Itt a hazai dinnyét népszerűsítő program

2016. július 20., szerda 07:05

hazai-dinnye400-1468951216.jpg

Budapest, 2016. július 20. - A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. magyar dinnye promóciós programot indít hat kereskedelmi áruházlánc - az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO és a SPAR - közreműködésével.

A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a kiváló minőségű hazai görög- és sárgadinnyére, és megismertesse a vásárlókkal az új fajtatípusokat és termékeket, ezzel is ösztönözve a tudatos vásárlói magatartást.

 

Az öt nagy magyarországi dinnyetermesztő körzet (Békés, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Tolna, Baranya, Jászság-Heves) termelőinek beszámolói alapján mind minőség, mind mennyiség tekintetében kiváló dinnyetermésre lehet számítani az idén. A termelők kérésére ezért a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum (AMC) Nonprofit Kft. az áruházláncok bevonásával a hazai dinnyét népszerűsítő programot szervez.

hirdetés

 

A kampányban résztvevő hat kereskedelmi áruházlánc - az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO és a SPAR - egyöntetűen elkötelezett a hazai termékek értékesítése iránt. A programhoz történő csatlakozással támogatni kívánják a magyar termelőket, és ezzel a vidéki munkahelyek megőrzését, bővítését. Az áruházláncok budapesti és vidéki üzleteiben 2016. július 19. és augusztus 20. között, összesen mintegy 50-60 helyszínen kóstoltatják és népszerűsítik a hazai dinnyét.

 

A hazai dinnyetermelők üdvözlik a promóciós programot. Remélik, hogy a korábbi évek akcióihoz hasonlóan az idei kampány is segíti az ágazat további technológiai és piaci fejlődését, így hazánk rövid távon visszakerülhet a világ vezető dinnyetermesztő országai közé.

 

Idén görögdinnyét 5 600, sárgadinnyét 500 hektáron termesztenek hazánkban, előbbiből 240 ezer, utóbbiból 16 ezer tonna termés várható. Magyarország a 2000-es évek elején több mint 200 ezer tonnás kivitelével még a világ harmadik legnagyobb dinnyeexportőre volt. Az elmúlt években hazánk mintegy 65 ezer tonna dinnyét exportált, ezzel már csak a 11-12. helyet töltötte be a világranglistán. A főbb célpiacaink jelenleg Németország, Lengyelország és Csehország. Magyarországon az egy főre jutó éves dinnyefogyasztás 15 kg körül alakul.

 

Forrás: Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. március 4. - A hidegkávé-készítési eljárás nagy népszerűségre tett szert az utóbbi időben. Az úgynevezett cold brew coffee elsősorban mély ízvilága miatt vált közkedveltté, és nem keverendő össze a jegeskávéval.

gasztroangyal-harkany400-1395505804.jpgKét napot Harkányban töltött stábjával Borbács Marcsi, aki ittléte során számos helyi gasztronómiai különlegességgel ismerkedett meg, illetve ő maga is temérdek tudással gyarapította a vendéglátók főzőtudományát.

sor-pizza400-1405169748.jpgBudapest, 2014. július 13. - Jelentősen nőtt a szurkolás közben rendelők aránya Magyarországon, a vb közben harmadával többen szerezték be így a vacsorát a megszokottnál. Az ételek mellett az italok is slágertermékké váltak: legtöbben a pizzát és a sört választották - derül ki a foodpanda.hu adataiból.