Itt a hazai dinnyét népszerűsítő program

2016. július 20., szerda 07:05

hazai-dinnye400-1468951216.jpg

Budapest, 2016. július 20. - A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. magyar dinnye promóciós programot indít hat kereskedelmi áruházlánc - az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO és a SPAR - közreműködésével.

A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a kiváló minőségű hazai görög- és sárgadinnyére, és megismertesse a vásárlókkal az új fajtatípusokat és termékeket, ezzel is ösztönözve a tudatos vásárlói magatartást.

 

Az öt nagy magyarországi dinnyetermesztő körzet (Békés, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Tolna, Baranya, Jászság-Heves) termelőinek beszámolói alapján mind minőség, mind mennyiség tekintetében kiváló dinnyetermésre lehet számítani az idén. A termelők kérésére ezért a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum (AMC) Nonprofit Kft. az áruházláncok bevonásával a hazai dinnyét népszerűsítő programot szervez.

hirdetés

 

A kampányban résztvevő hat kereskedelmi áruházlánc - az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO és a SPAR - egyöntetűen elkötelezett a hazai termékek értékesítése iránt. A programhoz történő csatlakozással támogatni kívánják a magyar termelőket, és ezzel a vidéki munkahelyek megőrzését, bővítését. Az áruházláncok budapesti és vidéki üzleteiben 2016. július 19. és augusztus 20. között, összesen mintegy 50-60 helyszínen kóstoltatják és népszerűsítik a hazai dinnyét.

 

A hazai dinnyetermelők üdvözlik a promóciós programot. Remélik, hogy a korábbi évek akcióihoz hasonlóan az idei kampány is segíti az ágazat további technológiai és piaci fejlődését, így hazánk rövid távon visszakerülhet a világ vezető dinnyetermesztő országai közé.

 

Idén görögdinnyét 5 600, sárgadinnyét 500 hektáron termesztenek hazánkban, előbbiből 240 ezer, utóbbiból 16 ezer tonna termés várható. Magyarország a 2000-es évek elején több mint 200 ezer tonnás kivitelével még a világ harmadik legnagyobb dinnyeexportőre volt. Az elmúlt években hazánk mintegy 65 ezer tonna dinnyét exportált, ezzel már csak a 11-12. helyet töltötte be a világranglistán. A főbb célpiacaink jelenleg Németország, Lengyelország és Csehország. Magyarországon az egy főre jutó éves dinnyefogyasztás 15 kg körül alakul.

 

Forrás: Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Kapcsolódó cikkek

Budapest, 2016. március 28. - Elérhető a neten a Gasztroélmények Éve 2016 kezdeményezés hivatalos honlapja, a Gasztroelmeny.hu. Az oldalon található Magyarország legteljesebb gasztronómiai eseménynaptára, amely lehetővé teszi, hogy gyorsan és egyszerűen szemezgethessünk a több száz esemény között egészen a tematikus év végéig.

Pécs, 2016. május 21. - A Pannon Borrégió és a Pécsi Borozó kilenc éve szervezi a Top25 borversenyt és kóstolófesztivált. A régió négy borvidékének - Pécs, Szekszárd, Tolna és Villány - borászatai nevezhetik boraikat erre a megmérettetésre, ahol nyolc kategóriában bírálja el a zsűri a beérkezett tételeket. A legjobbakat a közönség is tesztelheti, a hagyományos kóstolófesztiválra minden évben szinte már elővételben elkelnek a belépőjegyek, idén június 11-én találkozhatunk a Pannon Borrégió 25 top-borával a pécsi Hotel Palatinusban.

8-1354371027.jpgTavasz, Mecsek, medvehagyma. Nem csak Baranya lakosait hozza izgalomba a különleges növény, ami az utóbbi években kuriózumként vonult be a gasztronómiába.