Itt a hazai dinnyét népszerűsítő program

2016. július 20., szerda 07:05

hazai-dinnye400-1468951216.jpg

Budapest, 2016. július 20. - A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. magyar dinnye promóciós programot indít hat kereskedelmi áruházlánc - az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO és a SPAR - közreműködésével.

A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a kiváló minőségű hazai görög- és sárgadinnyére, és megismertesse a vásárlókkal az új fajtatípusokat és termékeket, ezzel is ösztönözve a tudatos vásárlói magatartást.

 

Az öt nagy magyarországi dinnyetermesztő körzet (Békés, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Tolna, Baranya, Jászság-Heves) termelőinek beszámolói alapján mind minőség, mind mennyiség tekintetében kiváló dinnyetermésre lehet számítani az idén. A termelők kérésére ezért a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum (AMC) Nonprofit Kft. az áruházláncok bevonásával a hazai dinnyét népszerűsítő programot szervez.

hirdetés

 

A kampányban résztvevő hat kereskedelmi áruházlánc - az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO és a SPAR - egyöntetűen elkötelezett a hazai termékek értékesítése iránt. A programhoz történő csatlakozással támogatni kívánják a magyar termelőket, és ezzel a vidéki munkahelyek megőrzését, bővítését. Az áruházláncok budapesti és vidéki üzleteiben 2016. július 19. és augusztus 20. között, összesen mintegy 50-60 helyszínen kóstoltatják és népszerűsítik a hazai dinnyét.

 

A hazai dinnyetermelők üdvözlik a promóciós programot. Remélik, hogy a korábbi évek akcióihoz hasonlóan az idei kampány is segíti az ágazat további technológiai és piaci fejlődését, így hazánk rövid távon visszakerülhet a világ vezető dinnyetermesztő országai közé.

 

Idén görögdinnyét 5 600, sárgadinnyét 500 hektáron termesztenek hazánkban, előbbiből 240 ezer, utóbbiból 16 ezer tonna termés várható. Magyarország a 2000-es évek elején több mint 200 ezer tonnás kivitelével még a világ harmadik legnagyobb dinnyeexportőre volt. Az elmúlt években hazánk mintegy 65 ezer tonna dinnyét exportált, ezzel már csak a 11-12. helyet töltötte be a világranglistán. A főbb célpiacaink jelenleg Németország, Lengyelország és Csehország. Magyarországon az egy főre jutó éves dinnyefogyasztás 15 kg körül alakul.

 

Forrás: Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Kapcsolódó cikkek

pizza-margherita400-1409986972.jpgBudapest-Pécs, 2014. szeptember 6. - Akár már 650 forinttal a zsebünkben is csatlakozhattunk a sajtos pizza rajongóinak ünnepéhez. A foodpanda országos pizzakörképe Budapest és öt vidéki nagyváros - köztük Pécs - kínálati árait hasonlította össze.

villanyifranc-poharban400-facebock-foto-bergics-balazs-1473310848.jpg

Budapest, 2016. szeptember 8. - A Budapest Borfesztiválon - szeptember 8. és 11. között - a Villányi borvidék borászatai az Oroszlános Udvarban várnak mindenkit szeretettel a Villányi Korzón.

Villány, 2016. január 18. - A Villány-Siklósi Borút Egyesület tájékoztatása alapján ajánljuk a tartalmas kikapcsolódást keresők figyelmébe a Villányi borvidék 2016 első félévében sorra kerülő kiemelt rendezvényeit.