biztonságos befektetési eszközök iránti túlfűtött keresletről van szó, vagy az alacsony hozamszintek „japánizálódásra” figyelmeztetnek, és Japánhoz hasonlóan defláció és stagnálás jöhet Nyugat-Európában is? A K&H Alapkezelő szakemberei elmondják, mit tehetnek a befektetők.
Budapest, 2014. augusztus 23. - Ingyen wifi lesz a szegedi, a miskolci és a pécsi vasútállomáson is - közölte a vasúttársaság.
Budapest, 2016. február 15. - Rengeteg időt töltünk az interneten, ezzel együtt folyamatosan és egyre nagyobb természetességgel személyes adatokat és információkat szolgáltatunk. Képeket teszünk közzé, lakcímet, mobilszámot, bankszámlaszámot adunk meg, mindezeknek komoly következményei lehetnek a lopásoktól kezdve a magánélet szentségének megsértéséig.